plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۷۱۸۸

دروغگو را «شیر» نکنید!

مسعود پیرهادی*
مي‌خواهند به نقطه‌اي برسيم که به همه‌چيز شک کنيم و خلاصه آب خوش از گلويمان پايين نرود. چه روشي بهتر از آنکه هرچند روز يکي از کالاهاي خوراکي را آلوده نشان دهند.
دروغگو را «شیر» نکنید!
ذرت و کيک و شير، بهانه هستند؛ خطي که پيگيري مي‌شود ابهام‌زايي براي امنيت غذايي است. نوک پيکان، به سمت آن کارشناس صداوسيما نيست، چه‌بسا او به عواقب حرفش آگاه نبوده و منظوري نداشته ، اما قطعا کساني که اين خط را پيگيري کردند و در افکار عمومي جا انداختند، يا غافل‌اند يا خائن که البته نتيجه هر دو يکي است؛ بي‌اعتمادي مردم به محصولات غذايي.

مي‌خواهند به نقطه‌اي برسيم که به همه‌چيز شک کنيم و خلاصه آب خوش از گلويمان پايين نرود. چه روشي بهتر از آنکه هرچند روز يکي از کالاهاي خوراکي را آلوده نشان دهند. يک روز قرص وسط کيک‌ها نمايان مي‌شود، يک روز قبل آن ذرت و امروز هم شير، قرباني مي‌شود؛ اگر قدري اين امور را از پيش طراحي‌شده ببينيم، متوجه مي‌شويم سراغ محصولاتي هم رفتند که بيشتر بچه‌ها مصرف مي‌کنند تا هم خودشان نگران ‌شوند و هم والدين آن‌ها به هم بريزند.

پيگيري مبدأ و منشأ توليد اين مطالب و همچنين Promote و بازنشرکردن آن‌ها براي برخورد قضائي واجب و ضروري است.

برخورد بايد اعلام شود تا بقيه افراد مغرض هم متوجه جديت ماجرا شوند وگرنه دروغگو «شير» مي‌شود! با همه اين احوال چنانچه برخورد و تکذيب و … هم انجام شود قطعا لطمه واردشده جبران نمي‌شود. هميشه خبر کذب، روان‌تر حرکت مي‌کند و با کم‌ترين زحمت، دست‌به‌دست مي‌شود اما تکذيبيه‌ها و جوابيه‌ها هيچ‌گاه به گردپاي مطالب دروغين نمي‌رسد. فلذا پيشگيري از وقوع چنين وقايعي که آرامش رواني مردم را سلب مي‌کند بسيار حياتي است.

در وهله بعدي صاحبان صنايع غذايي بايد دلگرم شوند که در بحبوحه جنگ رسانه‌اي و تخريب‌هاي ناجوانمردانه تنها نيستند وگرنه چرخ توليد، با نگراني مي‌چرخد و صاحبان سرمايه با طيب خاطر وارد اين عرصه‌ها نمي‌شوند. درنتيجه نه‌تنها توليد، رونق پيدا نمي‌کند بلکه با کسادي مواجه مي‌شود.

دشمنان داخلي و خارجي تمام توانشان بر مبناي اين است که القا کنند ما نمي‌توانيم، ما ضعيفيم، از ما برنمي‌آيد و امثال اين‌ها؛ از اين‌طرف ما هم بايد تمام توانمان را بگذاريم که نه‌فقط در شعار بلکه در عمل اثبات کنيم که ما مي‌توانيم؛ ما قوي هستيم و قوي‌تر هم مي‌شويم و حتما حل مشکلات اين کشور از ما برمي‌آيد.

*روزنامه نگار 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما