plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۶۳۴۱
معاون وزیر نیرو اعلام کرد

امسال با کمبود برق مواجه هستیم

کمبود 4 هزار مگاواتی برق
معاون وزیر نیرو گفت: نمی‌دانیم وضعیت تابستان چگونه خواهد بود و ممکن است از خردادماه در تامین برق با مشکل مواجه شویم اما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا دچار مشکل نشویم.
امسال با کمبود برق مواجه هستیم
به گزارش ایصال نیوز، همایون حائری، معاون وزیر نیروی ایران با اشاره به کمبود برق در کشور گفت: سال گذشته را با روش‌های مدیریت مصرف و همکاری بخش صنعت، کشاورزی و ادارات دولتی پشت سر گذاشتیم اما امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل وضعیت آبی کشور، با کمبود برق حدود 4 هزار مگاواتی مواجه هستیم.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای در خصوص مصرف برق در حال انجام است تا ببینیم در تابستان با چه وضعیتی مواجه خواهیم شد. اکنون نیز با کمبود برق مواجه هستیم و تامین برق در حال حاضر بسیار سخت و دشوار است. سال گذشته را با روش‌های مدیریت مصرف و همکاری بخش صنعت، کشاورزی و ادارات دولتی پشت سر گذاشتیم اما امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل وضعیت آبی کشور، با کمبود برق حدود 4 هزار مگاواتی مواجه هستیم.

حائری عنوان کرد: مصرف برق استان خوزستان بالا است و با توجه به این امر، یک استان تعیین‌کننده در کشور است. باید اقداماتی انجام شود تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند؛ در این زمینه یکی از راهکارها، تغییر و کاهش ساعت اداری در خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی است و خاموش شدن وسایل سرمایشی ادارات، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی در خوزستان می‌شود. مسئولان ادارات استان خوزستان باید در این خصوص حمایت لازم را از صنعت برق انجام دهند تا بتوانیم از این شرایط دشوار عبور کنیم. در تابستان با ماراتن بسیار سختی در تامین برق مواجه هستیم اما امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان از این شرایط دشوار، عبور کنیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما