plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۹۸۹۷

راز فرود هواپیمای رژیم اسرائیل در فرودگاه خارطوم چه بود

منابع خبری از مرگ طراح و مهندس عادی سازی روابط بین سودان و رژیم اسرائیل با وجود اعزام هواپیمای اختصاصی از تل آویو به خارطوم برای درمان وی خبر دادند.
راز فرود هواپیمای رژیم اسرائیل در فرودگاه خارطوم چه بود
به گزارش ایصال نیوز، شبکه تلویزیونی 13 رژیم اسرائیل با افشای ماموریت محرمانه دوشنبه گذشته یک هواپیمای این رژیم در خارطوم پایتخت سودان نوشت: "این هواپیمای کوچک صبح دوشنبه از فرودگاه بن گورین عازم خارطوم شد. این پرواز می توانست محرمانه باقی بماند اما مسیر استثنایی این پرواز (از تل آویو به خارطوم) در سایت های نشان دهده ترافیک زنده هوایی جهان توجه بسیاری را در اسرائیل و سودان به همراه داشت".

سایت صهیونیستی "ای 24" نوشت: در آغاز جلسه یکشنبه دولت، بنیامین نتانیاهو نخستی وزیر گفت که با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان درباره تقویت روابط دوجانبه صحبت کرده و عید فطر را به او تبریک گفته است. به گفته شبکه 13 رژیم اسرائیل، نتانیاهو و البرهان در این مکالمه تلفنی همچنین موضوع وضعیت جسمی "نحوی قدم الدم" را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این شبکه گفت: "قدح الدم مشاور سیاسی رئیس جمهور اوگاندا بود که از افراد بسیار نزدیک به البرهان به شمار می رود. یک سال و نیم پیش این قدح الدم بود که کار شکل دهی به روابط محرمانه بین سودان و اسرائیل را آغاز کرد که در نهایت به دیدار فوریه گذشته نتانیاهو و البرهان در اوگاندا منجر شد". این شبکه افزود: "قدح الدم چندین روز پیش مبتلا به ویروس کرونا شد و وضعیت جسمانی او رو به وخامت گذاشت و برای همین، اسرائیل رد درصدد نجانش برآمد."

"نیک کاومن" از وکلای رژیم اسرائیل به شبکه 13 رژیم اسرائیل گفت: "قدح الدم دیپلماتی خبره بود و اگر فعالیت های او نمی بود، روابطی بین اسرائیل و سودان برقرار نمی شد".

این شبکه تصریح کرد: کاومن با قدح الدم در زمینه تبادل اولین پیام ها بین نتانیاهو و البرهان سهیم بود. با وجود اینکه محمد المهدی عبدون سخنگوی فرودگاه بین المللی خارطوم در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی فرود هرگونه هواپیمای رژیم اسرائیل در روز یاد شده در این فرودگاه را تکذیب کرد اما شبکه 13 رژیم اسرائیل با تایید انجام پرواز گفت: یک تیم پزشکی به همراه دارو و تجهیزات برای درمان کرونا به همراه یک مسئول بلندپایه اسرائیلی مامور روابط با سودان در این هواپیما بود که در خارطوم به زمین نشست.

این شبکه افزود: ابتدا، می خواستند قدح الدم برای درمان به اسرائیل منتقل کنند اما وخامت وضعیت جسمی او اجازه این کار را ندارد و بعد از گذشت 24 ساعت از بازگشت هواپیمای به تل آویو، خبر مرگ قدح الدم رسید.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما