plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۰۰۹۴

تاکنون یک هزارم جمعیت دنیا به کرونا مبتلا شده اند

روز یکشنبه شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 7 میلیون نفر عبور کرد. تعداد تلفات انسانی کرونا در جهان از 402 هزار نفر گذشت.
تاکنون یک هزارم جمعیت دنیا به کرونا مبتلا شده اند
به گزارش ایصال نیوز، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، روز یکشنبه از مرز7 میلیون نفر عبور کرد. بر اساس اطلاعات سایت «ورلدومیترز»، از میان این افراد تا کنون بیش از 3 میلیون و 422 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهبودی یافته‌اند.

در حال حاضر کشور آمریکا با بیش از یک میلیون و 988 هزار مبتلا، بزرگ‌ترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است.
کشورهای برزیل، روسیه اسپانیا، انگلیس، هند و ایتالیا به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین میزان ابتلای ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

از میان کشورهای مختلف جهان، قطر با نزدیک به 24 هزار مبتلا از هر یک میلیون نفر جمعیت، بیشترین میزان ابتلا نسبت به جمعیت کشور را دارد.

همچنین بامداد امروز (یکشنبه) شمار کلی قربانیان ویروس کرونا نیز از مرز 400 هزار نفر عبور کرد. کشور آمریکا از نظر شمار افراد جان باخته در اثر ویروس کرونا نیز با بیش از 112 هزار مورد فوت، بیشترین قربانیان این بیماری در جهان را به خود اختصاص داده است.

در این میان قاره‌های آمریکای شمالی و مرکزی با دو میلیون و 250 هزار مبتلا و تعداد 134 هزار فوتی به همراه قاره اروپا با 2 میلیون و 78 هزار مبتلا و تعداد 178 هزار فوتی، حدود دو-سوم آمار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است بر اساس گزارش اسکای نیوز، جدیدترین آمار منتشره تاعصر امروز یکشنبه 18 خرداد، در سراسر جهان، 7 میلیون و 13 هزار و 737 نفر به کرونا مبتلا شده اند و تعداد 402 هزار و 736 نفر نیز در اثر این بیماری فوت کرده اند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما