کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزینه‌های ایران در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه

العالم , 25 شهريور 1399 ساعت 19:45

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برخی مفاد طرح سه فوریتی مقابله به مثل با آمریکا را در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه تشریح کرد.


به گزارش ایصال نیوز، مجتبی ذوالنوری با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو مبنی بر تلاش آمریکا و اروپا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، گفت: مبنای اظهارات مسئولان ایالات متحده مبنای قانونی و حقوقی ندارد و با توجه به مکانیزم پیش بینی شده در برجام نمی‌توانند چنین اقدامی صورت دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر بخواهند اقدامی در راستای فعال سازی مکانیسم ماشه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران صورت دهند، جمهوری اسلامی بی تفاوت نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه امروز در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا طرحی سه فوریتی به مجلس داده ایم، گفت: اگر آمریکا بخواهد به صورت یکجانبه مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی فعال کند، این طرح، دولت را ملزم به مقابله به مثل با اقدامی نظیر کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی می‌کند.

ذوالنوری افزود: به واسطه این طرح در صورت قانون شدن، جمهوری اسلامی می‌تواند غنای اورانیوم را در هر حجمی که نیاز فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور باشد، بالا برده و انباشت کند، همچنین می‌توانیم برای تولید سوخت هسته‌ای تا ۹۰ هزار سو اقدام کرده و آب سنگین را به هر میزان تولید و انباشت کرده و به فروش برسانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: می‌توانیم سانتریفیوژ‌ها را به میزان نیاز خود ساخته، نصب و فعال کنیم و اجرای پروتکل الحاقی را که به صورت داوطلبانه به خاطر برجام پذیرفتیم، متوقف کنیم.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11966

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/11966/گزینه-های-ایران-صورت-فعال-سازی-مکانیسم-ماشه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir