کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهداف پشت‌پرده انتشار همزمان اسناد آمریکایی و بریتانیایی علیه ایران

العالم , 25 دی 1399 ساعت 17:30

کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند، همزمان بودن ادعاهای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر حمایت ایران از القاعده، با انتشار اسناد سری انگلیس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی دلایل و اهداف مرموزی دارد


به گزارش ایصال نیوز، العالم در تحلیلی نوشت: کارشناسان سیاسی می‌گویند، دولت ترامپ در واپسین روزهای عمرش ادعاهای مضحک و جعلی را علیه ایران مطرح می‌کند؛ این دولت در پروژه هدف قرار دادن ایران و ایجاد هرج و مرج در یکی از کشورهای محور مقاومت ناکام مانده است.

کارشناسان سیاسی افزودند، آمریکا القاعده را دستاویز قرار داده؛ چرا که القاعده بخشی جدایی‌ناپذیر در پروژه ایجاد هرج و مرج در این منطقه است.

کارشناسان تصریح کردند، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا هیچگونه دلیل و مدرکی درباره ادعاهایش علیه ایران ارائه نداده است و به همین اساس، رسانه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز چنین ادعاهایی را رد کرده‌اند.

استراتژیست‌ها خاطرنشان کردند طرح چنین ادعاهایی آمریکا را مضحکه محافل بین‌المللی کرده است. کارشناسان سیاسی تأکید می‌کنند، هدف از چنین ادعاهایی توجیه تداوم حضور و اشغالگری نظامی آمریکا در منطقه است.

کارشناسان با اشاره به مدیریت سازمان القاعده و طالبان توسط آمریکا در افغانستان و مرزهای جنوبی پاکستان، خاطرنشان کردند که شماری از مسئولان رده‌بالای آمریکا نیز بارها بر این امر تأکید کرده‌اند که گروه‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و طالبان ساخته و پرداخته ی آمریکا برای استفاده این کشور از این گروهها در جهت منافع خود و مقابله با تهدیدات علیه منافع ایالات متحده بوده است.

کارشناسان سیاسی افزودند، ادعای ضد ایرانی پمپئو از نوع ادعای دروغین مبنی بر وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق است.

کارشناسان سیاسی معتقدند که شکست دولت ترامپ در شکستن مقاومت ایران، او را بر آن داشته است که با طرح ادعاهایی مضحک از ایران انتقام بگیرد. کارشناسان سیاسی در عین حال افزودند که اگر دولت ترامپ از رابطه ایران و القاعده اطلاع داشت چرا این مساله را دیر افشا کرد و اگر دلایلی محرمانه دارد پس چرا آن را افشا کرده است؟

کارشناسان سیاسی همچنین به موضوع اسناد محرمانه رادیو بی‌بی‌سی درباره جزایر سه گانه ایرانی اشاره و خاطرنشان کردند اطلاعات و اخبار رادیو عربی بی بی سی درباره اسناد محرمانه و "سفارشی" بریتانیا، بیشتر شبیه شوخی است زیرا این اسناد حکایت از آن دارد که بریتانیا جزایر مورد اختلاف خلیج‌فارس (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) را برای پایان درگیری و تضمین ثبات منطقه از عرب‌ها خریداری کرده و به شاه هدیه یا اجاره داده است!

کارشناسان افزودند، بدون شک این سند با عجله آماده شده تا در خدمت به منافع بریتانیا و هم چنین رژیم صهیونیستی باشد که بریتانیا آن را در منطقه ایجاد کرده که البته بسیار مسخره و خنده‌دار است وگرنه چرا بریتانیا این همه برای پایان درگیری و تضمین ثبات منطقه اصرار دارد در حالی‌که اصل سیاست این کشور "تفرقه بنداز و حکومت کن" است. چرا بریتانیا زحمت خرید این جزایر و اهدای آن به شاه را می‌کشد و چرا دست روی جزایر دیگر نگذاشته و چرا ایران اصرار بر حاکمیت بر این سه جزیره دارد؟

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14217

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/14217/اهداف-پشت-پرده-انتشار-همزمان-اسناد-آمریکایی-بریتانیایی-علیه-ایران

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir