plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۱۷۳۵۱

حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه

حشدالشعبی اعلام کرد پاسخ این حملات را خواهد داد
پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.
حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه
به گزارش ایصال نیوز، پنتاگون بامداد امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده های آمریکایی به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاهها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است حملات علیه دو منطقه در سوریه و یک منطقه در عراق -هر سه در نزدیکی مرز دو کشور- انجام و ادعا شده که این مکان‌ها و تجهیزات توسط گروه‌های مقاومت کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا استفاده می‌شده است.

پنتاگون مدعی است این اقدام واکنشی به حملات پهپادی اخیر به اماکن و پایگاه‌های آمریکا و کارکنان آن در عراق بوده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود با ادعای اینکه بایدن در دفاع از نیروهای ایالات متحده صریح است، هشدار داده است با توجه به تداوم مجموعه حملات به منافع آمریکا در عراق، رئیس جمهوری فرمان به اقدامات نظامی بیشتر برای اختلال در این حملات و ممانعت از آنها داده است.

شبکه الاخباریه سوریه بامداد دوشنبه، از حمله هوایی به اطراف شهر البوکمال استان دیرالزور در مرز این کشور با عراق خبر داد و اعلام کرد انفجارهای شدیدی مناطق مرزی سوریه و عراق را لرزاند.

برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی از بمباران مناطقی در اطراف گذرگاه مرزی قائم در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند. همزمان با حملات جنگنده های آمریکایی به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از سفر تاریخی رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن به بغداد استقبال کرده و این دیدارها را گامی مهم در تقویت روابط اقتصادی و امنیتی منطقه ای میان مصر ، عراق و اردن و پیشبرد ثبات منطقه ای دانسته است.

گفتنی است به گزارش اسکای نیوز، حشدالشعبی عراق ساعتی پس از حمله هوایی آمریکا، از شهادت 5 نفر از نیروهایش در منطقه مرزی بوکمال در نزدیکی القائم خبر داد و تهدید کرد پاسخ این حمله را خواهد داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما