plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۶۱۰۱

تولد یک نوزاد با دو سر و سه دست در هند

وقتی که مادری در زایشگاه برای اولین بار نوزاد متولد شده خود را می بیند، تمام خستگی های دوران بارداری را به یکباره فراموش می کند، اما برای این مادر هندی لحظه ای که چشمش به دوقلوی بهم چسبیده و ناقص الخلقه اش افتاد، گویی دنیا بر سرش خراب شد.
تولد یک نوزاد با دو سر و سه دست در هند
به گزارش ایصال نیوز، مادر این نوزاد به محض دیدن این نوزاد ناقص الخلقه غش کرد و بیهوش شد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت خانم «بابیتا ایروار» 21 ساله پس از به هوش آمدن نیز تا ساعتها همراه با شوهر 25 ساله اش مات و مبهوت در سکوت فرو رفتند. روز 24 نوامبر در بیمارستان ایالت مادیا پرادش هند این نوزاد در حالی به دنیا آمد که دو سر و سه دست داشت.   

به گفته پزشکان هندی بیمارستان مادیا پرادش، در هر میلیون نوزاد فقط یک کودک با چنین مشکلی به دنیا می‌ آید و در حال حاضر کودک تحت نظارت شدید گروهی از پزشکان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان قرار دارد.

«سینگ» پدر این نوزاد که یک کارگر است، می گوید: پس از اینکه من و همسرم یک سال و نیم پس از ازدواج تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم و همسرم باردار شد، در هفته 35 بارداری اش پس از سونوگرافی متوجه شدیم که همسرم دوقلو باردار است. ما بسیار خرسند و شادمان شدیم، اما پس از زایمان فهمیدیم که دوقلویی در کار نبوده و نوزاد ما یک پسر با دوسر، یک قلب، یک بدن و سه دست است. مردم حرف های زیادی میزنند، اما ما تصمیم داریم فرزندمان را نگهداری کنیم و اگر دولت کمک دهد با جراحی، فرزندمان را نجات دهیم. 

 به گزارش این روزنامه، خانم دکتر «سونکار» متخصص کودکان بیمارستان ایالت مادیا پرادش می گوید: با توجه به اینکه این نوزادِ دوسر، با خلقت نادر، دارای یک قلب و سه دست می باشد و اندام داخلی هم یکی است، برای جراحی باید به مراکز پیشرفته با امکانات بسیار بالا اعزام شود.

خانم «دکتر اوزوال» از دیگر پزشکان جراح این بیمارستان معتقد است پس از اعلام نظر متخصصان جراح شاید در این جراحی مهم و پیچیده، بیمارستانهای دهلی و بوپال هند با توجه به تجربیات قبلی، برای نجات این نوزاد مناسب باشند.

در حال حاضر کودک تحت نظارت شدید گروهی از پزشکان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهر ایالت مادیا پرداش قرار دارد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما