کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودباوری جوانان ايرانی

مرتضی براری*

اعتماد , 14 بهمن 1398 ساعت 9:21

توسعه فناوری فضايی با هدف ارايه خدمات به كشور و ارتقای سطح رفاه اجتماعی با شتاب در حركت است و در تلاشيم تا سراسر ميهن اسلامی‌مان از مزايای اين فناوری بهره‌مند شوند.


زماني كه قدم در مسير توسعه فناوري فضايي و بومي‌سازي اين فناوري در كشور گذاشتيم، سرمايه اصلي ما تخصص جوانان و پشتكار آنها بود. با تكيه بر همين سرمايه ارزشمند، گام‌هاي اوليه را با جسارت و توام با اطمينان برداشتيم.

در سال ۸۷ با پرتاب ماهواره اميد توسط ماهواره‌بر سفير، نگاه جهانيان به ايران اسلامي معطوف و تعجب همگان برانگيخته شد. امروز نيز با توكل به خدا و تكيه بر خلاقيت و دانش و تخصص همين جوانان در مسير توسعه و تثبيت اين فناوري گام برمي‌داريم.

كاربرد و عملكرد ماهواره‌ها ارتقا پيدا كرده، توان ماهواره‌برها چندين برابر شده و حالا با دستيابي به مدار ۵۰۰ كيلومتري و تثبيت آن، گام‌هاي بلندتري براي دستيابي به مدارات مياني و ارتفاع بالا خواهيم برداشت.

در اين مسير ماهواره ظفر با تلاش و ممارست ۳ ساله ۸۰ نفر از متخصصان زبده در دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و ساخته شد.

در اين مسير علاوه بر اين متخصصان از تخصص و توان و تجربه ديگر دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان نيز بهره گرفته شده است. در ساخت اين ماهواره ۸۶ تجهيز به‌كار رفته كه ۸۲ تجهيز آن در داخل كشور ساخته شده است.

تمام تست‌هاي لازم بر اساس استانداردهاي بين‌المللي طي مدت ۴ ماه انجام شده تا با كمترين ريسك بتوانيم شاهد عملكرد كاملا موفق ماهواره ظفر در مدار باشيم.

ماهواره ظفر تنها يك نام نيست، اين ماهواره نمادي از خودباوري فرزندان ماست. گام‌هاي توسعه را با كمك اين جوانان برمي‌داريم و در اين مسير همراه آنها هستيم.

هر تجربه در مسير توسعه فناوري يك پيروزي قلمداد مي‌شود و هر قدم كه برداشته مي‌شود يك پيروزي است نه ‌تنها براي متخصصان بلكه براي همه ما.

توسعه فناوري فضايي با هدف ارايه خدمات به كشور و ارتقاي سطح رفاه اجتماعي با شتاب در حركت است و در تلاشيم تا سراسر ميهن اسلامي‌مان از مزاياي اين فناوري بهره‌مند شوند.

*رييس سازمان فضايی ايران

انتهای پیام/*


کد مطلب: 7472

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/7472/خودباوری-جوانان-ايرانی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir