plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
کد مطلب : ۱۹۳۰۹

کره شمالی از پرتاپ موفقیت آمیز موشک بالستیک از یک زیردریایی خبر داد

آمریکا و ژاپن این آزمایش موشکی را محکوم کردند
کره شمالی آزمایش موفقیت‌آمیز یک فروند موشک بالستیک از زیردریایی را تأیید کرده است.کاخ سفید با محکومیت آزمایش موشک بالستیک کره شمالی، خواستار آغاز فوری مذاکرات از سوی این کشور شد.
کره شمالی از پرتاپ موفقیت آمیز موشک بالستیک از  یک زیردریایی خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، کره شمالی سه شنبه‌شب اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک را به صورت آزمایشی از زیردریایی شلیک کرده است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی در این باره گزارش داد که پیونگ یانگ تأیید کرده که پرتاپ موشک بالستیک از زیردریایی (که روز سه‌شنبه صورت گرفت) با موفقیت انجام گرفته است.

 ارتش کره جنوبی دیروز از شلیک یک موشک بالستیک کره شمالی خبر داده بود و اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور یک موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از زیردریایی را از سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این موشک روز سه شنبه رأس ساعت 10:17 به وقت محلی از دریا شلیک شده است.

این تازه ترین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی است که به دلیل برنامه های موشکی و تسلیحاتی خود تحت تحریم های بین‌المللی قرار دارد.

کره شمالی موفقیت‌آمیز بودن شلیک موشک بالستیک خود از زیردریایی را در حالی تأیید می‌کند، که وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی بر فراز دریای ژاپن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی افزود: ما آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم می کنیم. این آزمایش های موشکی چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کنند و یک تهدید برای منطقه هستند.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: ما از کره شمالی می خواهیم از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند و وارد یک گفت و گوی حقیقی و پایدار شود.

جن ساکی اضافه کرد: این آزمایش های موشکی همچنین بر نیاز فوری برای گفت و گو و دیپلماسی تاکید می کند. پیشنهاد ما برای دیدار در هر جا و در هر زمانی بدون پیش شرط همچنان پا برجاست.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: آمریکا همچنین در حال مشورت با متحدان در منطقه در مورد این مساله است.

گفتنی است؛ ژاپن و کره جنوبی نیز این اقدام کره شمالی را نگران کننده دانستند و محکوم کردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما