plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۶
کد مطلب : ۹۳۶۵

کشف راز مثلث برمودا

مثلث برمودا یا مثلث شیطان در واقع نامی است که به منطقه ای در جنوب شرقی آمریکا اطلاق می گردد. این منطقه که شکلی شبیه به یک مثلث دارد، بخشی از غرب اقیانوس اطلس شمالی را در بر می گیرد.
کشف راز مثلث برمودا
خبرهای زیادی مبنی بر خطرناک بودن این منطقه وجود دارد و شواهد بیانگر آن است که در این منطقه موجودات ماوراءالطبیعه حضور دارند. نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نیز این منطقه را پرخطر می داند و هشدارهایی پیرامون آن داده است. حتی صندوق جهانی طبیعت نیز طی پژوهشی که در سال 1997 انجام داده، فهرستی از 10 منطقه خطرناک کشتی رانی تهیه کرده که مثلث برمودا نیز یکی از آن ها می باشد.

نام "مثلث برمودا" را نخستین بار مقاله نویسی به نام وینسنت گادیس در سال 1964 برای مجله آرگوسی مورد استفاده قرار داد. او در مقاله خود بیان کرده که کشتی ها و هواپیماهای فراوانی بدون هیچ دلیل مشخصی در این دریا دچار حادثه می شوند.
البته لازم به ذکر است که بگوییم او اولین کسی نبود که متوجه این موضوع شده بود و پیش از او جورج ایکس ساندز به این رویدادهای عجیب پی برده بود و حتی به بیان آن در مجله فِیت نیز اقدام کرد. ادعای این مقاله نویسان مبنی بر اتفاقات عجیب مثلث شیطان، کاملا درست بود؛ در اواسط قرن نوزدهم حدود 50 کشتی و 21 هواپیما به طرز مرموزی در این دریا ناپدید یا دچار حادثه شدند. نکته عجیبی که در رابطه با تمامی این کشتی ها و هواپیماها وجود دارد، عدم ارسال سیگنال های خطر در این منطقه بود. تلاش های زیادی برای نجات این وسایل انجام شد ولی هیچ کدام نتیجه ای در بر نداشت.

پیشینه مثلث برمودا

اولین ادعایی که مبنی بر ناپدید شدن غیرعادی در این منطقه ارائه گشت، توسط ادوارد ون وینکل جونز در سال 1950 در مجله میامی هرالد مطرح شد، پس از آن جورج ایکس در سال 1952 ادعایی مشابه آن داشت که در مجله فیت منتشر نمود.

او در گزارش خود اطلاعات جامعی در رابطه با "پرواز 19" هم داده بود؛ در سال 1962 مجله لژیون آمریکایی در زمینه پرواز 19 ادعا کرد که فرمانده ماموریت گفته: "ما در حال ورود به آب های سفید هستیم و هیچ چیز خوب به نظر نمی رسد. ما نمیدانیم در کجا قرار داریم، آب سفید است یا سبز؟".

در آن زمان شایعاتی هم مبنی بر فرستادن پرواز 19 به مریخ قوت گرفته بود. تحقیق در مورد مثلث برمودا و حوادثِ رخ داده در آن بسیار مورد توجه بود و افراد بی شماری اخبار آن را پیگیری می کردند.

یکی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا "لورنس دیوید کخ" معتقد بود که نوشته های موجود در رابطه با مثلث شیطان بیش از حد اغراق آمیز هستند، از همین رو خود به بررسی وقایع و پرس و جو از بازماندگان اقدام نمود که در نهایت به نتایج جالبی دست پیدا کرد؛ او به این نتیجه رسید که این منطقه طوفان های گرمسیری شدیدی را تجربه می کرده که هواپیماها و کشتی های بزرگتر بیش از بقیه دچار این طوفان می شدند و در نهایت ناپدید می گشتند.

در سال 1972 یک کشتی نفت کش در این منطقه غرق شد که بقایای آن را در خلیج مکزیک پیدا کردند، بررسی های انجام شده نشانگر آن است که کاپیتان کشتی در دفتر کابین فنجان قهوه خود را به سختی در دستانش فشرده و در همان حال جان سپرده است. در این میان هواپیماها و کشتی های کوچکتری وجود داشتند که توانسته بودند از این منطقه نفرین شده خود را به بندر برسانند.

موقعیت مکانی مثلث برمودا

به طور کلی باید بگوییم مرزهای مشخصی برای مثلث برمودا تعیین نگشته ولی در مقاله ای که گادیس منتشر کرده بود، 3 راس این مثلث را میامی فلوریدا، سان خوآن پورتوریکو و جزیره برمودا بیان نموده است. نویسنده هایی که بعدها به بررسی مثلث برمودا پرداختند این مرزبندی را رد کردند؛ راس هایی که آن ها برای این مثلث در نظر گرفته بودند، ناحیه ای 1300000 تا 3900000 کیلومتر مربعی را شامل می شد.

راس این مثلث نزدیک برمودا واقع شده و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا ادامه می یابد و از پورتوریکو عبور می کند و به سمت شرق و جنوب انحراف پیدا می کند و از دل دریای سارگاسو می گذرد، سپس دوباره به برمودا باز می گردد. از آن جایی که این ناحیه روزانه گذرگاه تعداد زیادی کشتی تفریحی و تجاری می باشد و از پررفت و آمد ترین خط هایی است که میزبان سفرهای دریایی است، باید اطلاعات دقیقی از آن کسب کرد.

حوادث مثلث برمودا -Cyclops USS:

یکی از معروف ترین داستان هایی که در منطقه برمودا رخ داده مربوط به کشتی سیکلوپ می باشد. این کشتی در سال 1918 در حال عبور از این منطقه بود که ناگهان بدون هیچ اثری ناپدید شد. نکته عجیب این است که هیچ هشدار خطری هم از آن اعلام نگشت . این کشتی 306 نفر مسافر و خدمه داشت که از این نظر بزرگترین خسارت غیر جنگی در تاریخ ناوگان ایالات متحده به حساب می آید. رئیس جمهور وقت آمریکا در رابطه با این حادثه بیان داشت: تنها خدا و دریا می داند که چه اتفاقی برای این کشتی رخ داده است.

کشتی اس اس مارین سولفور کوئین:

در سال 1963 یک کشتی تانکری که در حال حمل سولفور گداخته بود، در ساحل جنوبی فلوریدا ناپدید شد. این کشتی متعلق به ملکه سولفور بود و 39 خدمه داشت. بعد از نابود شدن کشتی در منطقه برمودا، بسیاری آن را به حوادث مرموز این منطقه نسبت دادند، در حالی که گارد ساحلی گزارش داده بود که این کشتی در شرایط مناسبی قرار ندارد و نباید راهی دریا می شد. این کشتی در اصل برای حمل نفت ساخته شده بود که در این مورد از آن برای حمل سولفور مایع استفاده گشت و همین امر سبب تبدیل آن به یک مرکز گرانش شدید شد که احتمال واژگونی آن را افزایش می داد. شنیده ها حاکی از آن است که آتش به صورت یکنواخت بر روی این کشتی شعله ور شده بود و به هنگام وارد شدن ضربه کشتی به راحتی به دو نیم تقسیم شد و واژگون گشت.

پرواز 19:

یکی از مبهم ترین حوادثی که در مثلث برمودا رخ داده به پرواز 19 مربوط می شود. در تاریخ 5 دسامبر 1945 تعداد 5 فروند هواپیمای "تی بی ام افینگر 3 " که از هواپیماهای نظامی آمریکا به شمار می رود، برای انجام اکتشافاتی به سمت مثلث برمودا پرواز کردند. بعد از گذشت ساعاتی ستوان یکم چارلز تیلور با برج مراقبت ارتباط برقرار کرد و شرح نامناسبی را تشریح کرد، برج مراقبت اعلام کرد که هواپیماها 180 درجه تغییر مسیر بدهند ولی با پاسخ بسیار عجیبی مواجه شدند!

خلبان توضیح داد که دستگاه های تشخیص جهت و درجه ها از کار افتاده اند و در همین حین صدایش ضعیف و ضعیف تر شد تا جایی که دیگر به طور کلی صدا قطع شد و هواپیما برای همیشه ناپدید شدند. بعد از گذشت ساعاتی 13 خلبان برای نجات جان آن ها به این منطقه رفتند که افزون بر عدم موفقیت، خودشان هم دیگر برنگشتند.

هواپیماهای استارتیگر و استار آریل:

در سال 1945 دو هواپیمای متعلق به خانواده سلطنتی آرتور تودز پنجم به مقصد آمریکای جنوبی به پرواز درآمده بودند. هواپیماهای استارتیگر و استار آریل هنگامی که در ابتدای مثلث برمودا قرار گرفتند به یکباره ناپدید شدند! هواپیمای کی سی- 135 استراتوتانکرز: در سال 1963 یک جفت هواپیمای کی سی- 135 استراتوتانکرز که نوعی هواپیمای سوخت رسان بودند و از سوی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا پرواز کرده بودند، بر فراز اقیانوس اطلس به شدت با یکدیگر برخورد داشتند و در حالی که 256 کیلومتر از هم فاصله داشتند، در آب سقوط کردند.

داگلاس دی سی- 3:

هواپیمای ایربون ترنسپورت دی سی- 3 در دسامبر سال 1948 از سان خوآن پورتوریکو به سمت میامی در حال پرواز بود که ناگهان سقوط کرد. در این هواپیما حدود 30 نفر حضور داشتند. نکته عجیب این است که شرایط جوی کاملا مناسب بود و دید خوبی نسبت به محیط وجود داشت. برخی افراد در آن زمان اظهار داشتند که باتری های هواپیما به طور کامل شارژ نشده بود و برخی هم می گویند ممکن است پیامی که از میامی مبنی بر تغییر جهت باد به هواپیما فرستاده شده بود، به دست خلبان نرسیده باشد و به همین دلیل او 50 کیلومتر دورتر پرواز می کرد.

قایق کونمارا پنجم:

در سال 1955 یکی از مهیب ترین طوفان های اقیانوس اطلس رخ داد که در طول آن یک قایق بادبانی به نام کونمارا دچار واژگون شد. تمامی افرادی که در این قایق حضور داشتند ناپدید شدند ولی قایق بعد از 3 روز کاملا سالم پیدا شد.

کارول آ دیرینگ:

در سال 1919 5 قایق بادبانی به اقیانوس اطلس رفته بودند که تا 2 سال از آن ها خبری در دست نبود؛ بعد از گذشت این مدت، قایق ها را در کارولینای شمالی پیدا کردند.

کشف راز مثلث برمودا

خلاصه ای از سایر حوادث رخ داده شده در مثلث برمودا:

-کشتی الن آستین: این کشتی در سال 1880 در مثلث برمودا ناپدید گشت.
-کشتی اس اس کوتوپاکسی: این کشتی در 1 دسامبر 1925 از چارلستون به سمت هاوانا در حرکت بود که دو روز پیش از رسیدن به مقصد دچار غرق شدگی گشت.

-کشتی یو اس اس نرئوس: کشتی یو اس اس نرئوس در سال 1941 به همراه دو کشتی خواهرش اوریون و پروتئوس از مکزیک به سمت ریو د ژانیرو حرکت می کرد که ناپدید شدند.

-فانوس دریایی ایزاک: این فانوس دریایی در سال 1969 از بیمینی حرکت کرده بود که در اقیانوس اطلس به همراه 2 نگهبانش ناپدید شد و هیچ گاه پیدا نشد.

همچنین یک اتفاق عجیب هم در فرودگاه میامی رخ داد که هیچ توضیح قابل قبولی برای آن وجود ندارد. یکی از هواپیماهای مسافربری که کاملا آماده فرود در باند این فرودگاه شده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می شد، به یکباره 10 دقیقه از صفحه رادار ناپدید و دوباره ظاهر شد. هواپیما بدون ایجاد هیچ مشکلی فرود آمد و افرادی که در آن حضور داشتند متوجه هیچ گونه مشکلی نشده بودند؛ نکته عجیب آن بود که ساعت های تمامی مسافران و خدمه 10 دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود!

عواملی که سبب ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها می شود

یکی از فرضیاتی که وجود دارد و تا حدی هم قابل قبول می باشد، امواج سرکش هستند. مثلث برمودا در منطقه ای از اقیانوس اطلس قرار دارد که از چندین جهت طوفان در آن رخ می دهد و همین امر سبب واژگونی کشتی ها و قایق ها شده است. امواج عظیمی که در این ناحیه پدید می آید تا ارتفاع 30.5 متر هم می رسند و بسیار خطرناک می باشند.

طوفان های گرمسیری و صخره های پنهان شده در زیر اقیانوس هم می توانند دلیل دیگری باشند. برخی از وجود مقدار زیادی گاز متان در این منطقه صحبت به میان آورده اند و معتقدند این گاز سبب تراکم آب شده و حباب های موجود به کاهش چگالی آب کمک کرده و در نتیجه اجسام به زیر آب کشیده می شوند.

گروهی معتقدند شهر افسانه ای آتلانتیس که در این منطقه قرار داشته، بر اثر طوفان ها و سیل های بزرگی که رخ داده، به زیر آب رفته و انرژی خاصی از خود به سطح دریا ساطع می کند که سبب غرق شدن کشتی ها می گردد. برخی دلیل ناپدید شدن هواپیماها را در نظر نگرفتن خط فرضی توسط خلبانان و اشتباهاتی سهوی آن ها می دانند.

با این حال فرضیه های ذکر شده نمی توانند دلیل قانع کننده ای برای این اتفاقات باشند. با وجود تمامی طوفان ها و صخره های موجود در این منطقه، امروزه کشتی های کروز بزرگی در این منطقه رفت و آمد دارند که بدون ایجاد مشکلی به مقصد مورد نظر خود می رسند؛ همچنین هواپیماهایی هم در آسمان این منطقه پرواز می کنند. شرکت بیمه دریایی لویدز لندن همچون گارد ساحلی ایالات متحده معتقد است که این منطقه خطرناک نیست و پدیده های رخ داده دلایل دیگری داشته اند. نظریات فراطبیعی در مورد مثلث برمودا تعدادی از نویسندگان این مثلث حیرت انگیز را پدیده ای فرازمینی می دانند که فرورفتن ناگهانی قاره آتلانتیس به نوعی آن را تایید می کند.

افلاطون در نوشته ای بیان داشته: مردم آتلانتیس به قصد فتح آتن لشگر بسیار بزرگی را گردهم آورده بودند که زئوس طوفانی شدید را بر آن ها نازل کرد؛ این طوفان زمین لرزه و سیل های عظیمی را به دنبال داشت که باعثِ نابودی آتلانتیس در طول یک شبانه روز گشت.

از آن پس مثلث برمودا انرژی خاصی پیدا کرده که هر چیزی را به درون آب می کشاند. تعدادی از دانشمندان هم عقیده دارد که مثلث برمودا دریچه ای برای ورود به دنیای دیگر است که هواپیماها، کشتی ها و انسان ها از آن طریق وارد دنیای جدیدی می شوند. چالز برلیتز که نویسنده بسیاری از کتاب های پدیده های فراطبیعی می باشد، این اتفاقات را نابودی انسان ها بدون هیچ توضیحی قلمداد می کند.

نظریات علمی دانشمندان در مورد مثلث برمودا

دریانوردان از سال ها پیش به این واقعیت پی برده اند که مثلث برمودا دارای قطب مغناطیسی شمال می باشد و از آن جایی که پیش از اختراع جی پی اس تمامی سفرهای ناوبری به واسطه قطب نما انجام می شد، ممکن است در این منطقه ناهنجاری های مغناطیسی وجود داشته باشد و قطب نما دچار اشتباه شده باشد.

برای مثال دریانوردان ایالات متحده آمریکا در سال 2000 حرکت خود را بر روی خط ویسکانسین ادامه دادند ولی در نهایت از خلیج مکزیک سر درآوردند.
نظریه دیگری که در این زمینه وجود دارد و میتواند برای گردشگران تور مکزیک هم جالب باشد ، پدیده گلف استریم می باشد که می تواند اشیای شناور را حمل کند. گلف استریم جریانی اقیانوسی می باشد که بسیار گرم و قوی بوده و در اقیانوس اطلس رخ می دهد. این جریان از خلیج مکزیک سرچشمه می گیرد و از تنگه فلوریدا خود را به اقیانوس اطلس شمالی می رساند.

همان گونه که در بالا اشاره کردیم، افرادی فرضیه طوفان های دریایی را مطرح کرده اند که این امر از نظر علمی هم ثابت شده است. طوفان های شدیدی که در اقیانوس اطلس رخ می دهد دلیل جان باختن هزاران انسان و رخداد خسارت های میلیارد دلاری بوده است.

اولین حادثه ناگواری که این طوفان ها به جای گذاشتند، غرق شدن ناوگان فرانسیسکو د بوبادیلا در سال 1502 بود. بر اساس تحقیقات انجام شده، این بادها و طوفان های هولناک در مثلث برمودا هم عامل اصلی بسیاری از حوادث رخ داده می باشد. این بادها به اندازه ای خشونت آمیز هستند که ممکن است ناگهان شدت بگیرند و هر چیزی که در مسیر آن ها قرار دارد را نابود نماید؛ برای مثال در سال 1986 یک کشتی در شهر بالتیمور بر اثر انفجار باد (افزایش سرعت باد از 20 مایل به 80 مایل) غرق شد. انفجار باد به پدیده ای گفته می شود که در طول آن باد به یکباره شدت می گیرد و به طرز عجیبی همه چیز را بر هم می ریزد.

امواج سرکش هم دلیل قانع کننده دیگری برای رخدادهای مثلث برمودا می باشد که تا سال 1995 از آن به عنوان رمز و راز یاد می کردند. وجود گاز متان هم از فرضیه هایی بود که توجه دانشمندان استرالیایی را به خود جلب نمود از همین رو آن ها تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام دادند.

بر اساس آزمایش های انجام شده، گاز متانِ موجود در مثلث برمودا حباب هایی در دل آب ایجاد می کند که سبب کاهش چگالی و فرو رفتن کشتی در اعماق آب می گردد. بعد از غرق شدگی لاشه های باقی مانده از کشتی ها و هواپیماها توسط گلف استریم در آب اقیانوس پراکنده گشته است.

حقایق جالب در رابطه با مثلث برمودا

نخستین فردی که به اسرارآمیز بودن این منطقه پی برده بود، کریستف کلمب نام داشت. شراره های آتشی که گویا به یکباره به درون آب سقوط کرده بود و عملکرد غیرمعمول قطب نما از عجایبی بود که ذهن کریستف را به خود مشغول کرده بود.
چندین سال قبل، یک اقیانوس شناس ماهر در اعماق 2 هزار متری این منطقه دو هرم صیقلی عظیم الجثه کشف کرد. همچنین دانشمندانی که در حال انجام پژوهش های لازم در این منطقه بودند، یک هرم ایستاده با ارتفاع 200 متر پیدا کردند که جنس آن از کریستال بود.

جالب است بدانید که در بالای این هرم های شیشه ای، 2 حفره بزرگ وجود دارد که این حفره ها دلیلی برای ایجاد امواج غول آسا می باشند. برخی اعتقاد دارند که این اهرام شیشه ای اشعه های مثبتی را جذب می کنند و در اختیار جزیره ناپدید شده آتلانتیس قرار می دهند.

شخص شناخته شده ای به نام کارلوس برلیتز تمامی اتفاقات رخ داده در این منطقه را نشانه ای از حضور فرازمینی ها می داند. اخیرا در آب های ساحلی باهاما، سازه های بسیار عجیبی یافت شده که فرضیه حضور موجودات فرازمینی را تقویت می کند.

*تاکنون جستجوهایی که برای کشف بقایای کشتی ها و هواپیماها صورت گرفته، در اغلب مواقع بی نتیجه بوده و لاشه آن ها هیچ وقت پیدا نشد.

* هیچ تحقیق جامعی از جانب دولت آمریکا در این مکان صورت نگرفته و تمامی پژوهش ها را موسسات خصوصی انجام داده اند.

*مثلث برمودا که دارای 138 جزیره می باشد، روی هیچ نقشه ای ترسیم نشده است زیرا کسی از مساحت دقیق آن اطلاع ندارد. -برخی معتقدند مرکز اوتک که مرکز ارزیابی و آزمایش زیردریایی در اقیانوس اطلس می باشد با همکاری گونه های فرازمینی در منطقه مثلث برمودا و زیر اقیانوس دست به آزمایش هایی می زند که سبب ایجاد حوادث مکرر می گردد.

*بروس گرنون که خلبانی ماهر و کارکشته می باشد، تاکنون چندین پرواز در آسمان مثلث برمودا انجام داده که یکی از آن ها برای همیشه در خاطرش باقی می ماند. او این پرواز را از شهر آندروس باهاماس به همراه همکارش انجام داد؛ هنگامی که به نزدیکی مثلث برمودا رسیدند متوجه حضور ابرهایی در ارتفاع پایین و نزدیک به سطح اقیانوس شدند که هرچه جلوتر می رفتند تعداد آن ها بیشتر می شد.

بروس گرنون تلاش های فراوانی انجام داد تا هواپیما را در ارتفاع بالاتری قرار دهد ولی آن ها در میان حاله ای از ابرهای سیاه به دام افتاده بودند و قدرت انجام هیچ کاری را نداشتند. او بیان داشته که مدام به برج مراقبت سیگنال مخابره می کرده ولی هیچ کدام به برج نمی رسید. او با تجربه بالایی که داشت موفق شد هواپیما را به سمت پالم پیچ هدایت کند و از این دردسر رهایی پیدا کنند. این پرواز که باید در مدت 75 دقیقه انجام می شد در مدت 45 دقیقه به مقصد رسید.

*اتفاقات عجیب رخ داده ، تنها در محدوده مثلث نبوده و گاهی در اطراف محدوده ام تاثیرات آن محسوس بوده است.

*شاید جالب باشد که بدانید گمانه زنی هایی مبنی بر وجود نمونه ای مشابه از مثلث برمودا در اقیانوس آرام وجود دارد! برخی از گزارشات نشان دهنده آن است که این منطقه در 100 کیلومتری ساحل توکیو واقع شده و در آن همانند مثلث شیطان، اتفاقات عجیبی از قبیل ناپدید شدن ده ها کشتی و هواپیما رخ داده که هیچ پایه و اساس علمی ندارد. دولت ایالات متحده آمریکا در باهاماس ساختمانی ویژه ساخته که رو به این گودال اقیانوسی می باشد و نیروی دریایی ارتش آمریکا آزمایشات لازم بر روی سلاح ها و زیردریایی های خود را در آن انجام می دهد.

کشف راز مثلث برمودا

جدیدترین تحقیقاتی که در این منطقه صورت گرفته، وجود پدیده ای به نام گره دریایی را مطرح می کند. آن ها گره دریایی را به سواحل فلوریدا، برمودا و پورتوریکو نسبت می دهند. این پدیده در اثر برخورد 3 طوفان بزرگ که از 3 جهت مختلف به یکدیگر می رسند، ایجاد می شود و امواجی با قدرت فرازمینی را ایجاد می کنند که خطری بزرگ برای کشتی ها و همچنین هواپیماها پدید می آورند.

دانشمندان برای اثبات این قضیه غرق شدن کشتی یو اس اس سایکلوب را شبیه سازی کردند و وقتی آن را در شرایط مشابه مثلث برمودا قرار دادند مشاهده نمودند که کشتی سریع غرق شد. این امواج که در دنیای واقعی می تواند تا 30 متر هم ارتفاع داشته باشد باعث درهم گسیختگی کشتی ها شده و گاها آن ها را به دو نیم می شکند؛ هر چه کشتی بزرگتر باشد امکان غرق شدنش هم بیشتر می شود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما