کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام درست رئيس جمهور

سید رضا اکرمی*

آرمان ملی , 24 ارديبهشت 1399 ساعت 11:06

نمی‌توانيم با شعارهای سياسی و دعواهای جناحی وقت مجلس و کشور را بگيريم. معتقدم عملکرد رئيس‌جمهور صحيح بود و وزير صنعت بايد با قاطعيت برکنار می‌شد.


تجربه نشان مي‌دهد روزهاي پاياني هر مجلسي حتما با برخي اظهارات و حواشي مواجه است. حال آنکه اين حواشي توسط نمايندگان سابق باشد و يا نمايندگان منتخبي که قرار است در بهارستان آغاز به کار کنند.

البته برخي از اين منازعات به دليل توقعات و مطالباتي است که برآورده نشده است. امروز در شرايط فعلي کشور کرونا از عواملي است که همه کشورهارا درگير کرده و بخشي از مطالبات را بر زمين گذاشته است.

کشورهايي که سابقه حکومت قانون و احزاب هم دارند، در اين ويروس مانده‌اند. در چنين شرايطي برخي اظهارات را مقداري تلويحي مي‌دانم. اما در خصوص برخي شرکت‌ها و کارخانه‌ها درکشور حتي کرونا هم توجيه حساب نمي‌شود.

به عنوان مثال عملکرد ايران‌خودرو و سايپا به هيچ عنوان قابل توجيه نيست و شرايطي که در پس عملکرد آنها به وجود آمده را نمي‌توانيم به گردن ويروس کرونا بيندازيم با اينکه مردم هم در برخي دلالي‌ها مقصر هستند اما بازهم از گناه اين کارخانه‌ها کم نمي‌شود.

در حال حاضر کيفيت در صنعت خودرو به هيچ عنوان رعايت نمي‌شود با اينکه رهبر معظم بارها به تامين کيفيت‌ها اشاره کرده‌اند.

برخي از مشکلاتي که امروز به وجود آمده هيچ توجيهي ندارد. چرا ميلياردها تومان براي نگهداري ماشين‌ها هزينه مي‌شود؟ قوه قضائيه بايد به اين مسائل رسيدگي کند و همه مديران اين شرکت‌ها زير سوال هستند.

مساله برکناري وزير هم در افکار عمومي به اين موضوعات برمي‌گردد. مجلس دهم در آخرين روزهاي خود است و بايد تحمل مردم بالا برود تا مجلس يازدهم روي کار بيايد و عملکرد آنها هم سنجيده شود.

مجلس يازدهم به اين دليل که در ابتداي کار با بحران کرونا مواجه است حتما کوشش مي‌کند از تنش در جامعه و عرصه سياست بکاهد.

تنش‌هاي امروز کشور قابل شمارش نيستند، تحريم ها، ويروس کرونا، ضعف مديريتي همه و همه از مسائلي هستند که مجلس يازدهم بايد به آنها رسيدگي کند و وقتي براي حاشيه و تنازع نمي‌ماند.

در سال پيش رو يعني سال جهش توليد همه بايد دست در دست هم بدهند تا مشکلات حل بشوند نه اينکه با ايجاد جو رواني در جامعه به بحران‌هاي کشور افزوده شود.

در سال پيش‌رو کشور جاي ريسک ندارد و همه نيروها بايد به کار گرفته شوند تا بخشي از مشکلات مردم حل شود. نمي‌توانيم با شعارهاي سياسي و دعواهاي جناحي وقت مجلس و کشور را بگيريم. معتقدم عملکرد رئيس‌جمهور در اين زمينه صحيح بود و وزير صنعت بايد با قاطعيت برکنار مي‌شد.

*عضو جامعه روحانیت مبارز

انتهای پیام/*


کد مطلب: 9535

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/9535/اقدام-درست-رئيس-جمهور

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir