plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۴۶۷۰
به منظور امضای سند تولید مشترک واکسن

هیات نمایندگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران وارد مسکو شد

نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی پنجشنبه گذشته وارد ایران شد
محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ظهر امروز یکشنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد. این هیات قرار است بعد از مذاکرات توافقنامه همکاری های مشترک تولید واکسن را نهایی کنند.
هیات نمایندگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران وارد مسکو شد
به گزارش ایصال نیوز، مهمترین برنامه های هیات وزارت بهداشت انجام مذاکرات و امضای سند تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران با مرکز گامالی وزارت بهداشت روسیه و دیدار با وزبر بهداشت روسیه اعلام است.

هیات ایرانی همچنین از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه در یکی از استان های این کشور بازدید خواهند کرد.

شانه ساز در بدو ورود به مسکو به خبرنگاران گفت: مذاکرات برای قرارداد خرید و همکاری مشترک برای تولید واکسن اسپوتینک وی با روسیه از چند ماه پیش با همکاری سفارت و وزارت خارجه در حال انجام گرفته بود و در این سفر توافقنامه بین دو طرف امضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این سفر برای تولید مشترک واکسن روسی در ایران مذاکرات نهایی را انجام خواهیم داد.

نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» پنجشنبه هفته گذشته وارد ایران شد.

به گفته جلالی سفیر ایران در روسیه محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یکماه یکبار ادامه خواهد یافت. در مجموع قرار است دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه خریداری شود.

بر اساس گزارش منابع علمی و همچنین مقامات روسیه هیچ گونه عوارض جدی در آزمایش های فاز سوم واکسن «اسپوتنیک وی» مشاهده نشده است و این واکسن با کارایی ۹۱.۶ درصد می تواند برای دو سال و یا بیشتر مصونیت ایجاد کند.

مجله معتبر پزشکی «لنست» اخیرا در مقاله ای به بررسی سومین مرحله از آزمایشات بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» پرداخته است و نتیجه نهایی مقاله مشخص می کند که این واکسن مطمئن و موثر بوده و حفاظت کامل در مقابل موارد سخت بیماری کووید- ۱۹ را تضمین می کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما