plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۴۲۰۳

هماهنگی آمریکایی اسرائیلی علیه سوریه

یک کارشناس نظامی و استراتژیک سوری از هماهنگی کامل اطلاعاتی میان آمریکا و رژیم اسرائیلی در سوریه خبر داد. حملات دیشب اسرائیل به دیرالزور، بوکمال و المیادین را برخی از رسانه ها عملیاتی کم سابقه به ویژه طی دوسال اخیر به سوریه اعلام کرده اند.
هماهنگی آمریکایی اسرائیلی علیه سوریه
به گزارش ایصال نیوز، سرلشکر محمد عباس در گفت وگو با العالم درباره حمله اخیر هوایی (بامداد چهارشنبه) علیه مواضعی در سوریه افزود: حملات هوایی رژیم اسرائیلی علیه مواضع سوریه برای حمایت از داعش انجام می شود.

وی ادامه داد: تفاوتی میان ترامپ و بایدن نسبت به سوریه نیست و به نظر ما بایدن بسیار بدتر است.

العالم در تحلیل خبری نوشت : در حالی که مدت زمان حمله دیشب به شرق سوریه حوالی 35 تا 40 دقیقه و به شکلی مستمر و پرحجم گزارش شده است و در شرایطی که رقم تلفات انسانی این حملات در منابع مخالف نظام سوریه از 20 تا 40 نفر اعلام شده است منابع موثق نزدیک به العالم این بزرگنمایی در تلفات را امری صرفاً تبلیغاتی و البته هدفمند میدانند که مقاومت ملت سوریه و متحدان این کشور را نشانه رفته است.

- مبتنی بر اطلاعات این منابع که از نزدیک مسائل سوریه را تعقیب میکنند این بزرگنمایی در حالی در قالب پروژه جنگ روانی مخالفان سوریه صورت داده شده است که اساسا حملات دیشب جز تعدادی مجروح و البته خسارتهایی مادی نصیبی برای اسرائیل در بر نداشته است.

- اینکه منابع رسانه ای مخالف حکومت سوریه تاکید میکنند اهداف این عملیات عمدتاً ایرانی بوده است با هدف ایجاد فاصله میان سوریه و متحد قوی آن یعنی ایران است بر این اساس این حجم از تبلیغات عمدتا متوجه تکمیل رویای اسرائیلی دور کردن ایران از سوریه است.

- آسوشیتدپرس امروز به نشست پمپئو با یوسی کوهن در دوشنبه گذشته در رستورانی در واشنگتن اشاره کرده است و اعلام داشته است "داده های" مورد استفاده اسرائیل در حملات دیشب از ناحیه پمپئو در اختیار کوهین قراداده شده است.

این بدان معناست که دولت ترامپ و به ویژه شخص پمپئو اصرار دارند از آخرین لحظات باقیمانده از حکومتشان برای ضربه زدن به محور مقاومت استفاده کنند.

در همین حال این اقدام مشترک حکایت از آن دارد که اسرائیل علی رغم ادعاهای تبلیغیش همچنان از فقر اطلاعاتی در سوریه رنج میبرد.

- در سایه این همکاری مشترک و با اتفاقات دیشب در شرق سوریه یکی از عمده ترین دلایل اصرار دولت ترامپ بر استمرار حضور در سوریه نیز روشن می‌شود.

- تاملی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه بویژه در 20 روز اخیر و پر تعداد شدن آنها نشان میدهد هر چه زمان به ساعت صفر خروج ترامپ از کاخ سفید نزدیکتر میشود دامنه و حجم این حملات تشدید شده است این بدان معناست که نتانیاهو همچنان اصرار دارد در سایه خلق "تنشی جدید و موثر" در منطقه هم پایه های لرزان حکومت خود را بویژه با خروج ترامپ از کاخ سفید مستحکم کند و هم دست دولت جدید آمریکا را به بحرانی جدید و البته با طعم اسرائیلی بند کند؛ اما اینکه از این تلاش‌ها آبی برای نتانیاهو گرم شود؟ و یا اقداماتی ازاین دست بی پاسخ بمانند؟ را آینده ای نه چندان دور روشن خواهد کرد.

گفتنی است؛ رژیم اشغالگر قدس با نقض تمام قوانین بین المللی، بارها به مراکز نظامی سوریه حمله هوایی کرده است و در انجام این تجاوزات خصمانه از همراهی اطلاعاتی پنتاگون ارتش آمریکا و سکوت همراه با اغماض ارتش روسیه مستقر در سوریه، برخوردار بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما