plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۸۸۸۸

گوش‌ها را باید شست! جور دیگر باید شنید!

شهرام شهیدی*
اینکه ندانیم حالا از این به بعد به ‏چه دل ببندیم یا چه چیزی را باید مصرف کنیم مشکل بزرگی است.
گوش‌ها را باید شست! جور دیگر باید شنید!
١)‏ درحالی که مردم منتظر شنیدن خبر تولید واکسن کرونا بودند پزشکان با روح و روان ما بازی کردند و اعلام ‏شد مصرف داروی  رانیتیدین که حلال مشکلات گوارشی ما بود ممنوع شده است. خب حق هم داشته‌اند. ‏دارو عوارض زیادی داشته.

اما موضوع مهمی است که در سیاست هم خیلی کاربرد دارد.  اینکه ما ‏بدانیم به چه دل نبندیم و چه را مصرف نکنیم خیلی گام مهمی است. اما اینکه ندانیم حالا از این به بعد به ‏چه دل ببندیم یا چه چیزی را باید مصرف کنیم مشکل بزرگی است. چرا پای سیاست را به رانیتیدین باز کردم؟ خب بی‌ربط هم نیست. سیاست عین زندگی است ‏اگر به آن بیشتر فکر کنید متوجه عرایض بنده خواهید شد.‏

‏٢)‏ دیروز بعد از اینکه  اعلام شد قیمت‌گذاری در حاشیه بازار، آزادسازی واردات خودرو‌های نو و دست دوم و ‏کاهش تعرفه واردات خودرو و قطعات می‌تواند بازار خودرو را سامان بخشد، بحث مفصلی بین همکاران آغاز ‏شد.

البته خوبی بحث در روزهای کرونایی این است که برخلاف سابق به علت حفظ فاصله اجتماعی امکان ‏ندارد بحث تبدیل به ضرب و شتم شود. بحث‎مان سر خرید خودرو و قیمت آنها تمام شد و نیم ساعتی هم ‏گذشت. یکی از همکاران سرش را از تو گوشی بالا آورد و پرسید بچه‎ها یک معما. کدام‌تان می‎دانید برای ‏خرید لگن چه فاکتورهایی مهم است؟ من فوری جواب دادم سر کارمان نگذار.

لگن خریدن این‌قدر دنگ و ‏فنگ ندارد. همکار عزیز ما هم معطل نکرد و فوری جواب داد: «بفرما. بعد تو چهل و پنج دقیقه در مورد خرید ‏خودروهای داخلی با ما جر و بحث می‎کردی. از کی لگن با لگن فرق دارد؟»‏

‏٣)‏ و در ادامه‎ شیرین‌کاری‎های واتس‎اپی در دوران کرونایی، دوستی  در یکی از گروه‎ها یک فایل صوتی فرستاد ‏و از همه خواست بعد از شنیدن صدای گوینده جواب بدهند چیزی که شنیده‎اند «یانی» است یا «لورل». ‏عده‌ای گفتند یانی شنیده‎اند و برخی گفتند لورل. پرسیدیم خب چرا این طوری می‎شود؟ دوست ما جواب ‏داد به علت فرکانس شنوایی‎تان است. یعنی آنها که می‌توانند فرکانس پایین‌تر را بشنوند این واژه را لورل ‏می‎شنوند و بقیه یانی.

تا این را گفت یکی از دوستان کلی آیکون گریه فرستاد. گفتیم عزیزجان چی شد؟ چرا ‏منقلب شدی؟ جواب داد: «به دلیل اینکه تازه فهمیدم باید از سیاست‌مداران کشورم عذرخواهی کنم.» با ارسال ‏آیکون تعجب از او پرسیدیم چرا یهو یاد چنین موضوعی افتاد؟ رفیق‎مان جواب داد: «فکر می‌کردم اینکه آنها یک چیزی می‌گویند و یک جور دیگر عمل می‎کنند به دلیل عدم توجه‌شان به ملت است.

اما امروز با ‏انجام این تست فهمیدم آنها درست گفته‎اند همه چیز گران می‎شود. ما چون فرکانس بالاها را نمی‎شنویم ‏فکر می‎کنیم آنها گفته‌اند همه چیز ارزان می‎شود. درواقع عیب از گوش ما است نه زبان آنها!‏»

*طنز نویس

انتهای پیام/*
۳
مرجع : شهروند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما