plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۹۹۰
نشریه پترولیوم گزارش داد:

تولید و صادرات گاز طبیعی ایران رونق مطلوبی گرفته است

ناتوانی تحریم‌ها در ایجاد اختلال برای صادرات گاز
مجله پترولیوم روز سه شنبه نوشت: به رغم تحریم های اقتصادی آمریکا ، تولید و صادرات گاز طبیعی ایران افزایش چشمگیری داشته است.
تولید و صادرات گاز طبیعی ایران رونق مطلوبی گرفته است
به گزارش ایصال نیوز، مجله پترولیوم که به تجزیه و تحلیل کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی صنعت انرژی در جهان می پردازد، در گزارشی نوشت: به رغم سختی شرایط تحریم های اقتصادی دولت آمریکا، تولیدات گاز طبیعی در ایران در میان سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ افزایش یافته است و توانسته این کشور حتی کمبود گاز مصرفی خود در فصل زمستان را نیز با تولید بالا برطرف کند.
براساس گزارش پترولیوم اکونومیست، ایران در چند سال گذشته توانسته با امضای توافق با پیمانکاران فازهای پارس جنوبی (بزرگترین میدان گازی مشترک با قطر) را توسعه دهد و تولید گاز طبیعی ایران در پارس جنوبی حتی بیشتر از همسایه خود است.
به نوشته مجله پترولیوم، کاربرد نفت در تولید برق ایران تا حد زیادی متوقف شده ولی در عوض در دسترس بودن گاز موجب بهبودی وضعیت صنعت شده است. صادرات گاز ایران به بغداد در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ خط دیگری برای انتقال گاز به شهر بصره افتتاح شد و این خط می تواند سالانه ۴.۲ میلیارد متر مربع گاز مورد نیاز عراق را تأمین کند.
به گزارش مجله پترولیوم، اگرچه ایالات متحده به دنبال فشار آوردن به عراق برای متوقف کردن واردات گاز و برق از ایران است، اما سیستم برق این کشور هنوز نمی تواند بدون تامین برق و گاز از ایران ادامه فعالیت دهد و هم اکنون نیاز گازی و برق عراق به یک منبع ارزنده درآمدی برای تهران با حدود یک میلیارد دلار در سال تبدیل شده است. ایران همچنین به رغم تحریم های اقتصادی آمریکا، همچنان به فروش گاز در حدود ۲.۲ میلیارد دلار و دیگر محصولات پتروشیمی به ترکیه ادامه می دهد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما