plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۴۷۵۱
بایرن 1-0 تیگرس

بایرن مونیخ فاتح جام قهرمانی باشگاه های جهان شد

معجزه فلیک؛ شش قهرمانی در کمتر از 9 ماه
بایرن مونیخ با پیروزی 1-0 برابر تیگرس مکزیک، فاتح جام قهرمانی باشگاه های جهان شد و به این ترتیب ششمین جام قهرمانی خود در طول 12 ماه گذشته را به چنگ آورد.
بایرن مونیخ فاتح جام قهرمانی باشگاه های جهان شد
به گزارش ایصال نیوز، پنجشنبه شب، بایرن مونیخ در دیدار فینال جام باشگاه های جهان، برابر تیگرس مکزیک 1-0 به پیروزی رسید و ششمین جام خود در یک سال گذشته را بالای سر برد. دیدار فینال جام باشگاه های جهان بین بایرن مونیخ و تیگرس مکزیک در سایه غیاب توماس مولر، ستاره بایرن، به دلیل ابتلا به کرونا و همچنین درگیری ژروم بواتنگ، مدافع این تیم، در ماجرایی جنایی برگزار شد.

در این مسابقه، تک گلِ بنجامین پاوارد، آخرین جام از شش‌گانه باواریایی ها را برای بایرن مونیخ به ارمغان آورد. با قهرمانی در جام قهرمانی باشگاه های جهان، بایرن مونیخ ظرف کمتر از 9 ماه گذشته در بوندسلیگا، دو جام حذفی و سوپرکاپ آلمان، چمپیونزلیگ، سوپرکاپ اروپا و جام قهرمانی باشگاه های جهان قهرمان شده است.

نوار قهرمانی های بایرن در سال 2020 با قهرمانی در بوندسلیگا آغاز شد که هشتمین قهرمانی پاپی آنها در این رقابت ها بود. بایرن سپس در جام حذفی با پیروزی 4-2 مقابل بایرلورکوزن قهرمان شدند.

با پیروزی 1-0 برابر پاری سن ژرمن در دیدار فینال چمپیونزلیگ، انتظار هفت ساله باواریایی ها برای قهرمانی در این رقابت ها نیز به پایان رسید.

شاگردان هانسی فلیک با پیروزی 2-1 برابر سویا، قهرمانی در سوپرکاپ اروپا را نیز از آن خود کردند.

با پیروزی 2-3 برابر دورتموند در سوپرکاپ آلمان، بایرنی ها پنجمین قهرمانی خود را در سال 2020 به دست آوردند.

ششمین قهرمانی و ماموریت پایانی بایرنی ها قهرمانی در جام باشگاه ها بود که به لطف تک گل بنجامین پاوارد محقق شد.

بایرنی ها با بردن تمام عناوین قهرمانی در آلمان و اروپا در سال 2020 موفق شدند با رکورد قهرمانی های شش گانه بارسلونا در سال 2009 برابر شوند.

این همچنین ششمین قهرمانی هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ، از زمانی بود که در سال 2019 هدایت بایرن را بر عهده گرفت.

تنها یک تیم دیگر در طول تاریخ موفق شده است که چنین جشنواره ای از قهرمانی و ضیافتی از جام های طلایی به راه بیندازد و آن بارسلونای فصل 10-2009 پپ گواردیولا است.

تیگرس اولین تیم از آمریکای شمالی بود که توانست خود را به فینال جام قهرمانی باشگاه های جهان برساند اما توسط قدرت بی چون و چرای باواریایی ها تقریبا در تمام طول بازی در نیمه خود حبس شده بود.

این قهرمانی، دومین قهرمانی بایرن مونیخ در جام قهرمانی باشگاه های جهان است و این تیم در سال 2013 نیز یک بار دیگر قهرمان این رقابت ها شده است.

قهرمانی بایرن، هشتمین مقام قهرمانی پیاپی تیم های اروپایی در جام قهرمانی باشگاه های جهان است.

در رقابت های جام باشگاه های جهان، رئال مادرید با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم جهان است، پس از آنها بارسلونا با سه قهرمانی قرار دارد و بایرن مونیخ با کسب دومین قهرمانی خود در این رقابت ها، به همراه کورنتیانس، سومین تیم پرافتخار در جام قهرمانی باشگاه های جهان است.

تنها حسرت بایرنی ها امشب، غیبت توماس مولر بود که به دلیل ابتلا به کرونا، نه در بازی و نه در جشن قهرمانی هم‌تیمی هایش حضور نداشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما