plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۱۹۷۳

امارات و بحرین در سیرک ترامپ بازی کردند

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در توئیتر به توافق ننگین سازش میان صهیونیست ها و بحرین و امارات واکنش نشان داد.
امارات و بحرین در سیرک ترامپ بازی کردند
به گزارش ایصال نیوز، امیرعبداللهیان توئیت کرد: امروز وزرای امارات و بحرین در سیرک ترامپ بازی کردند. صهیونیسم که دیروز بخشی از خاک عربی را اشغال کرد،امروز با روشی نو کشورهای خلیج فارس را اشغال می کند. توافق با مصر بزرگ‌ هیچ گشایشی برای اسراییل نداشت، امارات و ‌‌بحرین که به اندازه جزیره مصرند. ناامنی تنها ارمغان اسراییل است.

*واکنش محمود عباس

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به امضای توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت که این گونه توافقات، «هرگز» منجر به صلح در منطقه نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای سه‌شنبه‌شب گفت که «صلح و ثبات در منطقه تنها زمانی محقق خواهد شد که اشغالگری پایان یابد و مردم فلسطین به حقوق خود برسند».

*واکنش مقاومت فلسطین

خبرنگار العالم گزارش داد که همزمان با تظاهرات مردم فلسطین، مقاومت فلسطینی توافق ننگین امارات و بحرین با اسرائل را محکوم کرد.

همزمان از شب گذشته براثر حمله گسترده راکتی مقاومت به سرزمین های اشغالی تا صبح چهارشنبه 6 نفر زخمی شدند، این حملات همزمان با توافق ننگین سازش میان بحرین و امارات با اشغالگران صهیونیست انجام شده است.

*واکنش عربستان

هیات دولت سعودی سه شنبه شب در پی امضای توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید ضمن مثبت خواندن اقدام امارات و بحرین، مدعی شد که در کنار ملت فلسطین قرار دارد. هیات دولت سعودی مدعی شد: ما در کنار ملت فلسطین قرار داریم و همه تلاش خود را برای دستیابی به صلح عادلانه و جامع به کار خواهیم گرفت.

همزمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته که عربستان «در زمان مناسب» به توافق امارات و بحرین با اسرائیل خواهد پیوست. ترامپ تاکید کرد که با پادشاه و ولی عهد سعودی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل رایزنی کرد و به آن خواهند پیوست.

با وجود مخالفت فلسطینیان و واکنش‌های بین‌المللی، توافق عادی سازی کامل روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امضا رسید.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما