plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۷۹۲۶

مردم همراه‌اند اگر...

محسن پیرهادی*
کشورداری و مدیریت کشور، کار بسیار دشواری است؛ حتی در شرایط باثبات و بدون دشمنی‌های داخلی و خارجی هم کار سختی است؛ چه برسد به وضعیت کنونی ایران که در لحظه با چندین دشمنِ تا بن دندان مسلح و با انگیزه می‌جنگد؛ فلذا کار بسیار دشوار است.
مردم همراه‌اند اگر...
حوادث چند ماه اخیر، هرکدام به‌تنهایی می‌توانند پشت ملتی را خم کنند اما تاب‌آوری و صبوری مردم شریف ایران، مثال‌زدنی است و امیدوارانه می‌دانند آینده روشن در انتظار آن‌هاست.

تاریخ خواهد نوشت ایران در زمانی که تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی بود و با انواع و اقسام بلایای طبیعی و بیولوژیکی و انواع و اقسام کارشکنی‌ها و سستی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کرد، ایستاده بود و عزتمندانه با همه مشکلات می‌جنگید.

هر بار دلی را ناآرام می‌بینم، صحبت مقام معظم رهبری خطاب به شهید علی خوش لفظ را برایش می‌خوانم که می‌فرمودند: «آرام باشید. این چیزهایی که شما می‌بینید، این‌ها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قله است؛ هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما می‌خواهیم برویم به قله‌ توچال یا قله دماوند، در راه چاله نباشد، سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر می‌شود؟ اما داریم می‌رویم، داریم می‌رویم، عمده این است. اصلا نگران نباشید؛ این حوادث وجود دارد؛ اگر این حوادث نبود باید تعجب می‌کردید.»

کشورداری و مدیریت کشور، کار بسیار دشواری است؛ حتی در شرایط باثبات و بدون دشمنی‌های داخلی و خارجی هم کار سختی است؛ چه برسد به وضعیت کنونی ایران که در لحظه با چندین دشمنِ تا بن دندان مسلح و با انگیزه می‌جنگد؛ فلذا کار بسیار دشوار است.

شرایط، جنگی است و رزمنده می‌خواهد؛ رزمنده هم طبیعتا از خواب و خوراکش می‌زند و ملامت ملامتگران، ملولش نمی‌کند اما دل قرص می‌خواهد و پشتوانه‌ای مطمئن.

بدون مصیبت‌های کرونا و سیل و زلزله و ملخ و ... معیشت مردم، دچار آسیب جدی بود، حالا قطعا شرایط سخت‌تر شده و باید تدابیر دقیق و عمیقی اندیشیده شود. یک خطا در شرایط بحرانی گاهی نابخشودنی تلقی می‌شود ولو کوچک به نظر آید. قطعا مردم اگر ببینند مسئولان با برنامه‌ریزی و تدبیر در حال مدیریت اوضاع هستند، همراه خواهند شد اما اگر مدیریت را نسنجیده بیابند، مخالفت خواهند کرد. 

ما نباید قانون را بی‌ارج کنیم؛ قانونی که مطیع ندارد، قانون نیست، مایه تمسخر است. مگر می‌شود در زمانی که مردم درست یا غلط، به‌اندازه یا بیش‌ازحد، نگران از یک بیماری هستند، بگوییم از شنبه روال کشور به حالت عادی بازمی‌گردد؟

نباید کاری کنیم که مخالفت مدنی، معمول و مرسوم شود؛ نباید با دست خودمان، قوانین و دستورالعمل‌ها را بی‌اعتبار کنیم.

امیدوارم باتدبیر جمعی، تصمیم‌های پخته و عالمانه اتخاذ و آرامش مردم تأمین شود. به فضل الهی این بلایا از ملت بزرگ ایران دور خواهد شد و شورونشاط بیشتر از قبل به جامعه بازخواهد گشت.

*روزنامه نگار و فعال سیاسی 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما