plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۰۴۹۳

پاک ترین دریاچه ایران را بشناسید

دریاچه ای در ۱۵ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان با مساحت ۱۵ هکتار که از آن به عنوان یکی از پاک‌ ترین دریاچه های کشور یاد می‌ شود، دریاچه ای بسیار زیبا با چشم انداز طبیعت شمال کشور است که منابع آبی آن وابسته به بارش باران و دریاچه های اطراف و شنا و ماهی گیری در آن ممنوع است.
پاک ترین دریاچه ایران را بشناسید
به گزارش ایصال نیوز، دریاچه سقالکسار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر رشت و در روستایی با همین اسم واقع شده است.

مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار است و در اصل این دریاچه پشت سد خاکی قرار گرفته و آب آن از طریق بارش باران و دریاچه های اطراف تامین می ‌شود.

ارتفاع دریاچه ساقلکسار از سطح دریا ۶۴ متر است و طول آن در حدود ۶۰۰ متر و عرض آن ۵۰۰ متر می‌ باشد. امروزه از دریاچه سقالکسار به عنوان یکی از پاک‌ ترین دریاچه های کشور یاد می‌ شود که آب و فضای آن بسیار تمیز و پاکیزه است.

طبق قوانین وضع شده، شنا و ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است و هیچ کس نمی تواند در این دریاچه به ماهی گیری مبادرت کنید.

برای دیدن این دریاچه بسیار زیبا در شمال کافی است دل به جاده بزنید و به روستای سقالکسار در ۱۵ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان رفته تا این دریاچه بسیار زیبا را مشاهده کنید. شمال کشور ما جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی دارد. دریاچه سقالکسار تنها یکی از دیدنی‌ های این خطه سرسبز است و شما می توانید حس و حال فوق‌ العاده‌ای را در آن تجربه کنید.

*دریاچه سقالکسار؛ پاک ترین دریاچه ایران

همانطور که گفته شد دریاچه ساقلکسار به عنوان یکی از زیباترین و پاک‌ ترین دریاچه‌ های کشور شناخته می شود.

عموماً دریاچه ها به دلیل آن که مسیری جاری به خارج ندارند و آب مثل یک استخر در آن جمع می‌شود، ممکن است در طول سال آن پاکی همیشگی خود را از دست داده و جلوه بدی گیرند، اما در کمال تعجب دریاچه سقالکسار با وجود آن که به هیچ دریایی راه ندارد و آب آن از طریق بارش باران تامین می‌ شود پاکی فوق‌ العاده‌ای داشته که آن را به عنوان یکی از پاکیزه ترین دریاچه های کشور نام گذاری کرده اند.

*حفاظت مردم محلی از پاکیزگی دریاچه سقالکسار

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا دریاچه ساقلکسار امروز تبدیل به یکی از پاک ترین دریاچه های ایران شود، اهمیت مردم بومی این منطقه به نظافت دریاچه است. این اهمیت به قدری است که شما در اطراف این دریاچه بسیار زیبا به هیچ عنوان زباله ای را مشاهده نمی کنید و همین مسئله باعث زیبایی بی حد و حصر دریاچه ساقلکسار شده است. البته قانون فوق العاده ای نیز در این دریاچه وجود دارد و آن هم این که در هنگام ورود به دریاچه به شما کیسه زباله داده می شود و اگر شما زباله های اطراف دریاچه را جمع کنید، دو سوم ورودی به شما بازگردانده می شود. البته گفته می‌ شود که به خاطر پاکیزگی محیط این قانون امروز در حال کمرنگ شدن است و دیگر چنین امکانی وجود ندارد.

 همان طور که اشاره شد امکان ماهیگیری و شنا در این دریاچه وجود ندارند اما شما می توانید از زیبایی این دریاچه استفاده کنید و این امکان فراهم شده تا در کنار آن تحت شرایطی که به طبیعت دریاچه آسیبی وارد نکنید استراحت کرده و گذراندن یک روز فوق العاده در کنار پاک ترین دریاچه ایران تجربه کنید و از زیبایی‌های چشم‌ نواز این دریاچه بهره مند شوید. 

*جاذبه های اطراف دریاچه سقالکسار

از دیگر جاذبه‌های تفریحی که می توانید در دریاچه ساقلکسار آن را تجربه کنید، قایق سواری، عکاسی و پیاده روی است. در این دریاچه قایق‌ هایی وجود دارد که شما می توانید با پرداخت هزینه ای سوار آن ها شده و در دریاچه قایق سواری کنید. زیبایی فوق العاده این دریاچه باعث شده تا عکاسان حرفه ای به سراغ این مکان آمده و تصاویر خارق العاده ای را در آن ضبط و ثبت کنند.

نکته بسیار مهم آن است که به هیچ عنوان اجازه ندارید که در این دریاچه شنا کنید، زیرا عمق آن بسیار زیاد است و خطر غرق شدگی در آن بسیار بالا است.

* بهترین زمان سفر به دریاچه سقالکسار

شما می توانید در تمامی فصل های سال به دریاچه سقالکسار گیلان سفر کنید ولی اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر کردن به این منطقه هستید، پیشنهاد می شود در فصل بهار به این روستا سفر کرده و از جاذبه های آن دیدن کنید. شما در فصل بهار می توانید زیبایی بی حد و حصری را در این دریاچه مشاهده کنید. این زیبایی ها می تواند شما را مجذوب خود کند. آب و هوای این منطقه نیز در فصل بهار شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. در فصل های دیگر نیز این امکان برای شما فراهم است تا از این دریاچه دیدن کنید اما باید به این نکته توجه کرد که در فصل تابستان هوای این منطقه بسیار گرم و در فصل زمستان نیز ممکن است با شرایط جوی سردی مواجه شوید.

*مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار

برای دسترسی به دریاچه سقالکسار لازم است تا به استان گیلان سفر کنید، به ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت رفته و مسیر خود را تا دهستان لاکان ادامه دهید. پس از رسیدن به این دهستان می‌توانید به‌ راحتی مسیر روستای سقالکسار را پیدا کرده و به این دریاچه بسیار زیبا و روستای آن دسترسی پیدا کنید.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما