plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۲۰۲
دردسر یک فراخوان مجازی

«منطقه 51» پایگاه نظامی سری آمریکا و داستان بشقاب پرنده ها

مرکز نگه داری موجودات فضایی!
یک فراخوان با عنوان «حمله به منطقه 51،کسی نمی تواند مانع ما شود» توانست در مدت کوتاهی 1/5 میلیون امضاء جمع آوری کند. فراخوان دهنده، محل تجمع را پایگاه نظامی سری ارتش در جنوب نوادا و زمان این اقدام را 20 سپتامبر(29 شهریور) اعلام کرده است.
«منطقه 51» پایگاه نظامی سری آمریکا و داستان بشقاب پرنده ها
ایصال نیوز - یک فراخوان در شبکه های اجتماعی، برای ارتش آمریکا دردسر ساز شد. فراخوان به تجمع و تصرف یک پایگاه نظامی سری ارتش آمریکا واقع در صحرای نوادا بصورت گسترده و غیرمنتظره در شبکه های اجتماعی آمریکا مورد استقبال قرارگرفت.

به نوشته مجله «تایم» پر رمز و راز بودن این پایگاه نظامی که دهها سال است به‌عنوان مرکز بشقاب پرنده و موجودات فضایی در اذهان مردم آمریکا مشهور است، باعث شد تا بیش از یک و نیم میلیون کاربر شبکه های اجتماعی به دعوت یک کاربر برای تصرف این پایگاه نظامی اسرار آمیز در جنوب صحرای نوادا پاسخ مثبت دهند! 

منطقه 51 اسم مستعاری است که به این پایگاه نظامی معروف آمریکا در نوادا اطلاق می شود.

این فراخوان با عنوان «حمله به منطقه 51،کسی نمی تواند مانع ما شود» توانست در مدت کوتاهی یک و نیم میلیون امضاء جمع آوری کند. فراخوان دهنده زمان این حمله را 20 سپتامبر(29 شهریور) اعلام کرده است. شدت استقبال از این فراخوان و نوع فراخوان باعث شگفتی آمریکایی ها و نیز نگرانی مقامات نظامی آمریکا گردید.

داستان مشاهده اجسام پرنده در منطقه نوادا و در نزدیکی این پایگاه نظامی سری در سالیان گذشته و بویژه در دهه 50 میلادی همواره بعنوان جدی و شوخی زبانزد مردم بوده و افراد زیادی حتی از نیروهای پلیس مدعی دیدن اجسام مرموز و بشقاب پرنده در این منطقه بوده اند و حتی رنگ و حجم و نور ساطع شده از این اشیاء مرموز را شرح داده اند. این روایت ها بر اسرارآمیز بودن این منطقه در سالهای گذشته افزوده است.

از سوی دیگر سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این رابطه گفت که ارتش این فراخوان را مورد توجه و بررسی قرارداده است و نسبت به هرگونه تلاش برای ورود بدون مجوز به این منطقه نظامی هشدار جدی می دهد.

این سخنگو افزود: «روز دوشنبه آینده در این منطقه، نیروی هوایی تمرین نظامی خواهد داشت؛ نیروی هوایی آمریکا همواره برای دفاع از منافع آمریکا در بالاترین آمادگی بسر می برد».

در عین حال پس از انتشار وسیع این فراخوان و اعلام حمایت و آمادگی گسترده فعالان اجتماعی و نیز واکنش سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، انتشار دهنده این فراخوان «جاکسون بارز» اعلام کرد که فراخوان من فقط یک شوخی بوده است و منظور من اصلا دعوت به هجوم و تصرف این پایگاه نبوده است!

به هر حال به نظر می‌رسد این فراخوان حتی اگر شوخی هم بوده باشد، اکنون به یک مطالبه اجتماعی جدی در شبکه های مجازی تبدیل شده است! 

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز عربی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما