plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۵۷۵۳

تأملات / اولويت با شماست!

محسن پیرهادی
ما فکر مي‌کرديم معتقديد دوران بگم بگم تمام‌شده؛ اما گويا قرار است استان به استان بگم بگم راه بياندازيد. اما اجازه بدهيد اين بگم بگم، اين سوت زني، اين ژست مبارزه با فساد را لااقل کسي بگيرد که به او بيايد.
تأملات / اولويت با شماست!
صحبت‌هاي آقاي روحاني در يزد، مطابق پيش‌بيني‌ها جنجالي و البته کم ثمر براي مردم بود. اما اگر بخواهيم يک نکته از صحبت‌هاي ايشان بيرون بکشيم قطعا آن است که کسي جز شخص رئيس‌جمهور، اولويت مخاطب بايدها، مخاطب شفافيت و مخاطب پاسخگويي براي فاجعه معيشتي امروز کشور نيست؛ پس فرار روبه‌جلو و انشاخواني در زنگ حساب، ممنوع است.

حتما ما هم معتقديم که جزئيات هزينه کرد ۱۸ ميليارد دلار در سال ۹۶ را به سمع و نظر مردم برسانند؛ اتفاقا شايسته است پرونده آن‌کسي که ازقضا با شما هم عکس يادگاري دارد قدري براي مردم باز شود تا سيه روي شود هر که در او غش باشد. اين‌ها مطالبات همه مردم ايران است مثل هزار و يک وعده‌اي که وفا نکرديد.

در استان‌ها از وعده‌هاي انجام‌شده بگوييد به‌جاي حمله و هجمه به اين‌وآن. صداي اعتراض مردم را بشنويد؛ اين‌ها که اعتراض مي‌کنند مردم هستند. اين‌ها مسلمان‌اند؛ مديريت ناکارآمد شما دادشان را بلند کرده؛ عيبي ندارد آن‌ها را به اسلام دعوت کنيد اما بدانيد «مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم‏» رسول خدا(ص) فرمود: كسي كه صبح كند و اهميتي به كارهاي مسلمانان ندهد او از آنان نيست و كسي كه صداي مردي بشنود كه فرياد كمك خواهي از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نيست.

آقاي رئيس‌جمهور! اي‌کاش در دوران طلبگي بهتر درس گوش مي‌کرديد تا ماجراي اميرالمؤمنين (ع)و عقيل را نصب العين خود قرار دهيد. ياد مي‌گرفتيد که خطاي برادر، بايد شما را به هم بريزد نه برخورد با خطاي او!

ما فکر مي‌کرديم معتقديد دوران بگم بگم تمام‌شده؛ اما گويا قرار است استان به استان بگم بگم راه بياندازيد. اما اجازه بدهيد اين بگم بگم، اين سوت زني، اين ژست مبارزه با فساد را لااقل کسي بگيرد که به او بيايد؛ نه آنکه برادرش درگير پرونده فساد باشد.

دوست و دشمن نتوانستند لکه سياهي در پرونده سيد ابراهيم رئيسي و بستگان ايشان پيدا کنند که اگر بود الان گوش فلک را از آن پرکرده بودند؛ پس شما هم به اين باقي‌مانده اعتباري که داريد، چوب حراج نزنيد و انتحار نکنيد. تاريخ را آيينه عبرت بگيريد و به‌جاي فرار، قدر وقت باقي‌مانده را بدانيد و با دست‌فرمان بزرگ‌تر اين کشور، حرکت کنيد. پل‌هاي پشت سرخود را با تهديد و به هم ريختن امنيت رواني مردم خراب نکنيد. از مبارزه با فساد نترسيد و بگذاريد عدالت در کشور حاکم شود.

انتهای پیام/*

*یادداشت‌هایی که ایصال از روزنامه نگاران، نویسندگان و فعالان سیاسی منتشر می کند لزوماً بیان دیدگاه این رسانه نیست، آراء و نظرات ایصال صرفاً در ستون سرمقاله منتشر می شود.

**ستون تأملات ایصال جایی ست برای نشر آنچه که شاید به مذاق ما خوش نیاید یا به نظرمان برای گوش و چشم و ذهن مان مزاحمت ایجاد می کند؛ تا بیاموزیم، تکثر را بپذیریم و از مطلق انگاری پرهیز کنیم.
۳
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما