plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۹۵۹۷

بازگشایی مدارس سراسر کشور بدون حضور و غیاب

هفته گذشته خبر بازگشایی مدارس سراسر کشور از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه بدون حضور و غیاب دانش آموزان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازتاب گسترده‌ای داشت. بر اساس این مصوبه، حضور دانش‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.
بازگشایی مدارس سراسر کشور بدون حضور و غیاب
به گزارش ایصال نیوز، وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته گفت که تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه (به جز کودکان استثنایی) از شنبه ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره‌مند شوند، دایر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد تصریح کرد: استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده، حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت که تمام مدارس در سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش‌آموزان باز می‌شود.

مهرزاد حمیدی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه به صورت داوطلبانه با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر می شوند.

* آجر به آجر در هفته تکریم خیرین

می دانید که در حوزه آموزش و پرورش امور خیر و مدرسه سازی اهمیت بسیاری دارد، آموزش و پرورش با توجه به اهمیت فرهنگ خیر و مدرسه‌سازی قرار است از این هفته طرح آجر به آجر را اجرایی کند. هدف از اجرای این طرح این است که هر کس حتی با یک آجر در هفته بتواند در مدرسه‌سازی شریک شود.

حاجی میرزایی گفته که علاوه بر ساخت مدرسه، فرهنگ سازی در این زمینه برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد چرا که مردم با این شرایط با سرمایه اندک در مدرسه سازی کمک می‌کنند.

*نیاز کشور به معلم تا سال ۱۴۰۴ رفع می‌شود

هفته پیش رییس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که تا چند سال آینده، ۳۳۰ هزار معلم از تعداد ۹۳۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند و نیاز شدید به جذب معلم خواهیم داشت؛ به همین دلیل ظرفیت جذب دانشجومعلم نسبت به سال‌های گذشته تکمیل شده است و حداقل نیاز آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۴ رفع می‌شود.

حسین خنیفر با بیان اینکه این دانشگاه آمایشی است، تصریح کرد: در ۳۱ استان ۹۸ پردیس و ۶۴ مرکز دانشگاه فرهنگیان فعالیت دارند. با این حال جمعیت کشور افزایش پیدا کرده و نیاز به معلم هم فوق العاده بالا است. غفلت زیادی از سال ۹۰ تا ۹۶ برای جذب معلم صورت گرفته است که برای رفع این کمبود تا دو سال آینده ۳۲۰ هزار معلم و تا سال ۱۴۰۴، ۳۳۰ هزار معلم از ۹۳۰ هزار معلم بازنشسته می شوند که نشان دهنده نیاز کشور به جذب معلم است.

*جلسات با نوبخت در رفع مشکلات اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان بسیار تاثیرگذار بود
نظام رتبه‌بندی معلمان پاسخی به انتقادات معلمان در بحث پرداختی‌ها است که متناسب با جایگاه و زحمات این صنف زحمت‌کش نبود و با اجرای این مهم شاهد تعادل و تناسب در پرداختی معلمان نسبت به دیگر کارمندان و کارکنان دولت خواهیم بود.

این مطلب را مشاور وزیر آموزش و پرورش هفته پیش گفته و افزوده است: با تدابیر اتخاذ شده نظام رتبه‌بندی معلمان مشکلی در اجرا نخواهد داشت و انشاالله احکام جدید هم زودتر صادر می‌شوند. جلسات بی واسطه نمایندگان معلمان با رئیس سازمان برنامه بودجه گامی مثبت و تاثیرگذار در رفع مشکلات اجرایی نظام رتبه بندی معلمان بود.

عادل عبدی افزود: در سال جدید نمایندگان معلمان و فرهنگیان سلسله نشست‌های متوالی و منظم را به میزبانی سازمان برنامه و بودجه برای اجرای شدن نظام رتبه بندی معلمان برگزار کرده که همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بزرگترین و مهم ترین گام که ترمیم نظام رتبه‌بندی بود انجام شده است و هم اکنون نوبت صدور احکام جدید برای معلمان است که در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

*دانشگاه‌ها احتمالا بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند

علاوه بر خبر بازگشایی مدارس، هفته گذشته همچنین اعلام شد که دانشگاه‌ها احتمالا بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به زمان بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت :اگر وضعیت اپیدمی کرونا با همین منوال پیش برود و روز به روز روند آن کاهنده باشد، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را می‌دهد.

علی اکبر حق دوست اظهار داشت: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم و موافقت مشروط مسوولان مرتبط را گرفتیم؛ اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد. به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و اپیدمی جدیدی مشاهده نشود، این کار انجام می شود.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد: شرایط، قوانین و مقررات به گونه ای است که کمترین فشار و استرس به دانشجویان و خانواده های آنان وارد شود.

*درباره بازگشایی دانشگاه‌ها هفته بعد تصمیم‌گیری می‌شود

سخنگوی دولت نیز با بیان اینکه حضور هیچ دانش‌آموزی با بازگشایی مدارس اجباری نخواهد بود، گفت: هفته آینده بازگشایی دانشگاه‌ها وخوابگاه‌های دانشجویی در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

«علی ربیعی» با بیان اینکه دولت به‌شکل شبانه‌روزی با تمام توان به دو مساله مهم مقابله با شیوع کرونا و حفظ جان و معیشت مردم اهتمام داشته است، اظهارداشت: در شرایط بد اقتصادی دنیا و شرایط اقتصاد تحریمی هم از جان و سلامتی و هم از کار مردم برابر بیماری محافظت کنیم دولت شبانه‌روزی برای عبور از این شرایط حیاتی پای کار است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما