plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۲۴۱
تحولات برق آسا در لبنان

فراگیر شدن اعتراضات معیشتی در لبنان با مطالبه «تغییر ارکان حکومت»

سمیر جعجع استعفای وزیران حزب خود را اعلام کرد
تظاهرات اعتراضی مردم لبنان در حالی روز یکشنبه وارد چهارمین روز خود شد که رسانه‌ها در لبنان از تلاش مقامات این کشور برای کنترل اوضاع از طریق ارائه طرح‌های اقتصادی و اصلاحی خبر می‌دهند اما مردم لبنان تلاش مقامات را دیرهنگام می دانند.
فراگیر شدن اعتراضات معیشتی در لبنان با مطالبه «تغییر ارکان حکومت»
به گزارش ایصال نیوز، با گسترش دامنه تظاهرات اعتراضی مردم بیروت، لبنان درحالی امروز وارد چهارمین روز تظاهرات خود شد که مطالبات معترضان تا درخواست سقوط همه ارکان حکومت لبنان پیش رفت. در همین حال به گزارش المنار لبنان، حسن نصر الله نسبت به فروپاشی دولت لبنان در این شرایط حساس هشدار داد.
المنار لبنان  همچنین اعلام کرد که تظاهرات اعتراضی مردم، به جنوب لبنان هم کشیده شده و راه بین المللی بقاع به جنوب توسط معترضان از صبح امروز یکشنبه بسته شده است. برخی جوانان جنوب لبنان شب گذشته را نیز با تظاهرات سپری کردند و نسبت به ناکارآمدی حکومت لبنان در بهبود معیشت زندگی اعتراض کردند.
همچنین به گزارش النشره لبنان نمایندگان تظاهرکنندگان، مردم بیروت و سراسر لبنان را به شرکت در تجمع فراگیر روز یکشنبه فرا خواندند. در این فراخوان تاکید شده است که همه مردم از همه گروه ها، مذاهب و طوایف لبنان بدون پرچم و نماد حزبی یا دینی و فقط با در دست داشتن پرچم لبنان، با شعار اصلاح اقتصادی، تغییر حکومت و بهبود وضعیت معیشت زندگی، در این تجمع اعتراضی شرکت کنند.
النشره همچنین گزارش داد سمیر جعجع رئیس حزب «القوات اللبنانیه» شب گذشته استعفای وزرای حزب خود در دولت لبنان را در همبستگی با مردم رسما اعلام کرد. برخی خبرها، از استعفای وزیران حزب ولید جنبلاط نیز خبر داده اند که در صورت صحت این استعفا دولت لبنان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
تظاهر کنندگان لبنانی خواستار استعفای تمام ارکان حکومت شامل رئیس جمهور میشل عون، دولت و مجلس هستند تا با انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت نجات ملی و بدون گرایش حزبی به مشکلات اقتصادی لبنان و معیشت مردم سر و سامان داده شود.
خبرگزاری العالم نیز اعلام کرد: سفارت عربستان در بیروت با صدور بیانیه از شروع تخلیه اتباع سعودی از لبنان از بامداد امروز خبر داد.
آخرین خبرها از لبنان حاکی است با اعلام پیوستن اتحادیه بازنشستگان ارتش لبنان به تظاهر کنندگان، ادامه روند استعفای وزراء و اعلام حمایت ارتش لبنان از تظاهرات مسالمت آمیز مردم لبنان، تظاهرات و تجمع امروز (یکشنبه) مردم لبنان در ساعات آینده، سرنوشت لبنان را رقم خواهد زد.
نخست وزیر لبنان سعد الحریری روز جمعه با اعلام مهلت 72 ساعته برای وزرای دولت خود جهت اعلام برنامه عملی و ارائه راهکار برای بهبود فوری معیشت مردم، تهدید کرده بود پس از این مهلت، تصمیم مهم دیگری(استعفا) اتخاذ خواهد کرد.
انتهای پیام/*    
 
۳
مرجع : المنار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما