plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۱۴۶۶۱
در آیین بهره برداری پالایشگاه نفت زال پارس

رزم حسینی: با اجرایی شدن پروژه انتقال آب، خراسان رضوی قطب فولادی کشور می‌شود

تأکید بر ضرورت توزیع متوازن صنایع در نقاط مختلف کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوی و به مناسبت دهه مبارک فجر، شرکت تولیدکننده انواع مشتقات نفتی را در شهرستان فریمان مورد افتتاح قرار داد.
رزم حسینی: با اجرایی شدن پروژه انتقال آب، خراسان رضوی قطب فولادی کشور می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، رزم حسینی در مراسم بهره برداری شرکت پالایشگاهی زالپارس در شهرستان فریمان با اشاره به ضرورت توزیع صنایع در مناطق مختلف کشور گفت: این امر برای توسعه و پیشرفت متوازن نقاط مختلف کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: امروز کشور نیازمند بخش خصوصی توانمند است و دولت برای کاهش فاصله طبقاتی و توسعه امور نیازمند همکاری گسترده با سرمایه‌گذاران توانمند و متعهد بخش خصوصی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به سرمایه انسانی و منابع خدادادی موجود در کشورمان باید در گام دوم انقلاب به سبک جدیدی از مدیریت برسیم تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود را برای ایجاد توازن در روند توسعه کشور به کار ببندیم.

رزم حسینی تصریح کرد: باید نقدینگی موجود در جامعه صرف بخش تولید و توسعه صنایع مولد در کشور شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خط مقدم جنگ اقتصادی، تمام توان خود را معطوف به این مسئله مهم و تحقق اهداف آن نموده است.

وی با اشاره به اهمیت فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی صنایع موجود در کشور گفت: اگر حتی بتوانیم ۳۰ درصد از این ظرفیت را عملیاتی کنیم قطعاً کار بزرگی رقم خواهد خورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط حاضر باید همه بخش‌ها دست در دست یکدیگر و با هم افزایی و همکاری مشترک دوره سازندگی و دوره پیشرفت را در کشور رقم بزنند چرا که هزاران فرد متمول متعهد در کشور وجود دارند که باید از این ظرفیت آنها همانگونه که اسلام در خصوص ارزش بالای خلق ثروت تاکید کرده است، بهره ببریم.

رزم حسینی گفت: یکی از افتخارات وزارتخانه در دوره اخیر این امر مهم است که شرکت های معدنی اراده نمودند تا شرایط انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی را فراهم آورند.

وی افزود: ۷ سال پیش طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع فولادی جنوب شرق کشور آغاز شد و در آبان ماه امسال جاری مرحله اول پروژه با انتقال آب به شهرستان سیرجان عملیاتی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بزودی و با دستور رئیس جمهور، به طور همزمان مرحله دوم و سوم انتقال آب نیز از خلیج فارس به خراسان رضوی و همچنین استان اصفهان عملیاتی می شود.

رزم حسینی تاکید کرد: دورانی که به سبب نبود منابع آب طرح های توسعه واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی کشور متوقف شده بود به پایان رسیده و امیدواریم با اجرای پروژه انتقال آب به خراسان رضوی این استان به یکی از قطب های فولادی کشور تبدیل شود.

گفتنی است که شرکت زال پارس با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در فاز نخست به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است و با تکمیل فاز دوم برای 250 نفر نیز اشتغالزایی می شود؛ در این واحد حدود 2 میلیون یورو، سرمایه‌گذاری ارزی و 1200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی شده است.

شرکت زال پارس با ظرفیت تولید ۷۲ هزار تن در سال، انواع مشتقات نفتی شامل بنزن و بالابرنده اکتان تولید می کند و تمام دانش فنی این پالایشگاه داخلی و توسط شرکت های دانش بنیان داخل کشور بومی سازی شده اند و 95 درصد تجهیزات ساخت داخل و یا مونتاژ داخل هستند

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما