plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۱۱۴۹

شوخی نیست؛ کرونا کشنده است

ویروس کرونا از زمان ظهورش در دنیا در اواخر زمستان سال گذشته تاکنون تعدادی زیادی از ساکنان این کره خاکی را به کام مرگ کشانده است؛ پدیده‌ای نوظهور و شوم که به رغم افزایش روزافزون تعداد قربانیانش همچنان از سوی عده‌ای از مردم جدی گرفته نمی‌شود و گاهی به آن به طنز نگاه می‌شود.
شوخی نیست؛ کرونا کشنده است
طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت کرونا تاکنون  ۱۷ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۶۴ نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۸۳ هزار و ۷۸۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

در ایران نیز این بیماری تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر فوت کرده اند.

این آمار به رغم گذشت حدود ۶ ماه از همه گیری این بیماری و آشنایی بیشتر مردم و کادر پزشکی با علائم و راه های کنترل آن نه تنها کاهش نداشته بلکه روز به روز بر شمار آن افزوده می شود.

موضوعی که هشداری است برای همگان که این ویروس را دستکم نگیرند و پنجه در پنجه آن نیندازند.

حسین قناعتی رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه ویروس کرونا کشنده است و نباید آن را شوخی بگیریم، اظهار داشت: بیماری کرونا، مرگ بار است و در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند صدها هزار نفر را در ایران به گام مرگ بکشاند.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر بی احتیاطی در این زمینه صورت گیرد، شاهد آثار بسیار زیانباری خواهیم بود. هیچ کس حق ندارد این بیماری را کم اهمیت جلوه دهد یا نسبت به آن بی احتیاط باشد.

قناعتی تاکید کرد: اگر کسی برای جان خود هم اهمیتی قائل نیست، نمی تواند اصول بهداشتی را رعایت نکند، چون با عدم رعایت توصیه های بهداشتی علاوه بر سلامتی خود، جان دیگران به خطر می اندازد.

*افراد سالم با ماسک زدن، سلامتی خود را تضمین می‌کنند

وی، با اشاره به اینکه افراد سالم هم با ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری و شستن مرتب دست ها با آب و صابون، سلامتی خود را در برابر ویروس کرونا تضمین می کنند، تاکید کرد: در صورتی که مبتلایان از ماسک استفاده کنند، هم از سرعت انتشار بیماری کاسته می شود و هم ویروس به دیگران منتقل نمی شود.

قناعتی با اشاره به اینکه ماسک میزان ابتلا در واحد زمان را کاهش می دهد، گفت: ماسک همچنین می تواند انتقال بیماری را به شدت کاهش دهد، به همین دلیل توصیه می شود، همگان از ماسک استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا توصیه داریم ابتلا به کرونا در واحد زمان، کاهش پیدا کند، گفت: با کاهش ابتلا در واحد زمان امکان ارائه خدمات بهتر به بیماران، جلوگیری از تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، امکان اشتغال مردم و امیدواری به رخدادهای مثبت در حوزه کنترل و درمان بیماری فراهم می شود.

قناعتی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد پرسنل برخی بیمارستان ها مبتلا به بیماری کرونا شدند که با ادامه این وضعیت، در روند ارایه خدمات به بیماران خلل جدی وارد می شود.

*کرونا ناشناخته‌های زیادی دارد

رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: بیماری کرونا ناشناخته های زیادی دارد که با گذشت حدود ۶ ماه از بروز این بیماری برخی از آنها شناخته شده است.

قناعتی تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران دنیا از جمله ایران با تمام ظرفیت و توان در تلاش هستند با دستاوردهای جدید، خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما