plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۵۳۲۶
در مراسم افتتاح طرح‌های ملی دو وزارتخانه رفاه و میراث فرهنگی

روحانی: سال 1400 سال غلبه بر ویروس کرونا و احیا و تحول در همه مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری خواهد بود

باید همه تلاشمان را بکار بگیریم تا از رنج خانواده های نیازمند توانمندسازی بکاهیم
رئیس جمهور افتتاح بیش از 15هزار میلیارد تومان طرح و پروژه مرتبط با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را گامی در مسیر توسعه بیشتر کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که سال 1400 سال دستیابی ملت ایران به موفقیت های بزرگ در روند مبارزه با بیماری کرونا و جنگ اقتصادی دشمنان باشد.
روحانی: سال 1400 سال غلبه بر ویروس کرونا و احیا و تحول در همه مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری خواهد بود
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در این مراسم با اشاره به افتتاح کارخانه گندله سازی سه چاهون یزد گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت تدبیر و امید توسعه زنجیره فولاد بود و این زنجیره در طول هشت سال گذشته دو برابر شده است به نحوی که اقدامات انجام شده در این مدت را می‌توان با کل تاریخ کشور مقایسه کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: تکمیل زنجیره فولاد باعث شده تا از خام فروشی جلوگیری شود و ارزآوری خوبی به خصوص در سالهای اخیر داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال 1400 از سالهایی خواهد بود که خداوند رحمت خود را بر این مردم نازل می‌کند و می‌توانیم پرده‌های مختلفی که موجب آزار مردم شده را کنار بگذاریم به نحوی که مردم هم در مقابله با کرونا و هم در جنگ اقتصادی موفقیت‌های بزرگی به دست خواهند آورد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به افتتاح مراکز بهزیستی در کشور گفت: در بخش بهزیستی با کمک دولت و همت مردم و خیرین اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و خدماتی که در مراکزی که امروز به افتتاح رسید بیش از 5 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. همه باید در توانمندسازی و آ‌گاهی خانواده‌هایی که نیاز به کمک دارند، اهتمام جدی داشته باشیم.

رئیس جمهور به افتتاح‌های حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حکم یک سند می‌باشد به نحوی که یک بنای تاریخی مانند میدان نقش جهان اصفهان می‌تواند به اندازه دهها جلد کتاب اثرگذاری داشته باشد.

دکتر روحانی با تاکید بر اهمیت توجه به ابنیه تاریخی و فرهنگی و مرمت و بازسازی آن اظهار داشت: مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی می‌تواند قابلیت بهره‌برداری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی داشته باشد و وزارت میراث فرهنگی می‌تواند از لحاظ اقتصادی نیز اقدامات بسیار بزرگی انجام دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شده است منتها در یک سال گذشته به خاطر شرایط خاصی که به وجود آمد حوزه گردشگری و هتلداری سال سختی داشتند اما امیدواریم سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل حوزه گردشگری باشد.

دکتر روحانی افزود: در سال آینده واکسن خارجی به اندازه کافی وارد شده و واکسن داخلی نیز اضافه خواهد شد و مجموع این اقدامات می‌تواند شرایط مناسب‌تری به وجود بیاورد تا بتوانیم زنجیره اپیدمی را قطع کنیم و دولت در این حوزه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امروز پنجاه و پنجمین افتتاح بزرگ در سال 1399 بود. خوشحالیم که توانستیم همه هفته‌های این سال را به اضافه برخی از ایام دیگر را برای افتتاح طرح‌های بسیار مهم پوشش دهیم.

امروز بیش از 15هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده که موجب اشتغال 13هزار نفر می‌شود. در این دولت یکی از اقدامات بسیار مهم، توسعه زنجیره فولاد بوده و این زنجیره تقریبا در طول هشت سال این دولت به حدود دو برابر می‌رسد و این خیلی مهم است که 8 سال را با کل تاریخ کشور مقایسه می‌کنیم.

کار بسیار عظیمی از کنستانتره گرفته تا گندله تا بخش‌های مختلف و تا نهایت شمش فولاد، انجام شده است و این زنجیره امروز باعث شده از خام‌فروشی جلوگیری شود، ارزش این معادن بزرگ و صنایع معدنی هم باعث شده که ارز آوری بسیار خوبی داشته باشیم در شرایط سه سال گذشته که سال تحریم و سال سختی بوده است. در واقع مثل دوران‌هایی که در قدیم دوران‌های قحطی چند ساله بود و بعد خداوند باران را نازل می‌کرد و همه جا سبز می‌شد انشاءالله سال 1400از آن سالهایی است که خداوند رحمت خود را بر این مردم نازل می‌کند، می‌توانیم پرده‌های مختلفی که موجب آزار این مردم شده را کنار بزنیم و مردم ما هم انشاءالله در بیماری کرونا و هم در زمینه جنگ اقتصادی موفقیت‌های بزرگی به دست خواهند آورد .

امروز طرح بسیار مهم گندله سازی که  طرح بسیار مدرنی هم بود و جزو مدرن‌ترین گندله‌سازی‌های کشور بود با ارزش 9هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید.

در زمینه بهزیستی هم کارهای خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت که امروز 2هزار و 400 مرکز رونمایی و افتتاح شد و آن طوری که اعلام شد حدود 5میلیون نفر تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند. اینکه در یک روز می‌توانیم 2هزارو400 مرکز را به اضافه زندگی یا مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار عظیم اجتماعی است و باید همه خانواده‌هایی که در توانمندسازی و آگاه‌سازی به کمک نیاز دارند را انجام دهیم تا رنج مردم کاهش پیدا کند و همه آنهایی که نیاز به توانبخشی دارند بتوانند توان لازم را اول از خداوند بزرگ و بعد از مردم عزیز و همه خدمتگزاران بگیرند و این سازمان برای این کار آماده شده و فعالیت می‌کند.

بخش سوم افتتاح امروز مربوط به میراث فرهنگی بود. میراث فرهنگی بسیار مهم است. میراث فرهنگی یک سند است یعنی هر چند ما در تاریخ روی کتاب بخوانیم که تمدن ایران چگونه بوده، دانشمندان و متفکرین و هنرمندان ما چه کار کردند، هزاران جلد کتاب بخوانیم یا اینکه از اصفهان و میدان نقش جهان بازدید کنیم که  این بیش از آن هزار کتاب دلالت دارد و فریاد می‌زند و سخن می‌گوید و می‌گوید چه دانشمندانی، چه ریاضیدان‌های ارزشمندی، چه معماران خوب و طراحان خوبی توانستند با بهترین مصالح زیباترین ساختمان‌ها را به وجود بیاورند. علاوه بر زیبایی این ساختمان‌ها فرد احساس غرور می‌کند این بناها حتی می‌تواند الهام‌بخش امروز برای معماری باشد، معماری غرب هم جای خودش است اما معماری شرقی، معماری اسلامی، معماری ایرانی، همین خانه‌های زیبایی که مرمت و احیا می‌شود مثلا نام آن خاندان و طایفه‌ای که خانه مال آنهاست ماندگار می‌شود که از لحاظ معنوی برای آن خانواده بسیار مهم است. همچنین جاذبه گردشگری برای آن شهر و استان و هم اشتغال زیادی را درست می‌کند، خودِ آن مکان‌ها می‌تواند محل بهره‌برداری قرار گیرد و به موزه و چایخانه و بوم‌گردی و به یک هتل زیبا تبدیل شود.

در دنیا هتل‌هایی که خیلی گرانقیمت هستند در داخل همان آثار تاریخی گذشته ساخته شده است. هتل‌های بسیار گرانقیمتی در اسپانیا هست که در ساختمان‌هایی که به دست مسلمانها در قرن‌ها قبل ساخته شده، می باشد.

 بنابراین از این مکان‌ها می‌توانیم بهره‌برداری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کنیم و اساساً این وزارتخانه، وزارتخانه‌ای است که می‌تواند از لحاظ اقتصادی بسیار مهم باشد یعنی گردشگری کار عظیم و بزرگی است که این وزارتخانه می‌تواند نقش بسیار بزرگی در گردشگری داشته باشد.

گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد یعنی آنچه در قبل از این دولت گردشگر جذب می‌کردیم این گردشگر دو برابر شد منتها یک سال گذشته شرایط خاصی به وجود آمد و سال سختی برای گردشگری و هتلدارها و همه آنهایی بود که خدمات گردشگری انجام می‌دهند اما انشاءالله از این مساله عبور می‌کنیم و سال آینده سال غلبه بر ویروس و احیای همه این مشاغل خواهد بود البته نه آغاز سال.

 به هر حال واکسن خارجی به اندازه کافی وارد می‌شود و واکسن داخلی به بازار می‌آید و این مجموعه سال آینده را متحول می‌کند. یک عده مردمی که مبتلا شدند و به طور طبیعی واکسینه شدند، یک عده هم که نگرفتند با این واکسن واکسینه می‌شوند انشاءالله در مجموع می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم و این اپیدمی پایان بپذیرد و مردم در سال 1400 بتوانند روزهای راحت‌تری را در زندگی داشته باشند. دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد و بخش گردشگری در سال آینده روزهای بهتری از سال 99 خواهد داشت.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما