کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندر حکایت غافلگیری‌های بنزینی

روی قشنگ گرانی بنزین  

وحید میرزایی*

شهرونگ , 27 آبان 1398 ساعت 8:31

برای انعکاس نظرات متفاوت مردم دربارۀ افزایش ناگهانی قیمت بنزین به میان مردم رفتیم تا زوایای مثبت نظرشان را بشنویم.


چند روز پیش قیمت بنزین گران شد تا مشخص شود قرار نیست در این مملکت همه چیز گران شود، اما بنزین نه. در واقع عدالت در زمینه تورم و گرانی اجناس و خدمات برقرار شد. متاسفانه این چند روز رسانه‌ها و مردم انتقادهای زیادی به این افزایش ناگهانی قیمت بنزین وارد کردند و تا توانستند سیاه‌نمایی کردند. این درحالی است که میلیون‌ها ایرانی از این وضعیت خوشحال شدند. اما متاسفانه اکثر رسانه‌ها این قسمت را پوشش ندادند، بنابراین ما برای انعکاس نظرات متفاوت مردم، به میان آنان رفتیم تا نظرشان را از این زاویه بشنویم:  

شهرونگ: «سلام آقا. صبح زیبای پاییزیتون بخیر. می‌خواستم نظرتون درباره افزایش قیمت بنزین‌رو بدونم.»

آقای عزیز: «خدا رو شکر. دست مسئولان رو می‌بوسیم. واقعا زحمت می‌کشند. همین دیروز رفتم بنزین بزنم، دیدم برای یه باک بنزین باید ١٥٠ تومن هزینه کنم. اینه که پشیمون شدم و گفتم چه کاریه. به جاش میرم مرغ می‌خرم و می‌برم سر سفره زن و بچم. رفتم دیدم مرغ هم کیلویی ١٥ تومنه. با خودم گفتم چیه این مرغ‌های هورمونی آخه؟ می‌زنه تمام هورمون‌هامون رو می‌ریزه به‌هم. واسه همین تصمیم گرفتم پای مرغ بگیرم. چون پروتیین داره. خریدم و خوشحال به سمت خونه رفتم.»

شهرونگ: «سلام هموطن. می‌شه نظرتون رو راجع به قیمت بنزین بدونم؟»

شهروند محترم: «عالیه آقا. عالیه. همین دو روز که بنزین گرون‌شده، هوا صاف‌صاف شده. من و همسرم همین دو روز چون بنزین گرون بود، نتونستیم ماشینمون رو بیرون ببریم و مجبورشدیم پیاده بریم سرکار. واسه همین به سلامتیمون خیلی افزوده شده. پوست همسرم عالی شده، طوری که من دیگه صبح‌ها توی صورت خانومم موهامو شونه می‌کنم، چون صورتش مثل آینه صاف شده. (هار هار هار می‌خندد). با گرون‌شدن بنزین تمام اقلام گرون‌شده و این برای ما عالی بوده، چون دیگه پولمون به خرید گوشت مرغ و میوه سبزی نمی‌رسه. به جاش همسرم هر شب املت جلوم می‌ذاره و با لحنی سرشار از عاطفه بهم عشق می‌ورزه. خلاصه می‌خوام از همینجا از مسئولان برای گرون‌کردن بنزین تشکر کنم.»

شهرونگ: «سلام دوست عزیز. می‌بینم که لبخند به لب دارید. چرا؟»

دوست عزیز: «چراکه نه؟ چرا خوشحال نباشم؟ راستش اولش وقتی خبر گرون‌شدن بنزین رو شنیدم، خیلی ناراحت شدم و به هم ریختم. با خودم گفتم ما که درآمدمون کم بود، حالا با گرون‌شدن بنزین قدرت خریدمون پایین‌تر هم اومد. دیگه داشتم فریاد اعتراضم رو بلند می‌کردم که از تلویزیون شنیدم، می‌گفت: «افزایش نرخ بنزین به نفع مردمه و پولش برمی‌گرده توی جیب مردم.» تا اینو از صداوسیما شنیدم خیالم راحت شد و نفسی از ته دل کشیدم و لبخند بر لبانم جاری. سپاس از مسئولان و صداوسیما که به فکر مردمند.»

*طنزنویس

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5908

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/5908/روی-قشنگ-گرانی-بنزین

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir