plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۶۲۳۴

زنان مناديان اميد

اشرف بروجردی*
افزايش حضور زنان در ثبت نام دوره يازدهم مجلس مي‌تواند منجر به رشد مشاركت عمومي شود، مي‌تواند ركود فعلي را كنار و شرايط بهتري را براي جامعه رقم بزند.
زنان مناديان اميد
برخلاف سرد بودن فضاي انتخابات، كاهش اميد و اعتماد اجتماعي به عنوان يك سرمايه براي ملت، زنان به عنوان افرادي كه مي‌توانند اثربخش و اميدآفرين باشند، در روزهاي گذشته در هيات كانديداتوري مجلس حضور پيدا كرده‌اند و اين نكته قابل توجه است.

زنان نسبت به وضعيت جامعه حساسيت دارند و حضورشان نشان مي‌دهد كه آنها در خود توانايي تغيير شرايط را مي‌بينند. آنها مي‌دانند كه با اتكا با توانمندي‌هاي خود مي‌توانند جامعه را از موقعيت فعلي نجات دهند و چشم‌انداز بهتري را براي آن ترسيم كنند.

زناني كه تا كنون به عنوان كانديدا در دوره يازدهم مجلس ثبت‌نام كرده‌اند از ميان چهره‌هاي شاخص نيستند اما آنها مي‌دانند كه مي‌توانند مرزها را درنوردند، آنها مي‌دانند كه به عنوان مديراني توانمند و به نمايندگي از عقل جمعي رويه‌هاي حكومت‌داري را در عرصه قانون‌گذاري مي‌توانند تغيير دهند. آنها مي‌خواهند وارد عرصه قانون‌گذاري شوند تا از طريق مباني قانوني اقداماتي را انجام دهند تا اميد را به مملكت بازگردانند.

نتايج اين سه روز نشان مي‌دهد كه اين باور در زنان شكل گرفته است كه آنها قدرت و توانايي خود را كافي و لازم مي‌دانند تا تحولي را در جامعه ايجاد كنند و اين امر مي‌تواند يك نقطه قوت براي انتخابات آينده باشد.

افزايش حضور زنان در ثبت نام دوره يازدهم مجلس مي‌تواند منجر به رشد مشاركت عمومي شود، مي‌تواند ركود فعلي را كنار و شرايط بهتري را براي جامعه رقم بزند. اما چرا احزاب شناخته شده زنانه كه كم‌تعداد هم نيستند در حال حاضر حضور فعالي ندارند يا بيانيه‌اي صادر نكرده‌اند؟

علت اين بود كه آنها احساس مي‌كردند بهتر است زمينه و فرصت را ايجاد كنند تا زنان خود به اين جمع‌بندي برسند و خود تمايل پيدا كنند تا نقش‌آفرين باشند. بيانيه‌ها هم معمولا زماني صادر مي‌شوند كه مردم آماده حضور پاي صندوق‌هاي راي هستند.

با اين حال تمام اين احزاب و گروه‌هايي كه در حوزه زنان كار مي‌كنند، در اين مدت جلسات كارشناسي داشتند و ابعاد اين قضيه را بررسي كردند و در كنار آن، به يكديگر توصيه مي‌كردند براي مشاركت حتما كانديدا شوند.

با اينكه اين فعاليت‌ها تاكنون نمود سياسي نداشته است اما نمي‌توان اين جلسات و فعاليت‌ها را ناديده گرفت. البته نبايد فراموش كرد در حال حاضر جامعه بيش از آنكه اميدي را در خود بپروراند، منتقد است و امروز اين نقادي است كه محافل را گرم نگه مي‌دارد.

به نظر مي‌رسد همه به نحوي منتقد حاكميت و رفتارهايي هستند كه از دست‌اندركاران نظام صادر مي‌شود و وقتي اين بحث وجود داشته باشد، حضور زنان مي‌تواند بذر اميد را در جامعه بكارد. به عنوان فردي كه سال‌ها در نظام فعاليت كرده‌ام، ضروري مي‌دانم كه زنان بايد مشاركت پررنگي داشته باشند و فعلا به عنوان كانديدا ثبت‌نام كنند تا ببينيم در ادامه، رويه انتخابات به كدام سمت و سو خواهد رفت.

*فعال سیاسی

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما