plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۱۴۶۹۴

برف و کولاک شدید در آلمان با دمای منفی ۲۰ درجه

یک جبهه هوای بسیار سرد شمال اروپا را فرا گرفت
بارش شدید برف و کولاک در مناطق مختلف آلمان موجب کاهش دما تا منفی ۲۰ درجه و اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه‌ شده‌است.
برف و کولاک شدید در آلمان با دمای منفی ۲۰ درجه
به گزارش ایصال نیوز، بارش برف و کولاک در بسیاری از مناطق آلمان همچنان ادامه دارد. شرایط آب و هوایی بسیار سرد باعث ایجاد مشکلاتی در حرکت خودروها و حمل و نقل شهری شده است. مقامات آلمانی در مورد شرایط خطرناک جاده ها به شهروندان هشدار دادند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه در روز دوشنبه، برف شدید و یخبندان در معابر موجب ترافیک جاده ای در بسیاری از مناطق آلمان شده است.

مسئولان هواشناسی می گویند با توجه به سرمای موجود، احتمال تدوام دو رقمی منفی دمای هوا وجود دارد و در اواسط هفته حتی می تواند دمای منفی به بیش از ۲۰ درجه برسد. بارش شدید برف در آلمان باعث مختل شدن حرکت قطارها در نوردراین وست‌فالن پرجمعیت ترین منطقه در آلمان با ۱۸ میلیون نفر شهروند، شده است. همچنین این مساله بر تردد قطارهایی که هامبورگ را ترک می کنند، تاثیر گذاشته است.

به علاوه بارش برف باعث ترافیک شدید در معابر آلمان شده به طوری که از عصر روز شنبه، ۲۲۲ حادثه جاده ای در این کشور گزارش شده است.

مقامات راهداری آلمان همچنین ضمن هشدار در مورد احتمال رانش های خطرناک برف از دارندگان خودرو خواسته اند در صورت امکان از رانندگی به طور کامل خودداری کنند. به گفته کارشناسان هواشناسی آلمان بارندگی های اخیر، یخبندان طولانی مدتی را به ارمغان می آورد. تقریباً در همه مناطق آلمان دمای هوا زیر صفر بوده و بین منفی ۵ تا منفی ۲۰ درجه غالب است.

در مرکز آلمان دمای هوا تا منفی ۱۵ درجه پایین آمده است. با توجه شرایط نامساعد جوی، کارشناسان به شهروندان توصیه کرده اند که اگر مجبور هستند صبح زود بیرون بروند، مجهز به لباس و پوشش های اضافی باشند ، زیرا در شرایط وزش باد دما می تواند تا منفی ۳۰ درجه نیز پایین بیاید.

طی روزهای اخیر یک جبهه هوای سرد شمال اروپا را در برگرفته است و در نتیجه آن هلند نیز روز یکشنبه دستخوش اولین کولاک بزرگ طی ۱۰ سال گذشته شد، رویدادی که ترافیک جاده ای و ریلی این کشور را مختل کرد.

همچنین بلژیک که در همسایگی هلند قرار دارد، با بارش سبک برف همراه بوده است، اما برای روزهای پیش رو، کاهش شدید دمای هوا در این کشور پیش بینی می شود.

در همین حال، کارشناسان هواشناسی انگلیس با اعلام وزش باد شدید از سمت اواکراین و منطقه دریای سیاه، هشدار داده‌اند بارش شدید برف و یخبندان بخش های وسیعی از انگلیس را به زودی فرا گیرد و مردم باید منتظر قطع احتمالی برق باشند.
اداره هواشناسی انگلیس برای برخی مناطق این کشور هشدار زرد صادر کرده است و این وضعیت اخطارآمیز تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد. هشدار زرد به معنای احتمال قطع برق و اختلال در سرویس های حمل و نقل در برخی مناطق این کشور است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما