plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۳۶۹۳
فینال لیگ قهرمانان آسیا

امید به پیروزی پرسپولیس در مصاف با اولسان هیوندای کره

عادل فردوسی پور؛ گزارشگر ویژه AFC
پرسپولیس در غیاب سه ستاره خود به دنبال این است تا برابر نماینده کره جنوبی، این‌بار جام را تصاحب می‌کند. عادل فردوسی پور گزارشگر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا از طریق اینستاگرام است.
امید به پیروزی پرسپولیس در مصاف با اولسان هیوندای کره
پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی امروز در حالی در قطر به مصاف هم خواهند رفت که فوتبال ایران از 29آذر خاطره فراموش نشدنی به یاد دارد.

روزی که استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا به مصاف الریان در مرحله نیمه نهایی رفته بود و تا دقیقه 87 با یک گل از این تیم در قطر که میزبان رقابت ها بود عقب افتاده بود.

منصور پورحیدری در دقیقه 80 بازی عبدالعلی چنگیز به زمین آورد و استقلال در حالی که در زمین الریانی ها خیمه زده بود با گل های دقیقه 87 و 89چنگیز و عباس سرخاب کامبک زد و به فینال رسید .

خوشحالی شاهرخ بیانی با مشت های گره کرده برابر هواداران قطری منجر به اخراج او شد تا آبی ها بدون او و قلعه نویی مصدوم فینال را در حالی که با تک گل امیر هاشمی مقدم از الهلال جلو بودند به نماینده عربستان در ضربات پنالتی ببازند و از رسیدن به سومین ستاره آسیایی باز بمانند.

امروز سالروز آن بازی است و دیگر نماینده کشورمان پرسپولیس باید در قطر برای قهرمانی در آسیا بجنگد. اگر تاریخ برای فوتبال ایران تکرار شود و تیم یحیی در قطر پیروز شود پرسپولیس به عنوان سومین تیم ایرانی به افتخار قهرمانی در آسیا خواهد رسید و اولین تیمی خواهد بود که لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است.

*ترکیب احتمالی امروز پیروزی:
الشارجه امارات، الدحیل قطر، التعاون عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان؛ شاگردان یحیی گل محمدی یک به یک حریفان خود را از پیش رو برداشتند تا اکنون به عنوان فینالیست بار دیگر یک حریف شرقی را روبروی خود ببینند.

اولسان هیوندای کره جنوبی اینبار سد راه پرسپولیس قرار دارد و در این سمت اما شاگردان یحیی گل محمدی در جستجوی جامی هستند که جای خالی آن بیش از 5 دهه در موزه این باشگاه احساس می‌شود. جامی که دو سال پیش نیز از نزدیک آن را لمس کردند اما لشگر نصف و نیمه برانکو توان رقابت را نداشتند و قافیه را به کاشیما آنتلرز واگذار کردند.

از آن تیمی که در سال 2018 در یکقدمی جام ناکام ماند اکنون سیدجلال حسینی، احسان حسینی، بوژیدار رادوشوویچ، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه، سعید حسین پور، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و بشار رسن در جمع سرخ‌ها حضور دارند و بعد از حسرت بزرگی که در ورزشگاه آزادی متحمل شدند، اکنون حریص‌تر از گذشته تنها به بالا بردن جام فکر می‌کنند.

یحیی گل محمدی که نسبت به روز ابتدایی شروع این جام اکنون مهدی ترابی، علی علیپور، آنتونی استوکس، شجاع خلیل زاده، علیرضا بیرانوند را به دلیل جدایی و احسان پهلوان، عیسی آل کثیر و وحید امیری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، برای اینکه در تاریخ باشگاه جاودانه شود، سودای دستیابی به جام را دارد.

در فاصله ساعاتی مانده به این دیدار مهم که از ساعت 15:30 در قطر برگزار خواهد شد ترکیب احتمالی پرسپولیس عبارت است از: حامد لک سیدجلال حسینی محمدحسین کنعانی زادگان میلاد سرلک احمد نوراللهی امید عالیشاه سیامک نعمتی مهدی شیری مهدی عبدی سعید آقایی بشار رسن

دیگر بازیکنان پرسپولیس در این دیدار را بوژیدار رادوشوویچ، احسان حسینی، سعید حسین پور، آرمان رمضانی، کمال کامیابی نیا، علی شجاعی، آریا برزگر و محمد انصاری را در اختیار خواهد داشت.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما