plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۰۴۳

نمایش دستاوردهای هوافضای ایران در نمایشگاه ماکس 2019 مسکو

در نمایشگاه ماکس-2019 روسیه، شماری از تولیدات ایران در حوزه هوافضا و هواپیمای بدون سرنشین و هلیکوپتر در معرض نمایش قرار گرفت. همچنین موشک کروز جدید ایرانی در این نمایشگاه معرفی شد.
نمایش دستاوردهای هوافضای ایران در نمایشگاه ماکس 2019 مسکو
به گزارش ایصال نیوز، عبدالکریم بنی ‌طرفی‌ معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ایران، امروز سه شنبه در نمایشگاه ماکس-2019 مسکو گفت: شماری از تولیدات ایران در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و هلیکوپتر در این نمایشگاه، در معرض نمایش قرار گرفت. وی که برای شرکت در نمایشگاه ماکس-2019 در مسکو حضور دارد، اظهار کرد:« ما در نمایشگاه ماکس امسال، تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین که به دست متخصصین ایرانی طراحی و ساخته شده است را ارائه خواهیم کرد. همچنین چند فروند از هلیکوپترهایی که خودمان طراحی و ساخته ایم و برای ماموریت های مختلف آموزشی و ترابری کاربرد دارد را همراه با تعدادی از موتورهایی که برای هواپیماهای بدون سرنشین و برای هلیکوپترها به خدمت گرفته می شود و توسط ایران طراحی و تولید شده است در این نمایشگاه ارائه شده است.
وی در ادامه در مورد معرفی محصولات ایرانی در حوزه ساخت پهپاد و پرنده های بدون سرنشین تصریح کرد:«معمولا در نمایشگاه ها به خصوص در نمایشگاه ماکس روسیه که یکی از بزرگترین نمایشگاه ها است، شرکت می کنیم و این دستاورهای هواپیماهای بدون سرنشین را در اینجا ارائه می کنیم که همگان ببیند. فکر می کنم که نمایشگاه های هوایی یکی از بهترین مکان هایی است که می شود دستاوردها را در آنجا ارائه کرد. ما هم به همین خاطر در نمایشگاه ماکس شرکت کردیم و دستاوردهای خودمان را در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می کنیم.
معاون وزارت دفاع ایران در مورد امکان فروش محصولات ایرانی- هواپیمای بدون سرنشین به خارج از کشور گفت:« بله امکان فروش به خارج هم است.
وی در پاسخ به این سوال که، آیا سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ایران برنامه ای برای ساخت پهپاد های مجهز به موتور جت دارد یا خیر، گفت؛ در نمایشگاه امسال مدل های پهپاد مجهز به موتور جت به نمایش گذاشته شده است».
به گزارش اسپوتنیک، همچنین موشک کروز جدید ایرانی در نمایشگاه ماکس 2019 روسیه معرفی شد. این موشک جدیدترین موشک کروز ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام «مبین» است. این موشک با برد 450 کیلومتر، 670کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا سقف 45 هزارپایی پرواز کند.
​موشک کروز مبین با سرعت 900 کیلومتر، با سطح مقطع راداری بسیار کم، از قابلیت رادارگریزی نیز برخوردار است. این موشک می‌تواند به انواع سرجنگی‌ها تا وزن 120 کیلوگرم مجهز شود. ایران برخی دستاوردهای خود در حوزه هوافضا را در دو غرفه در نمایشگاه ماکس2019 در معرض دید عموم قرار داده است.
«ماکس» یک نمایشگاه با غرفه‌ها و محصولات ارائه شده منحصر به فرد و آخرین نوآوری‌ها از جمله نمونه‌هایی از سامانه‌ها و تجهیزات نظامی و غیرنظامی است که امکان ارائه آن در خارج از کشور روسیه وجود ندارد.ماکس محل نمایش کامل محصولات و دستاوردهای شرکت‌های صنعت هوافضای روسیه و نمایش تکنولوژی‌های پیشرفته و همچنین گشایش بازار داخلی روسیه برای انجام پروژه‌های مشترک با شرکای خارجی می‌باشد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما