کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد از جدی نگرفتن بحران کرونا توسط برخی مردم

دکتر مردانی: کسانی که به هیچ عنوان سفرهای شمال را ترک نمی‌کنند، دیشب مجدداً حماسه آفریدند

هجوم حماسی مسافران شمال برای ابتلا به کرونا!

ایسنا , 28 آبان 1399 ساعت 11:47

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به فیلم‌های منتشر شده از مسافران در فضای مجازی، گفت: دیشب مردم در سفر به شمال حماسه آفریدند، تصور نمی‌کردیم تا این اندازه برای رفتن به سفر قبل از آغاز محدودیت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.


دکتر مسعود مردانی - متخصص عفونی در گفت‌وگویی با ایسنا، درخصوص تاثیر تعطیلی مشاغل از ساعت ۱۸ به بعد در کاهش زنجیره انتقال بیماری، اظهار کرد: نتایج اعمال هر محدودیت معمولا دو هفته بعد در مراجعان سرپایی، چهار هفته بعد در بیماران بستری و ماه بعد در موارد مرگ و میر مشخص می‌شود؛ مطمئنا در حال حاضر و به سرعت اتفاق خاصی با اعمال این محدودیت نمی‌افتد.

مردانی افزود: البته با ترددهایی که بنده در سطح شهر داشتم در مشاهداتم تعداد اندکی مغازه و کسب و کار دیدم که پس از این ساعت اعلام شده تعطیل بودند، ولی امیدوارم این محدودیت‌های جدید که از شنبه آغاز می‌شود با جدیت بیشتری اجرا شود.

وی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که نشانگر موج سفرها به سمت شمال کشور بود، تصریح کرد: دیشب در جاده‌های منتهی به شمال به شکل معجزه‌آسا انسان می‌دیدیم، تصور نمی‌کردیم مردم تا این اندازه برای تنظیم مسافرت‌هایشان پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی برنامه‌ریزی داشته باشند.

این متخصص عفونی افزود: ما بسیار کوچک‌تر از آن هستیم که بخواهیم به مردم توصیه کنیم اما کسانی که به هیچ عنوان سفرهای شمال را ترک نمی‌کنند، دیشب مجددا حماسه آفریدند. حالا که برخی به سفر رفته‌اند از آنها می‌خواهیم تا حد امکان برای فعالیت غیرضروری از خانه خارج نشوند، به گردش نروند، شست و شوی مکرر دست را فراموش نکنند، از صرف غذا در رستوران خودداری کنند، از رفتن به خرید و فروشگاه‌ها پرهیز کنند و... اگر با کسی تماس داشتند که شک دارند فرد بیمار است یا خیر تا دو هفته خود را قرنطینه کنند و بویژه از تماس با افراد مسن خانواده خودداری کنند.

مردانی تاکید کرد: آن دسته از افرادی هم که در شهرهای خود ماندند و سفر نرفتند نیز از این فرصت برای پاساژگردی، دید و بازدید، دورهمی و... استفاده نکنند.

انتهایی پیام/*


کد مطلب: 13205

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/13205/دکتر-مردانی-کسانی-هیچ-عنوان-سفرهای-شمال-ترک-نمی-کنند-دیشب-مجددا-حماسه-آفریدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir