plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۹۴۲۳

رونمایی چین از طرح خودرو پرنده پیشرفته

یک شرکت سازنده خودروهای برقی در چین از طراحی و ساخت خودرو پرنده پیشرفته و ایمن خود با قابلیت رانندگی دوگانه در زمین و آسمان و مجهز به چتر نجات خبر داد.
رونمایی چین از طرح خودرو پرنده پیشرفته
به گزارش ایصال نیوز، شرکت HT Aero از زیر مجموعه‌های شرکت خودروسازی برقی Xpeng اعلام کرد در حال ساخت یک خودروی پرنده است که قابلیت حرکت در جاده و پرواز در آسمان را دارد.

بر اساس برنامه ریزی شرکت «اچ تی ایرو» قرار است خودروی پرنده مذکور درسال  ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه شود و پیش بینی کرد که در نهایت احتمال دارد طراحی نهایی آن دستخوش تغییراتی شود.

شایان ذکر است؛ این وسیله نقلیه پیشرفته و سبک وزن به گونه ای طراحی شده است که بالهای پروانه‌ای آن براحتی و سریع تا می‌شود تا قابلیت تغییر وضعیت سریع در دوحالت رانندگی در جاده و پرواز در آسمان را داشته باشد.

همچنین این خودروی پرنده مجهز به چند ویژگی ایمنی مانند چتر نجات خواهد بود.

خودروهای پرنده که خودروهای عمود پرواز برقی نیز نامیده می‌شود، ساخت خودرو پرنده همواره مورد توجه خودروسازان و استارت آپ های مختلف بوده است، با این حال نگرانی از چند چالش در این حوزه از جمله مواردی در بخش قانونگذاری و ایمنی و سلامتی وجود دارد.

شرک HT Aero روز دوشنبه از طرح ساخت این خودرو پرنده پیشرفته در مقر شرکت"إكس بنگ" (Xpeng) به مناسبت «روز تکنلوژی چین» رونمایی کرد.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزيرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما