plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۰۲۶
این همه هیاهو برای فروش سلاح بیشتر!

فروش 8 میلیارد دلار سلاح آمریکایی به اردن، عربستان و امارات

پمپئو مدعی است برای تقویت اعراب در برابر ایران، این 22 قرارداد فروش تسلیحات ضروری است
دونالد ترامپ، در آستانه سفر به ژاپن گفت به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از وجود تنش ها با ایران، مجوز صدور میلیاردها دلار به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر کشورها را صادر می کند. ساعتی بعد مایک پمپئو گفت: «فروش این تسلیحات کمکی برای متحدان ما بوده، ثبات در خاور میانه را تقویت می کند و در بازداشتن جمهوری اسلامی ایران و دفاع از خود به این کشورها هم کمک خواهد نمود.»
فروش 8 میلیارد دلار سلاح آمریکایی به اردن، عربستان و امارات
به گزارش ایصال نیوز، در اطلاعیه منتشره دیروز وزارت خارجه آمریکا گفته می شود که وزیر خارجه آمریکا دستور داد، توافقنامه های فروش اسلحه به میزان 8.1 میلیارد دلار به اردن، عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای مقابله با ایران به تصویب برسند.
در این اطلاعیه سخنان وزیر خارجه آمریکا نقل می شود که خاطرنشان می سازد سخن بر سر 22 معامله برای فروش تسلیحات به اردن، عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تقویت بنیه دفاعی این کشورها است. مایک پمپئوگفت:"فروش این تسلیحات کمکی برای متحدان ما بوده، ثبات در خاور میانه را تقویت کرده و در بازداشتن جمهوری اسلامی ایران و دفاع از خود به این کشورها کمک خواهد نمود". پیشتر آمریکا در شرایط متشنج شدن اوضاع در اطراف ایران دستکم هفت کشتی جنگی را در خلیج فارس یا در نزدیکی آن مستقر کرده و سامانه های موشکی پاتریوت را به منطقه منتقل کرده بود. پنتاگون اعلام کرده است این تسلیحات در پاسخ به نشانه های سطح بالای آمادگی ایران برای اجرای عملیات تهاجمی علیه امریکا و جهت دفاع از منافع ایالات متحده به منطقه اعزام شده اند.
رئیس جمهور امریکا بارها ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و همچنان به خط مشی سیاسی مستقل خود را ادامه می دهند.
همچنین به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دیروز در آستانه سفر به ژاپن گفت : به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از وجود تنش ها با ایران، مجوز صدور میلیاردها دلار به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر کشورها را صادر می کند.
انتهای پیام/*
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما