plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۰۰۸
در آئین افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد

صالحی: رویکرد دولت توزیع متناسب امکانات فرهنگی در کل کشور است

تقدیر از همکاری جمعی و هنر مردم نجف آباد
مجموعه «گذر فرهنگ و هنر نجف آباد» واقع در هفت برج خارون شهر نجف آباد روز دوشنبه با حضور سید عباس صالحی افتتاح شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احداث و افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد را نمونه جهت گیری به سوی عدالت فرهنگی دانست.
صالحی: رویکرد دولت توزیع متناسب امکانات فرهنگی در کل کشور است
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، «گذر فرهنگ و هنر» واقع در هفت برج خارون نجف آباد، با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (دوشنبه) رسماً افتتاح شد.
در این آئین، دکتر صالحی با اشاره به نقش و جایگاه مردم فرهیخته نجف آباد از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، حس همکاری جمعی و هنرمندی مردم نجف آباد را بویژه در دفاع مقدس ستود و آنرا غرور آفرین و مایه افتخار نه تنها برای شهرستان و استان بلکه مایه افتخار کل کشور دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رویکرد دولت و وزارت فرهنگ را حرکت به سمت عدالت در همه حوزه ها، بویژه در حوزه فرهنگی هنری و توزیع متناسب و مناسب امکانات فرهنگی در کل کشور اعلام کرد و ایجاد شبکه شهرهای خلاق فرهنگی را یکی از راهبرد های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شمرد.
صالحی با بیان اینکه احداث و افتتاح «گذر فرهنگ و هنر» نجف آباد، نمونه جهت گیری به سوی عدالت فرهنگی است، تصریح کرد: هدف از ایجاد گذر فرهنگ و هنر و ترویج مراکز فرهنگی هنری در شهرستان‌ها، پدید آوردن فرصت شغلی در این زمینه ها، جذب و ماندگاری گردشگران، دیده شدن هنر هنرمندان هر شهر و ارائه آدرس فرهنگی هنری هر شهر به‌عنوان شناسنامه و هویت آن شهر است و نجف آباد با داشتن هنرمندان فرهیخته و پیشکسوتان هنرمند در این راه پیشتاز است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه سخنان خود با ادای احترام به مقام والای شهیدان شهرستان نجف آباد، تاکید کرد که خواسته های هنرمندان در خصوص برگزاری جشنواره هنری و فرهنگی در نجف آباد را با جدیت پیگیری خواهد کرد و در سفر آتی به اصفهان باز هم به دیار فرهنگ و هنر خواهد آمد. 
در این مراسم که علاوه بر وزیر ارشاد و هیئت همراه، حجة الاسلام انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و مدیران استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، حجة الاسلام حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت فرهنگ گفتند: فرهنگ مهمترین واژه ای است که انسانها در سایه آن هدایت می شوند و قرآن پیروزی و فتح واقعی را نه به وسیله شمشیر بلکه به وسیله فرهنگ و با فتح قلوب می داند.
در ادامه این مراسم مهندس راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ضمن عرض خیرمقدم به دکتر صالحی و هیئت همراه، با یادآوری رشادت‌های مردم بلند همت نجف آباد در طول انقلاب و دفاع مقدس و تلاش و همت صنعت کاران و کشاورزان پر تلاش نجف آباد، اظهار کرد: فرهنگ و هنر والای مردم نجف آباد با داشتن هنرمندان نام آور در زمینه فرهنگی و هنری و وجود پیشکسوتان هنرمند و والا همچون استاد احمدی در خوشنویسی، استاد راعی در قلمزنی ،استاد غیور در موسیقی، دکتر ایزدی و دهها پیشکسوت دیگر و نیز شاگردانی که توسط آنان پرورش یافته اند، با وجود بیش از 900 هنرمند، شاعر و نویسنده اکنون زبانزد خاص و عام است.
در ادامه این مراسم مهندس مغزی شهردار نجف آباد و استاد احمدی به نمایندگی از هنرمندان پیشکسوت طی سخنانی خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در نجف آباد و توجه بیشتر به استعدادها و پتانسیل های فرهنگی هنری شهرستان نجف آباد شدند.
در پایان آئین افتتاحیه «گذر فرهنگ و هنر» نجف آباد در هفت برج خارون که به مناسبت هفتۀ دولت برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان و مدیران فعال در ارتقای جایگاه فرهنگی هنری شهرستان، از طرف مسئولان، هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی نجف آباد لوح تقدیر و یک جفت گیوه دست بافت اصل نجف آبادی به رسم یاد بود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
سید عباس صالحی پیش از سخنرانی، ضمن افتتاح گذر فرهنگ و هنر هفت برج خارون نجف آباد از یکایک غرفه های فرهنگی هنری این مجموعه بازدید کرد و تلاش مسئولان بویژه فرماندار، شهردار، شورای اسلامی، اداره میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نجف آباد و فرهنگ دوستان و هنرمندان نجف آباد در زمینه احداث و تجهیز این مجموعه فرهنگی را ستود.
مجموعه تاریخی هفت برج خارون نجف آباد به مساحت 3000 متر مربع دارای هفت برج با دیوارهای کاه‌گلی متعلق به دوره صفویه است که گذر فرهنگ و هنر شهرستان نجف آباد با مساحت 30000 متر مربع شامل: مجموعه ارگ با 31 غرفه فرهنگی هنری برای ارائه کارها و صنایع فرهنگی-هنری، مجموعه فرهنگسرای هنری و سالن چند منظوره و مجموعه پارک فرهیختگان با محوریت این مجموعه تاریخی، در 32 کیلومتری غرب اصفهان طراحی و احداث شده است.
پیش از افتتاح این مجموعه، کتابخانه اندیشه شهر جوزدان نجف آباد با مساحت 1000 متر مربع و سرمایه گذاری 800 میلیون تومانی شامل سالن مطالعه، مخزن کتاب، اتاق بازی کودک و اتاق مشاوره نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. 
گفتنی‌ست سید عباس صالحی در بدو ورود به شهرستان نجف آباد با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت ادای احترام کرد و با خواندن فاتحه بر مزار علما و بزرگان مدفون در این گلزار، بر مزار شهید مدافع حرم محسن حججی حاضر و برای این شهید والامقام فاتحه‌ای قرائت کرد.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما