plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۴۲۷
رقابت روسیه و امریکا برای کشتار بشریت

سلاح مخرب سایبری و ظهور سلاح های نسل پنجم و ششم

منادیان دموکراسی در غرب و شرق برای کنترل و اسارت انسانها همچنان در تلاشند
اینکه در دنیای امروز، چرا منادیان صلح و دمکراسی، همچنان در حال ساخت سلاحهای مخرب اتمی، بیوژلویک، شیمیایی، لیزری، سایبری، الکترو مغتاطیسی و هارپ از یکدیگر سبقت می‌گیرند و پیدا و پنهان برای کنترل، اسارت و نابودی بشریت گام بر می‌دارند، پرسشی است که بشریت را خجل زده می‌کند.
سلاح مخرب سایبری و ظهور سلاح های نسل پنجم و ششم
ایصال نیوز - در دنیای مدرن امروز، اسلوب جنگ نظامی نیز مانند هر پدیده دیگری تغییر کرده است. امروزه دیگر زدن خاکریز و حرکت تانکها و نیروهای پیاده، مهمترین گام در جنگ  نیست، بلکه در درجه دوم یا سوم اهمیت است. امروز حتی نسل سوم و چهارم ادوات نظامی جای خود را به نسل پنجم داده است. سی ان ان در گزارشی به نقل از «امیل امین» نویسنده و کارشناس امور نظامی امریکا می نویسد امروزه نسل چهارم سلاح جنگی نامتعارف یعنی جنگ سایبری که دارای اهمیت زیادی است و به موضوع اختلال در سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری ادوات نظامی مربوط می شود، کم کم جای خود را به سیستم مختل کننده کهرومغناطیسی یا همان الکترمغناطیسی می دهند . اگرچه «سی.ان.ان» برخی مطالب این نویسنده را بزرگنمایی میداند، اما شکی نیست که هدف ساخت هر سلاحی در درجه اول ایجاد رعب و وحشت است و سپس شکست نیروی مقابل!
در سیستم الکترومغناطیس، علاوه بر اختلال سیستم برنامه ریزی سلاحهای پیشرفته، با ایجاد میدان مغناطیسی، سیستم برق یک منطقه و هر دستگاه موجود در منطقه هدف را بطور کامل از کار می اندازد. سلاح های الکترو مغناطیس نور شدیدی ساطع می کند،در یک لحظه همه چیز در خاموشی فرو میرود،بوی سوختن وسایل الکتریکی در فضا می پیچد،پوشش سیمها سوخته و خطوط نازک تلفن قطع می شود و مهم تر از همه درون هیچ رایانه ای حتی یک بیت اطلاعات باقی نمانده و در عین حال هیچ کس  آسیبی نمی بیند.
این خصوصیات انفجار بمبی است که از آن با عنوان " ویرانگر ترین سلاح و در عین حال با وجدان ترین آن " نام می برند . تاثیرات گسترده بمب الکترو مغناطیس تنها روی شبکه الکتریک است و به مدتی مشخص در یک شعاع تنظیم شده تمامی خطوط ارتباطی الکترونیک و مخابرات را قطع می کند و دراین ویرانی گسترده سایبری حتی یک انسان نیز تلف نمی شود . استفاده از امواج و خواص الکترومغناطیسی آنها سلاحی است که به شکلی وحشتناک مؤثر واقع می گردد.
دکتر «روزالی برتل» تاکید دارد که آمریکایی ها آزمایشات خود پیرامون این گونه تسلیحات را از چهل سال پیش پنهان از دید همگان و با نادیده شمردن کنوانسیون های بین المللی آغاز کرده اند.
ادعای رسانه ای دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه و امریکا اکنون علاوه بر سیستم الکترومغناطیس، سیستم هارپ را نیز در اختیار دارند. سیستم هارپ آنچنانکه کیسینجر هم در آرزوی آن بود سیستم اکولوژی و طبیعی است که قادر است با ایجاد سونامی و زلزله و طوفان یک منطقه را کاملا ویران سازد. آمریکا مدعی است حتی روسیه با استفاده از هارپ قادر است کل نیویورک را به زیر آب برده و غرق کند.
 بی گمان هارپ پس از الکترو مغناطیس، یکی از جنجالی ترین پروژه ها نظامی است که از سال ۱۹۹۳ و برای بررسی و پژوهش درباره لایهٔ آیونوسفر(Ionosphere) جو زمین با استفاده از امواج رادیویی تاسیس شده‌است. البته آمریکا در این پروژه مطالعاتی تنها نیست و کشورهایی دیگر چون روسیه، کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز پروژه هایی را برای مطالعه هارپ در دست دارند. کار اصلی هارپ مطالعه بر روی لایه "آیونوسفر" است . این لایه از ارتفاع متوسط 48کیلومتری سطح زمین آغاز می شود و تا ارتفاع 600 کیلومتری بالا می رود. لایه آیونوسفر تشعشعات خطرناک «ماورای بنفش» و «اکس ری» خورشید را جذب کرده و مانند سقفی از ورود آنها به زمین جلوگیری می کند تا زندگی بر روی کره زمین امکان پذیر گردد.
گفتنی است طبق تصویب سازمان ملل متحد استفاده از سلاح های الکترو مغناطیس و نیز استفاده از فضا برای انجام تحقیقات نظامی ممنوع است، اما دولت ها همانگونه که بسیاری قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت را نقض می کنند می توانند در این زمینه نیز پنهان کاری های زیادی داشته باشند.
اینکه در دنیای امروز، چرا منادیان صلح و دمکراسی، همچنان در حال ساخت سلاحهای مخرب اتمی،بیوژلویک، شیمیایی، لیزری، سایبری، الکترو مغتاطیسی و هارپ از یکدیگر سبقت میگیرند و پیدا و پنهان برای نابودی بشریت گام بر می‌دارند،پرسشی است که بشریت را خجل زده می‌کند.
انتهای پیام/*
۱۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : سی ان ان عربی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما