plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۹۰۹
تداوم تلاطم ویرانگر در عراق

19 کشته در نا آرامی های روز شنبه در شهرهای عراق

تداوم تظاهرات پراکنده ادامه دارد
به‌رغم تلاشهای وسیع دولت و مجلس عراق برای مذاکره با نمایندگان تظاهر کنندگان، تظاهرات و درگیری های پرامنده هنوز ادامه دارد و در نتیجه این درگیریها تاکنون بیش از 100 تن کشته و هزاران تن زخمی شد اند که در میان کشته شده گان 6 نفر از نیروهای امنیتی نیز وجود دارد
19 کشته در نا آرامی های روز شنبه در شهرهای عراق
به گزارش ایصال نیوز، تظاهرات و نا آرامی های عراق پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت، به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم از بغداد، در نا آرامی ها و شلیک راکت به شهرک صدر بغداد در شامگاه شنبه، حداقل 20 نفر کشته و زخمی شدند. خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز خبر داد که در ناآرامی ها و تظاهرات روز شنبه معترضان در شهرهای عراق از جمله در بغداد مجموعا 19 تن کشته شدند.
تظاهرات مردم بغداد عراق که در اعتراض به نا کارآمدی دولت در مبارزه با فساد و بیکاری و وضعیت معیشتی از پنج روز پیش آغاز شد و خیلی سریع به استانهای جنوبی عراق نیز گسترش یافت با مداخله بدخواهان و کشاندن تظاهرات مسالمت آمیز به درگیری با نیروهای پلیس و ضد شورش، به آشوب و نا امنی منجر شد و حتی در برخی ساعات مقررات منع رفت آمد نیز وضع شد.
به‌رغم تلاشهای وسیع دولت و مجلس عراق برای مذاکره با نمایندگان تظاهر کنندگان، تظاهرات و درگیری های پراکنده هنوز ادامه دارد و در نتیجه این درگیری‌ها تاکنون بیش از 100 تن کشته و هزاران تن زخمی شد اند که در میان کشته شده گان 6 نفر از نیروهای امنیتی نیز وجود دارد. 
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق برخی خرابکاران با نفوذ در این درگیری ها به سوی مردم و نیروهای امنیتی پلیس تیر اندازی کرده اند.
رئیس مجلس عراق دیروز پس از گفتگو با برخی تظاهر کنندگان گفت خواسته های تظاهر کنندگان را به رسمیت می شناسد اما تظاهرکنندگان باید از برخورد با پلیس اجتناب کنند. محمد حلبوسی گفت: اگر در مجلس نتوانستم سریعا خواسته ها و مشکلات مردم برطرف کنم، خودم به معترضان ملحق خواهم شد.
العالم نیز از برگزاری جلسه فوق العاده دولت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی در شب شنبه برای بررسی مسائل اخیر عراق خبر داد.
برخی شخصیتها و رهبران جریانات سیاسی عراق از جمله مقتدی صدر و حیدر العبادی خواستار استعفای دولت شده اند.
انتهای پیام/*
 
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : روسیا الیوم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما