plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۵۲۳۱
حیات انسان در دنیای ربات‌ها

رقابت انسان و ربات های هوشمند برای کسب مشاغل جدید

ضرورت تدبیر برای اشتغال انسان فردا
ربات ها و هوش مصنوعی هر روز پیشرفته تر از دیروز مرزهای اشتغال را در می نوردند و غالباً تاوان آن را انسانهایی که شغل و منابع درآمدی خود را از دست می دهند پرداخت می کنند، اما آیا نمی توان با مدیریت خلاق  انسانی همین تکنولوژی نوین و هوشمند رباتیک را برای خلق فرصت های جدید و برتر شغلی برای انسان فردا به کار گرفت؟
رقابت انسان و ربات های هوشمند برای کسب مشاغل جدید
ایصال نیوز - ربات ها و هوش مصنوعی هر روز پیشرفته تر از دیروز مرزهای اشتغال را در می نوردند و غالباً هزینه و تاوان آن را انسانهایی که شغل و منابع درآمدی خود را از دست می دهند پرداخت می کنند، حداقل این چیزی است که تاکنون نمایان است، مگر اینکه برای اشتغال به کار انسان ها، فرصت ها و زمینه های جدیدی ایجاد شده باشد.
در میدان احاطه بشر توسط  انقلاب دیجیتالی و فناوری پیشرفته در دنیای امروز، هیچ بخشی نیست که به یکی از ابزار تکنولوژی هوش مصنوعی نیاز نداشته باشد. 
بخش مالی و بانکی، یکی از مهمترین بخش هایی است که به دلیل فشردگی و حجم سنگین تبادلات مالی و بانکی، بشدت تشنه این ابزارهای پیشرفته و هوشمند است.
 مطالعات و بررسی های یک شرکت خدمات مالی آمریکایی به نام «ویلز فارگو» در این زمینه نشان می دهد؛ که جایگزینی ربات های هوشمند به جای انسان و سرعت کارآیی بالای آنها در آینده، به کاهش شدید تعداد کارمندان بخش بانکی و مالی آمریکا منجر خواهد شد.
به گزارش رویترز، این پژوهش پیش بینی کرده است که به واسطه جایگزین شدن هوش مصنوعی با انسان، در 10 سال آینده، در بخش مالی و بانکی امریکا حدود 200 هزار شغل برای کارمندان حذف خواهد شد.
بر اساس این مطالعه، شرکت های مالی ایالات متحده آمریکا، برای فناوری های پیشرفته رباتیک سالانه حدود 150 میلیارد دلار هزینه می کنند که تخمین زده می شود، نیمی از این هزینه ها با کاهش تعداد کارمندان جبران خواهد شد.
همچنین برآورد می شود که در آینده تعداد مشاغل ثانویه، شعب و مراکز ارتباطی بانکی نیز، یک پنجم تا یک سوم کاهش یابد، اما مشاغل مرتبط با فناوری، فروش، خدمات و مشاوره کمترین آسیب را خواهند دید و بانکهای دارای فناوری پیشرفته با توجه به سرعت عمل ربات های هوشمند و نیز صرفه جویی در وقت و کاهش قابل توجه خطاها نسبت به کارکرد انسانی، حدود 30 تا 70 درصد هزینه های صرف شده برای خرید تکنولوژی هوشمند، را جبران خواهند کرد.
با بکارگیری ربات های هوشمند، می توان نیروی انسانی بانکها را به کارهای مهمتر هدایت کرد. در یک تجربه در شانگهای، که در نوع خود اولین بار است که در سطح جهانی آزمایش می شود، گروهی از روبات های هوشمند، اداره کامل یکی از شعبه های بانک «عمران» دومین بانک بزرگ چین را  به‌ عهده گرفتند و با فناوری های واقعیت مجازی و هوش مصنوعی پشتیبانی و مدیریت کردند.
در این تجربه آزمایشی، فقط روبات های هوشمند بودند که با بکارگیری «سیستم تشخیص صدا» از مشتریان استقبال کرده و علاوه بر پذیرش آنان و ارائه و انجام خدمات بانکی کامل؛ از افتتاح حساب گرفته تا عملیات بستن حساب، پرداخت و انتقال پول و مدیریت مالی، به سؤالات آنها نیز به خوبی پاسخ دادند!
گفتنی است اگرچه برخی با بدبینی بکارگیری ربات های هوشمند را باعث تشدید بیکاری می دانند و برخی نیز معتقدند که با آمدن تکنولوزی هوشمند انسان بیشتر می تواند با آسایش تفریح کنند، اما پرفسور«وردی» معتقد است کار و اشتغال، جوهره انسان است و انسان به اشتغال نیاز جدی دارد بنابراین باید با گشودن افق های تازه و ایجاد زمینه های اشتغال نوین این نیاز حقیقی انسان را پاسخ گفت و مدیریت خلاق انسان با بکارگیری تکنولوژی نوین و هوشمند رباتیک باید فرصت های جدید و برتر شغلی را ایجاد کند.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما