plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۵۳۲
فاجعه ای جهانی فقط در چند ساعت

قتل عام 34 میلیون نفری جنگ هسته ای تمام عیار

ضرورت کاهش ذخایر تسلیحات اتمی
در طول چند ساعت اول جنگ هسته ای میان روسیه و آمریکا 34 میلیون نفر در چند ساعت کشته شده و بقیه جراحات مرگباری بر خواهند داشت.
قتل عام 34 میلیون نفری جنگ هسته ای تمام عیار
روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلستان می نویسد: مطابق یک مدل شبیه سازی تهیه شده توسط دانشمندان، در صورت توسعه درگیری مسلحانه بین ایالات متحده و روسیه با کاربرد سلاح های متعارف و تبدیل آن به جنگ هسته ای، بیش از 90 میلیون نفر جان خود را از دست می دهند یا مجروح می شوند و اروپا به تل خاکستر مبدل می شود. به گفته گروهی از دانشمندان دانشگاه پرینستون آمریکا، در دو سال گذشته، احتمال بوقوع پیوستن چنین سناریویی  به شدت افزایش یافته است.

براساس شبیه سازی درگیری که بنابر نتایج یک مطالعه در چارچوب برنامه (Science and Global Security/SGS) در دانشگاه پرینستون صورت گرفته است، در اولین ساعات درگیری هسته ای تمام عیار، 34 میلیون نفر کشته و 57 میلیون نفر زخمی خواهند شد. و این تعداد، شمار کسانی را که به دلیل تأثیر رسوبات رادیواکتیو و سایر مشکلاتی که مردم برای مدت طولانی با آنها روبرو شده و بیمار می شوند ، شامل نیست.

در جریان نابودی جهانی، اروپا به تل خاکستر تبدیل می شود که به گفته دانشمندان پرینستون، چنین حادثه ای ممکن است در نتیجه توسعه جنگ متعارف بین روسیه و ناتو صورت گیرد.
دانشمندان می گویند: "روسیه به امید متوقف کردن پیشروی نیروهای آمریكا / ناتو، ممکن است یک حمله پیشگیرانه هسته ای را از پایگاه واقع در نزدیكی شهر کالینینگراد انجام دهد. در جواب ناتو ضربه هسته ای تاکتیکی توسط هواپیماها را انجام خواهد داد".

پس از عبور از آستانه هسته ای، عملیات نظامی به یک جنگ هسته ای تاکتیکی در اروپا تبدیل می شود. به منظور از بین بردن پایگاه های ناتو و جلوگیری از پیشروی نیروهای نظامی ناتو، روسیه هواپیماها و موشک های برد کوتاه حامل 300 کلاهک هسته ای را به غرب روانه می کند. در پاسخ ، ناتو با بکارگیری هواپیماها، حملات موشکی - هسته ای را آغاز خواهد کرد و  حدود 180 کلاهک هسته ای را بر روسیه فرو خواهد ریخت.

پس از این، طرفین  برای نابودی توان هسته ای همدیگر به تبادل صدها حمله جدید خواهند پرداخت. ابتدا آمریکا همه موجودات زنده را از خاک روسیه محو می کند و سپس روسیه خاک آمریکا را از یک اقیانوس تا اقیانوس دیگری بمباران می کند. بعداً، واشینگتن و مسکو از زیر دریایی های باقی مانده خود به  شهرها حمله می کنند و بر روی هر شهر تا 10 موشک پرتاب می کنند.

دانشمندان مشغول این شبیه سازی در پروژه  SGS ادعا می کنند که این سناریو "براساس تعادل واقعی قدرت، اهداف واقعی و برآوردهای واقع بینانه از تعداد قربانیان" تهیه شده است. به نظر آنها اولین انفجار شبیه سازی شده هسته ای در لهستان، در منطقه وروتسلاو در نزدیکی مرزهای آلمان و جمهوری چک رخ می دهد.

سام دادین (Sam Dudin)، کارمند علمی موسسه تحقیقات انگلیس در مصاحبه با ایندیپندنت اظهار داشت: سناریوی تخریب متقابل که دانشمندان SGS تحلیل کردند، بعید است عملی شود، زیرا سیاست های ایالات متحده از سال 1950 این بوده است که هر کاری شود تا از جنگ مستقیم با روسیه با استفاده از سلاح های متعارف جلوگیری شود. مسکو همچنین جنگ با ناتو نمی خواهد.
سام دادین افزود: "اگر این مدل را از نظر عملیاتی ارزیابی کنیم، به نظر می رسد اروپا دیگر دارای سیستم پدافند هوایی متحد و یکپارچه نیست در حالی‌که این سیستم می توانست برای دفع حملات هسته ای با استفاده از هواپیماها نقش مهمی ایفا کند و مقیاس پیش بینی شده خسارات را نیز تقلیل دهد.

علاوه بر این، به نظر می رسد برخی از اهداف احتمالی مورد توجه قرار نگرفته است. با توجه به اینکه فرانسه یک قدرت هسته ای است و زیر دریایی های هسته ای انگلیس در حالت رزمی در  Faslane واقع در اسکاتلند هستند، به نظر من این یک نارسایی است که نشان می دهد که ایالات متحده تمایل به نادیده گرفتن متحدین دارد".

به طور کلی، بریتانیا، معمولا، از عملیات ناتو صحبت می کند، و نه ازعملیات انگلیس و ناتو ؛ ایالات متحده معمولاً ناتو را چیزی جدا از خود می داند.

این شبیه ساری هنگام راه اندازی پروژه SGS توسط فیزیکدانان دانشگاه پرینستون انجام شده و باید دانشمندان دیگر کشورها را در مورد لزوم کاهش تهدیدهای ناشی از سلاح های هسته ای متقاعد کند.

انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما