plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۱۱۰۰۱
پوکر پرسپولیس محقق شد

نفت مسجدسلیمان یک - پرسپولیس 2

قهرمانی زودهنگام قرمز پوشان پایتخت
پرسپولیس با پیروزی تاریخی خود مقابل نفت مسجدسلیمان، چهار هفته ززوتر قهرمان فصل شد و پوکر برای آنها تکمیل شد.
نفت مسجدسلیمان یک - پرسپولیس 2
به گزارش ایصال نیوز، یحیی گل محمدی با پرسپولیس به برد ارزشمندی مقابل نفت مسجدسلیمان دست یافت تا اولین قهرمانی خود و پوکر قهرمانی سرخ‌ها در مسجدسلیمان ثبت شود. پرسپولیس که تاکنون موفق به برد مقابل این حریف سرسخت نشده بود، در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم، یک برد ارزشمند از آن خود کرد تا اینچنین رویای قهرمانی‌شان تکمیل شود.

*ترکیب نفت مسجدسلیمان:
احمد گوهری حامد نورمحمدی آرمان قاسمی مجید عیدی پیام ملکیان علیرضا علیزاده صادق صادقی (46 مهدی زبیدی) حسین ابراهیمی سجاد جعفری احمد الجبوری (61 امید سینگ) میرهادی میرجوان (81 محمدامین اسدی) سرمربی مهدی تاتار

*ترکیب پرسپولیس:
بوژیدار رادوشوویچ سیدجلال حسینی محمدحسین کنعانی زادگان وحید امیری مهدی شیری احمد نوراللهی کمال کامیابی نیا بشار رسن (94 امیر روستایی) سیامک نعمتی (74 امید عالیشاه) علی علیپور (94 حسین پور) مهدی عبدی (86 سعید حسین پور) سرمربی: یحیی گل‌محمدی

*شرح گل‌ها:
نفت مسجدسلیمان 0 پرسپولیس 1 : (دقیقه 39، علی علیپور) روی فرار مهدی شیری از سمت راست و یک کنترل موفق و در ادامه ارسال با پای چپ، علی علیپور بالاتر از مدافعان نفت مسجدسلیمان موفق شد دروازه گوهری را نشانه بگیرد و گل برتری تیمش را به ثبت رساند.

نفت مسجدسلیمان 0 پرسپولیس 2: (دقیقه 58، مهدی عبدی): پاس عمقی از نعمتی برای عبدی در شرایطی که نفتی‌ها به گمان آفساید ایستاده بودند، با تک ضربه این مهاجم گل دوم سرخ ها را به نام او کرد.

نفت مسجدسلیمان 1 پرسپولیس 2: (دقیقه 71، حسین ابراهیمی): حسین ابراهیمی که ارسالش با برخورد به دست سیدجلال حسینی پنالتی اعلام شده بود، خودش این ضربه را با قدرت زد که علیرغم برخورد به پای بوژیدار توپ وارد دروازه شد.

* شرح نیمه اول:
پرسپولیس علیرغم بازی در خانه حریف خیلی خوب توانست بازی را به دلخواه خود در زمین به گردش در بیاورد و فشار را با چهار ضلعی هجومی خود (عبدی، علیپور، بشار رسن و سیامک نعمتی) روز دروازه نفت مسجدسلیمان افزایش داد. آنها به موقعیت های مناسبی نیز دست یافتند اما فرصت سوزی بشار رسن و علیپور در دو مقطع مانع از رسیدن به گل سرخ ها شد.

در سمت مقابل نیز نفت مسجدسلیمان یک بار روی اشتباه امیری و ضربه مجید عبدی و در صحنه دیگری روی ضربات احمد الجبوری و صادقی دو موقعیت جدی گلزنی داشت که راه به دروازه بوژیدار نیافت. پرسپولیس در 15 دقیقه پایانی نمایش بهتری مقابل حریف داشت و در نهایت نیز با ضربه سر علیپور روی ارسال مهدی شیری به گل دست یافتند و در ادامه نیز کنعانی زادگان گل دیگری روی ارسال ضربه ایستگاهی به ثمر رساند که داور اعلام آفساید کرد. 

* شرح نیمه دوم:
یحیی گل محمدی در نیمه دوم با توجه به اندخته تک گلی که علیپور به ثمر رسانده بود، داشت توانست بازی را بار دیگر تحت کنترل خود در بیاورد. با این حال نفت مسجدسلیمان همچنان امیدوار بود که روی ضدحملات بتواند شرایط را به سود خود تغییر دهد اما در نهایت این مهدی عبدی که روی اشتباه مدافعان حریف در آفسایدگیری با گوهری تک به تک شود و گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند.

بعد از گل دوم پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان کاملا بازی را در اختیار گرفت و اشتباهات در خط میانی و هجومی پرسپولیس برای کنترل توپ و ضریب بالای اشتباه در پاس باعث شد تا شاگردان تارتار به خودباوری برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس دست پیدا کنند.

روی حملات پردامنه اما بی نتیجه نفت در نهایت اشتباه سیدجلال حسینی و ارسال ابراهیمی کافی بود تا داور در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد و موقعیت مناسبی نصیب آنها کرد.

ابراهیمی خودش پنالتی را تبدیل به گل کرد تا تیمش فاصله کمی برای جبران داشته باشد. با این حال هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک شد هر دو تیم با اشتباهات تکراری خود ضمن کاهش کیفیت بازی، شرایط را به سمت پایان بازی و رضایت از نتیجه پیش بردند تا پرسپولیس با این پیروزی بزرگ، عنوان قهرمانی خود در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل را تثبیت کند.

* دقایق حساس:
دقیقه 3: ارسال بشار رسن از سمت راست و ضربه سر سیامک نعمتی با اختلافی کم از بالای دروازه گوهری و نفت مسجدسلیمان راهی اوت شد.

دقیقه 5: ارسال ضربه ایستگاهی با ضربه سر کنعانی زادگان با مهار مناسبی از گوهری همراه شد اما در ادامه داور با اعلام آفساید توپ را در اختیار گلر نفت قرار داد.

دقیقه 10: اشتباه وحید امیری توپ را در اختیار مجید عیدی قرار داد و این بازیکن بعد از پیش روی به داخل محوطه جریمه ضربه اش را نواخت که توپ با کمترین اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 11: صادق صادقی اینبار با پای راست و از پشت محوطه جریمه ضربه زمینی اش را نواخت که توپ در اختیار بوژیدار قرار گرفت.

دقیقه 25: احمد الجبوری با دریافت توپ، چرخشی جالب رو به دروازه پرسپولیس ضربه محکم خود را به سمت دروازه نواخت که بوژیدار با واکنشی دیدنی آن را مهار کرد.

دقیقه 1+45: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس با ضربه سر کنعانی زادگان تبدیل به گل دوم این تیم شد اما داور بلافاصله با اشاره به کمک داور، اعلام آفساید کرد و مدافع پیش تاخته سرخ ها از شادی گل محروم کرد.

دقیقه 47: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم با ضربه زمینی علیپور به گوشه دروازه همراه شد که اینبار گوهری توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 52: روی ارسال اوت دستی وحید امیری، علیپور داخل محوطه جریمه نفت صاحب موقعیت شد که ضربه زمینی اش اینبار از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 67: حمله نفتی ها به محوطه جریمه پرسپولیس در نهایت با ضربه علیزاده که از بالای دروازه بوژیدار راهی اوت شد، خاتمه یافت.

دقیقه 83: ارسال ابراهیمی با ضربه ملکیان از پشت محوطه جریمه همراه شد که اینبار هم بوژیدار توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 86: حسین کنعانی زادگان به دلیل گرفتگی عضله از زمین خارج شد تا یحیی گل محمدی بازیکن جوان تیمش (احسان حسینی) را وارد زمین کند.

دقیقه 90: ضربه از پشت محوطه جریمه توسط امید سینگ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما