plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۷۳۶۸

پنج روايت درباره فاطمه(س)

محسن غرويان*
حضور فاطمه زهرا (س) در مسائل اجتماعي و سياسي، حضوري مهم و پررنگ است. ايشان در عصر خودشان نسبت به مسائل پيراموني در جامعه بي‌تفاوت نبودند بلكه در هر موقعيتي به وظايف خودشان عمل و نقش موثري را در خلافت، سياست و مديريت جامعه ايفا مي‌كردند.
پنج روايت درباره فاطمه(س)
روايت اول: حضرت فاطمه زهرا (س) اهل فكر و تدبر و اهل مطالعه بودند. ايشان مدرس معارف قرآني بودند و اين براي زنان عصر ما مي‌تواند الگويي باشد كه دنبال تحصيل علم و دانش‌افزايي خودشان باشند چه در دانشگاه و چه در حوزه‌هاي علميه. بانوان بايد همانند فاطمه زهرا (س) همواره به دنبال كسب علم و دانش باشند.

روايت دوم: حضور فاطمه زهرا (س) در مسائل اجتماعي و سياسي، حضوري مهم و پررنگ است. ايشان در عصر خودشان نسبت به مسائل پيراموني در جامعه بي‌تفاوت نبودند بلكه در هر موقعيتي به وظايف خودشان عمل و نقش موثري را در خلافت، سياست و مديريت جامعه ايفا مي‌كردند.

روايت سوم: حضرت فاطمه (س) مادر بي‌نظير و بي‌همتا براي فرزندان‌شان بودند. امام حسن(ع) و امام حسين (ع) در دامن ايشان پرورش پيدا كردند و اين فرزندان هر كدام نقش بزرگي را در تاريخ بشريت ايفا كردند. اين امامان بزرگوار در دامن حضرت فاطمه (س) رشد پيدا كردند و اين هم بايد براي زنان عصر ما الگو باشد كه نقش مادري را براي فرزندان به خوبي ايفا كنند.

روايت چهارم: حضرت فاطمه (س) همسر وفاداري براي اميرالمومنين بودند و در كنار شوهر و هميار و همراه ايشان بودند. حضرت فاطمه (س) يك پشتوانه معنوي براي علي‌ابن‌ابيطالب (ع) در زندگي‌شان بودند.

روايت پنجم: حضرت فاطمه (س) نسبت به جامعه و مردم مهربان بودند. روابط عاطفي ايشان با مردم بسيار صميمي بود و تلاش مي‌كردند مشكلات آنها را حل كنند. اين هم نكته ديگري است كه بايد به آن توجه كنيم و با الگوگيري از فاطمه (س) كيفيت زندگي خود را بهبود بخشيم.

* دین پژوه 

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما