plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۱۷۶۹۰
در نشست خبری رئیس اداره بهزیستی نجف آباد

قناعت کار: مشاوره ژنتیک و مشاوره قبل از ازدواج ضامنِ سلامت خانواده و جامعه است

افزایش سرانه مستمری هر مددجو در حوزه توانمند سازی به 350 هزار تومان
رئیس اداره بهزیستی نجف آباد با اشاره به افتتاح طرح های بهزیستی در زمینه توانمندسازی بیشتر مددجویان، بر اهمیت آگاهی بخشی افراد جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
قناعت کار: مشاوره ژنتیک و مشاوره قبل از ازدواج ضامنِ سلامت خانواده و جامعه است
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا قناعت کار روز شنبه 26 تیرماه و به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در نشست خبری که در محل اداره بهزیستی نجف آباد برگزار شد، مهمترین وظیفه بهزیستی را توانمندسازی هرچه بیشتر عزیزان مددجو عنوان کرد و افزود: خدمت رسانی به مددجویان این شهرستان در همه مناطق شهری و روستایی افتخار این مدیریت، کارشناسان و مددکاران تلاشگر آن بوده و هست. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد با تشکر از زحمات اصحاب رسانه، آگاهی بخشی در جامعه را شاه کلیدِ پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بر ضرورت آگاهی بخشی روز افزون خانواده ها و افزایش مهارت های اجتماعی تأکید کرد. 


وی افزایش سواد رسانه ای، آگاه بودن به فضای مجازی و آموزش صحیح را از الزامات شرایط موجود برای کاهش آسیب های احتماعی برشمرد و اعلام کرد: در این راستا با رعایت شرایط کرونایی، کارشناسان اداره بهزیستی نجف آباد آمادگی دارند در زمینه آگاهی بخشی خانواده ها، در سطح محلات، مدارس و مساجد همکاری نمایند. شبکه دانش آموزی شاد یکی از بستر های مفید و مناسب برای آگاهی بخشی بیشتر دانش آموزان می باشد.

قناعت کار افزود: در راستای ارتقای سلامت روانی جامعه و خانواده ها، اداره بهزیستی نجف آباد در یک سال گذشته 470 جلسه برگزار کرده و 2190 نفر آموزش دیده اند. مجموع افرادی که آموزش روانشناسی دیده اند بالغ بر 5000 نفر می باشد.

رئیس اداره بهزیستی نجف آباد با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته گفت: در بحث توانمند سازی مددجویان، این مرکز با داشتن 12 مرکز روزانه و شبانه روزی با ظرفیت 990 نفر تلاش کرده است در حد توان به جامعه هدف خدمت رسانی کند. پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 275 نفر، پرداخت بیش از 1110مورد کمک هزینه ماهیانه، 2203 مورد مساعدت درمانی و کمک برای تعمییر مسکن مددجویان تنها بخشی از اقدامات این اداره است.

قناعت کار گفت: سرانه مستمری هر مددجوی تحت پوشش در حوزه توانمند سازی از 150 هزار تومان به 350 هزار تومان افزایش یافته است و راهبرد این اداره توانمندسازی و اشتغال پایدار مددجویان است. 

وی پرداخت وام اشتغال قرض الحسنه برای هر مددجوی دارای شرایط اشتغال را در سال 99 تا مبلغ 500میلیون ریال عنوان کرد و افزود تلاش شده است در سال 1400 این مبلغ به یک میلیارد ریال افزایش یابد و کارفرمایان می توانند با بکارگیری هر مددجوی تحت پوشش از این تسهیلات و نیز تسهیلات بیمه ای مرتبط استفاده کنند.

قناعت کار در پایان این نشست خبری با اشاره به افتتاح طرح های متعدد اشتغال، مسکن، مرکز سلامت، تکمیل سامانه تصمیم برای مشاوره رفع اختلافات خانوادگی زوجین و افتتاح مرکز «دی آی سی» برای نجات و درمان معتادان، از شهروندان درخواست کرد برای فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی بخشی ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از خدمات مشاوره ای این اداره به ویژه بخش مشاوره ژنتیک و مشاوره های قبل از ازدواج بهره مند شوند. اورژانس اجتماعی 123 همچنان برای هر نوع مساعدت فوریتی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی در خدمت شهروندان است.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما