plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۷۲۹۷

به خلیج خوک ها بازگردید

حسن هانی زاده
آمریکا با حماقتی که در ترور فرمانده سپاه قدس کرد، باعث افزایش موج وحدت میان ایران و عراق شد، زمان خروج نیروهایش در عراق و دیگر نقاط منطقه را جلو انداخت و جان هزاران نفر از نظامیانش را در معرض خطر جدی قرار داد.
به خلیج خوک ها بازگردید
درست یک هفته پس از خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب که در بخش عربی، به ملت عراق در خصوص ابعاد توطئه‌های آمریکا علیه وحدت تهران و بغداد توصیه‌هایی دقیق و عملیاتی ارائه نمودند، عراقی‌ها خود را مهیای برگزاری همایشی عظیم علیه حضور تروریست‌های اشغالگر کاخ سفید کرده و روز گذشته گردبادی عظیم در مقابل همه خباثت‌ها و شرارت‌های یانکی به پا کردند.

از حدود یک هفته قبل، همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی با صدور بیانیه‌هایی از همه مردم با هر فکر عقیده‌ای دعوت کردند که در این تظاهرات بزرگ، حضور به هم رسانند و از هر اقدامی که صبغه ضدآمریکایی این گردهمایی میلیونی را کمرنگ می‌کند، بپرهیزند.

این راهپیمایی تنها یک اعتراض به ترور رهبران مقاومت و حضور نحس نظامی آن‌ها در سرزمین شیر مردان عراقی نبود، بلکه به‌واقع، انقلابی بزرگ و ضد استکباری در این کشور به شمار می‌آید. انقلاب دیروز، بی‌شباهت به انقلاب کبیر الجزایر با هدف محو استعمار نبود چون مردم الجزایر در مقابل استعمار خشن و متوحش فرانسوی‌ها ایستادند و سرانجام دست آن‌ها را از مقدراتشان کوتاه کردند.

انقلاب این کشور، خطی را در قاره آفریقا ایجاد کرد که بعدها به الگویی برای کشورهای این قاره تبدیل شد و از آن برای بیرون راندن بیگانگان الهام گرفتند. آنچه دیروز در خیابان‌های بغداد موردتوجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت و به‌سرعت، به سرخط خبری بسیاری از شبکه‌ها دنیا تبدیل شد را نمی‌توان فقط انفجار خشم عراقی‌ها از دو دهه اشغالگری، شیوع ویروس تکفیر و غارت منابع کشورشان محسوب کرد بلکه انقلابی بسیار مؤثر در معادلات منطقه‌ای علیه تروریست‌های آمریکایی به شمار می‌آید.

بر اساس شواهد تاریخی، انقلاب‌های عربی – اسلامی بر کشورهای دیگر تأثیرگذار هستند و به همین سبب، انتظار می‌رود که فرایند اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در دیگر کشورهای منطقه نیز در سطح مردم و مسئولین آغاز شود و از شجاعت مردم عراق در برابر قلدرهای کاخ سفید الگو بگیرند. اکنون مردم اردن، به سیاست‌های اقتصادی دولت برای مراوده با اشغالگران معترض‌اند. قطری‌ها نگران تکرار سناریوی عین الاسد در پایگاه العدید هستند، در پاکستان و هند، مردم در اعتراض به سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا به خیابان‌ها آمده‌اند و در نتیجه، منطقه به انبار باروتی آماده انفجار در مقابل نیروهای نظامی عمو سام تبدیل‌شده است.

آمریکا اکنون دو راه بیشتر در پیش روی خود ندارد: یا بماند و هر روز با امواجی جدید از تهدیدات و تلفات رو به رو شود و یا سر عقل آمده، جول و پلاسش را جمع کند و به خلیج خوک‌ها بازگردد. عراق از همان شب حمله به کاروان خودروهای سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد، آبستن خطرات جدی برای نیروهای آمریکایی شد و گردان‌های مقاومت منتظر پایین آمدن سطح هشدار پنتاگون در عراق برای گرفتن انتقام سخت خون شهید سلیمانی هستند.

با راهپیمایی روز گذشته، این خطر دوچندان شد و یکی از علل اصرار دیدار ترامپ با برهم صالح در آستانه تجمع میلیونی مردم عراق نیز ناظر به گرفتن تعهداتی از وی برای ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور بود. عراقی‌ها برهم صالح را تهدید کرده بودندکه اگر در اجلاس داووس با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند، از بغداد اخراج می‌شود و ازاین‌رو، ترامپ بنابر توصیه مشاورانش عجله داشت که از رئیس‌جمهور عراق پیش از دیدن صحنه‌های راهپیمایی امروز، وعده‌هایی برای تمدید حضور نظامیانش در این کشور بگیرد.

درست پس از این ملاقات بود که اعلام شد ترامپ و صالح، بر سر ادامه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی عراق و آمریکا توافق کرده‌اند؛ مذاکره‌ای که سطح خیانت بار بودن آن به حدی بود که مشاوران رئیس‌جمهور  عراق را به استعفا واداشت.

از سوی دیگر، روز گذشته، روز دردناکی برای «مایک پمپئو»، وزیر خارجه لمپن آمریکا بود. او ساعاتی بعد از شهادت سردار سلیمانی، ویدیویی از چند ده نفر عراقی را منتشر کرد و مدعی شد که برای پای‌کوبی بابت ترور فرمانده سپاه قدس به خیابان آمده‌اند! حالا وزیر خارجه آمریکا با مشاهده تظاهرات میلیونی دیروز، میلیون‌ها دلاری که دولت متبوعش برای ایجاد انشقاق و شکاف بین ایران و عراق از یک‌سو و عراق و مقاومت از سوی دیگر هزینه کرده را بر باد رفته می‌بیند، چراکه هزاران تصویر از سردار آسمانی، قاسم سلیمانی روز گذشته بر سر دستان حامیان ضدآمریکایی مقاومت خودنمایی می‌کرد.

این در حالی است که پمپئو هفته گذشته ادعا کرد که تعداد زیادی از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در عراق خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی در کشورشان هستند اما در پاسخ به درخواست عراقی‌ها برای افشای نام مسئولانی که این درخواست را داده‌اند، سکوت کرد! به نظر می‌رسد که با تصویب مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق و حمایت میلیونی مردم از این مصوبه، یانکی‌ها اگر اندک عقلی داشته باشند، باید هر چه زودتر بساط پایگاه‌های خود را نه‌فقط از عراق بلکه از منطقه برچینند و با کمترین تلفات از مهلکه بگریزند.

نکته دیگر اینکه عراقی‌ها در حالی همه توان و قوت خود را برای اخراج نظامیان تروریست آمریکا و نشان دادن همبستگی با ایران و محور مقاومت بکار گرفته‌اند که ترامپ چندی پیش تهدید کرد چنانچه این اتفاق بیفتد، عراق را چنان تحریم می‌کند که تحریم ایران، پیش آن هیچ باشد! نسل‌های گذشته عراق با تحریم‌های سنگین و نامعادله نفت در برابر غذا مواجه بودند که بر اثر آن، هزاران نفر از مردم این کشور بر اثر گرسنگی و بیماری درگذشتند. علیرغم دیوانگی ترامپ اما مردم عراق عقب ننشسته و آماده پرداخت هر هزینه‌ای برای حفظ کرامت، شرافت و عزت خود هستند.

نکته پایانی اینکه مردم عراق با عالی‌ترین وجهی صف خود را از جوکرها و اغتشاشگران آمریکایی جدا کردند و درحالی‌که اوباش اجاره‌ای آل سعود و کاخ سفید، برخی راه‌های منتهی به بغداد را بسته بودند، به هر ترتیب و با هر وسیله‌ای خود را به محل برگزاری تظاهرات رساندند. آن‌ها نشان دادند که از مسیر اصلی مبارزه دور نشده و در تشخیص دشمن حقیقی دچار اشتباه نمی‌شوند، تحت تأثیر القائات سعودی، آمریکایی و اماراتی قرار نمی‌گیرند و با همه‌پرسی بزرگی که برای اخراج اشغالگران از عراق برگزار کردند، ثابت نمودند که هدف اصلی، اخراج اشغالگرانی است که در واقع منشأ فساد و تقویت اختلافات مذهبی در این کشور به شمار می‌روند.

آمریکا با حماقتی که در ترور فرمانده سپاه قدس کرد، باعث افزایش موج وحدت میان ایران و عراق شد، زمان خروج نیروهایش در عراق و دیگر نقاط منطقه را جلو انداخت و جان هزاران نفر از نظامیانش را در معرض خطر جدی قرار داد؛ فرایندی که با توفندگی هرچه‌تمام‌تر آغاز شده و تا زمان قلع و قمع شدن همه منافع آمریکا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : حمایت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما