plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۲۵۶۰

معاون شهردار تهران: شورایاری جایگاه قانونی شهروندان در محلات است

معاون شهردار و رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، شورایاری را ابزار شورای شهر دانست و گفت: شورایاری جایگاه قانونی شهروندان در محلات است و همه مردم برای ارتقای جایگاه خود باید تلاش کنند.
معاون شهردار تهران: شورایاری جایگاه قانونی شهروندان در محلات است
به گزارش ایصال نیوز از ایرنا، محمدرضا جوادی یگانه طی سخنانی با محوریت انتخابات شورایاری ها اظهارداشت: اگر تصمیمی قرار است برای یک محله گرفته شود این اتفاق باید با نظر مردم رخ دهد.
مهلت ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌های شهر تهران که قرار است چهارم مرداد امسال برگزار شود تا ۱۵ تیرماه جاری تمدید شده و داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران می‌توانند با مراجعه به نشانی Shorayari.tehran.ir و ارائه مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای شرکت در این انتخابات ثبت کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدگاه مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به جایگاه شورایاری ها گفت: شورایاران ضمن انجام مسئولیت اجتماعی خود به کمک اعضای شورای شهر برای ارتقای محله ها تلاش می کنند.
جوادی یگانه در واکنش به موضوع حمایت اعضای شوراهای اسلامی از شورایاری ها تصریح کرد: با توجه به اینکه مداوم با اعضای شورا در خصوص انتخابات شورایاری ها گفت و گو دارم اعلام می کنم که اتفاقاً شورای شهر به برگزاری انتخابات شورایاری ها اصرار دارد و تقریباً عضوی را مخالف جایگاه شورایاری ندیدم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: بر اساس آیین‌نامه دوره جدید شورایاری‌ها، شورای شهر و شهرداری موظفند در تصمیم هاییکه در سطح محلی موثر است، نظر مشورتی شورایاری‌ها را اخذ کنند.
وی تاکید کرد: شورایاری سطح خرد و محله است شورایاران باید دور جمع شوند، کار کنند و سطح محله خود را ارتقا بخشند و وقتی می خواهیم در سطح محله تصمیمی بگیریم شورایاران به عنوان نماینده مردم آن محله باید نظر دهند.

ثبت‌نام بیش از ۵ هزار نفر تاکنون
جوادی یگانه با اعلام ثبت‌نام پنج هزار و ۱۴۶ نفر در انتخابات شورایاری‌ها تا عصر دوشنبه (دیروز) اظهارداشت: تاکنون محله تهرانپارس بیشترین آمار ثبت نام را به خود اختصاص داده است.
به گفته رییس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهرداری تهران، در این دوره انتخابات باید سه هزار و ۱۸۶ نفر انتخاب شوند که تاکنون ۳۳ درصد محلات پایین ترین سطح ثبت نام ها را داشته اند.
معاون شهردار تهران بیان کرد: در محلاتی که تعداد نامزدها به حد نصاب نرسد نیز تا ۲ ماه فرصت داریم که انتخابات را مجدد برگزار کنیم.
وی در عین حال برآورد استقبال مردم برای ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها را نسبت به دوره های گذشته بهتر عنوان کرد و گفت: نسبت به آنچه مورد انتظار ماست باید مشارکت بیشتری صورت گیرد.
جوادی یگانه، انتخابات شورایاری را یک فرصت برای شهروندان دانست و افزود: شورایاری کار داوطلبانه و مسئولیت اجتماعی است.
رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به بهره مندی دولت از تجربه تهران اظهارداشت: شورایاری ها در تهران به سراسر کشور تعمیم داده می شود که طرح تشکیل انجمن محلات در شهرهای مراکز استان در این راستا از سوی دولت مطرح شده است.
وی از برگزاری انتخابات شورایاری ها در روز چهارم مرداد در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار تمامی فرایند انتخابات پنجمین دوره شورایاری های شهر تهران به صورت تمام مکانیزه انجام می شود.
جوادی یگانه با اعلام تمدید مهلت ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران تا ۱۵ مرداد، از تمام اقشار شهروندی دعوت کرد در این انتخابات ثبت نام کنند.

انتهای پیام /*
۳
مرجع : معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما