plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۴۶۴۸
با حضور وزیر علوم و به مناسبت دهۀ فجر

چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان افتتاح شد

برگزاری جلسه شورای مدیریت استانی با حضور دکتر غلامی
بهره‌برداری چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان روز شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شد.
چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز، طرح های عمرانی دانشگاه اصفهان شامل تکمیل نماسازی بقعه حرم الشهدا و محوطه سازی با مساحتی حدود ۳۰۰ متر مربع بقعه و چهار هزار متر مربع محوطه و ساختمان خیر ساز دهقانی با سه هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

همچنین با حضور وزیر علوم بهره برداری از دانشکده علوم و فناوری های زیستی و گروه زمین شناسی با مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع و طرح نوسازی و بهسازی سالن همایش پیامبر اعظم(ص) با ۲ هزار متر مربع مساحت آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث ساختمان دانشکده الهیات و معارف اهل بیت(ع) دانشگاه اصفهان امروز با حضور وزیر علوم آغاز شد.

دکتر منصور غلامی دیشب وارد اصفهان شد و امروز شنبه با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی شرکت می کند؛ در این جلسه که به میزبانی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین استان برگزار خواهد شد، گزارشی از فعالیت های دانشگاه های استان ارایه می شود.

همچنین جلسه منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه‌ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت‌هاست که با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نو و توسعه، تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد دانایی محور می‌شود.

مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خود را از آبان سال گذشته آغاز کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری‌های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.

اصفهان با حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پس از تهران رتبه دوم کشوری را دارد؛ این شرکت‌ها با گردش مالی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال زمینه اشتغال هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی در ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دومین استان دانشگاهی کشور است؛ دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما