plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۵۷۱۵

الزامات همکاری با آژانس

این‌بار از کیف مشکوک این بازرس آژانس نمونه‌برداری شده و ضمن نگهداری یک نمونه در ایران، نمونه دیگر در اختیار آژانس قرار گرفته است. نباید این مورد مشمول مرور زمان شود یا با تعلل و بی‌تفاوتی آژانس به فراموشی سپرده شود.
الزامات همکاری با آژانس
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز (یکشنبه) خود نوشت: ماجرای کشف کیف مشکوک بازرس زن آژانس که با دقت نظر مسئولان سازمان انرژی اتمی صورت گرفت، تخلفات برخی بازرسان آژانس در بازرسی از تاسیسات هسته‌ای را به نمایش گذاشته است.

دستگاه‌های حساس مستقر در تاسیسات نطنز با هشدارهای مداوم و پرتکرار، از وجود مواد مشکوک در کیف این بازرس زن خبر دادند. این امر به اخراج بازرس مزبور و انعکاس موضوع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر شد.

به جز آمریکا، سایرین متقاعد شده‌اند که باید برای بازرس جایگزین تصمیم بگیرند و این شیطنت را برنمی‌تابند.

این حق طبیعی ایران است که برای حفظ امنیت تاسیسات هسته‌ای و جلوگیری از خرابکاری و اقدامات مشکوک بازرسان در طول حضور در تاسیسات اتمی ایران، با قاطعیت و مسئولانه عمل کند.

متاسفانه آژانس در این زمینه بسیار ضعیف ظاهر شده و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نکرده است. ضعف در حفظ اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به تاسیسات هسته‌ای و کارشناسان اتمی ایران باعث گردیده از یکطرف آمریکا و صهیونیست‌ها در یک اقدام جنایتکارانه مشترک درخصوص خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران وارد عمل شوند و با استفاده از بدافزار «استاکس نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران خساراتی را وارد کنند.

علاوه بر این، با نشت اطلاعات طبقه‌بندی شده هسته‌ای ایران که دراختیار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته، آنها برای حذف فیزیکی چهار دانشمند هسته‌ای ایران به هرجنایتی متوسل شدند که مسئولیت آن متوجه آژانس نیز خواهد بود. چراکه در حفظ و نگهداری اطلاعات طبقه‌بندی شده ایران تعلل کرده و موضوع محرمانه بودن آن را به‌ درستی و کمال، رعایت نکرده است.

نکته قابل توجه اینست که اساساً رژیم صهیونیستی هنوز هم «ان‌پی‌تی» را نپذیرفته و در قبال آژانس رفتاری مبتنی بر یاغی‌گری دارد ولی برای مقابله با ایران، همواره عربده می‌کشد. این نکته مطلقاً پذیرفتنی نیست که آمریکا و صهیونیست‌ها از پوشش بازرسی‌های آژانس برای تامین و اجرای اهداف ناپاک ضدایرانی خود سوء‌استفاده کنند و آژانس نه‌تنها واکنش بازدارنده‌ای در این زمینه از خود بروز ندهد، بلکه به عکس، از رفتار متین، منطقی و مسئولانه ایران در برخورد با این بازرس متخلف، اظهار نگرانی کند و آن را محکوم نماید!

بعضی بازرسان آژانس در گذشته هم رفتارهای مشکوک و غیرقابل‌قبولی داشته‌اند و به نظر می‌رسد که وجود نتایج نامطلوب و مشکوک در بعضی موارد هم دقیقاً از همین رفتار نشات گرفته باشد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که بطور متوسط هر روزه سه بازرس آژانس در ایران حضور دارند و نباید از حضور مستمر و مداوم آنها در جهت تامین اهداف پلید آمریکا و صهیونیست‌ها سوء‌استفاده شود.

دقیقاً به همین دلیل است که باید از هوشمندی، قاطعیت و رفتار مسئولانه دست‌اندرکاران سازمان انرژی اتمی در نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد بازرسان آژانس تقدیر نمود و به آنها آفرین گفت.

خوشبختانه این‌بار از کیف مشکوک این بازرس آژانس نمونه‌برداری شده و ضمن نگهداری یک نمونه در ایران، نمونه دیگر در اختیار آژانس قرار گرفته است. نباید این مورد مشمول مرور زمان شود یا با تعلل و بی‌تفاوتی آژانس به فراموشی سپرده شود.

از هم‌اکنون پیداست که آمریکا و صهیونیست‌ها خواستار سرپوش گذاشتن بر عملکرد جاسوس مشترک خود هستند و حتی قبل از به دست آوردن اطلاعات کافی، به موضع‌گیری خصومت‌آمیز علیه ایران پرداخته‌اند و برای دیگر کشورها هم تعیین تکلیف می‌کنند که باید با آمریکا و اسرائیل برای حمایت از جاسوسان و بازرسان نفوذی، همراه و همصدا شوند!
طبعاً ادامه همکاری ایران با آژانس و استمرار نظارت‌های آژانس به نحوه پیگیری این پرونده و مقابله جدی و موثر با این جاسوس و عنصر نفوذی آمریکا و اسرائیل بستگی تام و کامل دارد.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما