plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۷۷۰۱

ميلاد بانوی آب و آيينه

فاطمه ذوالقدر
بايد اذعان كرد كه حقيقتا نتوانستيم آن حضرت را كه الگويي بزرگ بوده است به جامعه معرفي و سبك زندگي اسلامي اين بانوي بزرگوار را آن‌گونه كه شايسته است نهادينه كنيم.
ميلاد بانوی آب و آيينه
بيستم جمادي‌الثاني سالروز ولادت دخت نبي‌ مكرم اسلام، مادر امامت، همسر ولايت، بانوي آب و آينه حضرت فاطمه زهرا‌(س) و روز مادر است.

اين روز به شايستگي، روزي براي يادآوري و پاسداشت زحمات مادران سرزمين‌مان؛ مادراني كه با هيچ كلمه و جمله‌اي توصيف نمي‌شوند، منظور شده است. امروزه مسووليت بزرگ و خطير تربيت فرزندان و تحكيم بنيان خانواده بر عهده مادراني است كه با پيروي و الگوپذيري از بزرگ بانوي خلقت، حضرت صديقه كبري‌(س) نسلي را پرورش دادند كه يكي از موثرترين و بي‌نظيرترين انقلاب‌ها در منطقه و جهان را رقم زدند و در عرصه جهاد و شهادت چنان فرزنداني را رشد داده‌اند كه نه‌تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس، با استقامت و رشادت تا پاي جان از تماميت ارضي كشور دفاع كردند كه هم‌اكنون نيز در برابر زورگويي‌هاي همه ابرقدرت‌ها از جان گذشته‌اند.

اعتقاد به حفظ احترام و كرامت زن از آموزه‌هاي رسول‌خدا‌(ص) است كه به صورت‌هاي مختلف در سخن و سيره ايشان تكرار شده است.

ايشان مي‌فرمايد: «نزديك‌ترين شما به جايگاه من در روز رستاخيز كساني هستند كه با همسران‌شان بهتر رفتار نمايند و باز فرموده ايشان است كه: بهترين مردم در دين‌باوري كساني هستند كه نسبت به همسران‌شان مهربان‌تر باشند و من از همه شما نسبت به خانواده‌ام مهربان‌ترم.»

افراد جامعه با الگو قرار دادن آن حضرت، بايد در مواجهه و برخورد با پديده‌هاي پيرامون خود، معقول و با درايت عمل كنند و در اين مسير از باورها و حفظ و حراست از ارزش‌هاي اصيل جامعه دست نكشند و از نهي شدن و ارعاب معاندان واهمه نداشته باشند و شــهامت و قدرت مواجهه با مشكلات و معضلاتي را كه در زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي‌شان پديد مي‌آيند، داشته باشند.

زواياي مختلف زندگي فاطمه زهرا (سلام‌الله‌عليها) براي همه انسان‌ها- زن و مرد- شاخص و برنامه مشخص دارد. بايد اذعان كرد كه حقيقتا نتوانستيم آن حضرت را كه الگويي بزرگ بوده است به جامعه معرفي و سبك زندگي اسلامي اين بانوي بزرگوار را آن‌گونه كه شايسته است نهادينه كنيم.

ميلاد سراسر نور و باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و زن و همچنين ميلاد رهبر كبير انقلاب، حضرت امام خميني (ره) را به همه زنان و مادران پاكدامن و فداكار ايران اسلامي تبريك مي‌گويم، اميدوارم كه زنان اين مرز و بوم به تاسي از آن بانوي بزرگ، همچنان نقشي ارزشمند و تاثيرگذار در پيشبرد اهداف ايران اسلامي داشته و با پيروي از رهنمودهاي مدبرانه مقام معظم رهبري و اهداف دولت تدبير و اميد در دفع هجمه‌هاي فرهنگي دشمن و جذب ارزش‌هاي فرهنگي، خانواده‌هاي ايران اسلامي آگاه را شاهد باشيم. از درگاه ايزد منان براي بانوان عزيز، فرهيخته و شريف كشورم، توفيق روزافزون، تندرستي و شادكامي را مسألت مي‌كنم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما