plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۵۲
تجلیل از مقام شهید؛

یاد شهیدان با رهروی در عمل پاس داشته می شود

احمد امینی
می‌گویند تحویل سال را هر طور بگذرانید تمام ایام سال نو شما همان‌طور است. اگر با شهدا باشیم...
یاد شهیدان با رهروی در عمل پاس داشته می شود
ایصال نیوز - پنجشنبه آخر سال شد؛ یادمان نرود همه از خاکیم و دوباره به خاک باز می‌گردیم و در دو روز اقامت در دنیا، فقط توشۀ مهر و مهربانی و نیکی را برای خودمان اندوخته کنیم. گلزار شهدا؛ مكاني مقدس كه وادي عشق‌هاي الهي شده و قرارگاه مادراني غريب كه سال‎ها با اشك ديده، غبار از سنگ مزار فرزندانشان شسته‌اند و پدراني كه با گذشت تاريخ سنگ مزار فرزندانشان، قامتشان شكسته است و قدشان خميده، گلزار شهدا؛ وعده‌گاه خواهراني است كه براي پرپر شدن برادرشان هنوز که هنوز است، پس از سالها، غريبانه مي‌سوزند و مي‌گريند...
گلزار شهدا، وعده‌گاه عاشقان است؛ تكه‌اي از بهشت.
گلزار شهدا سرزميني نوراني در دل همه خوبي‌هاست، اما گويي باغ شهادت را روزنه‌اي است و شهادت را اميدي.
یادمان نرود در سفره عید و ایام نوروز، شهدا را با ذکر صلواتی یاد کنیم.
بهار، با تمام زیبایی هایش دوباره از راه مي رسد، همانطور كه پاييز از راه رسيد و گذشت. بهار با شاخه هاي باد و ابرهاي درهمش، دوباره از راه مي رسد و رسم ايراني ها در پایان سال و عید شهدا و اموات، چه زیبا رسمی است. رسم ايراني ها، چه ارتباط معنا داری با كلام نورانی قرآن دارد كه خداوند فرموده وقتي بهار را ديديد، از روز حشر، بيشتر ياد كنيد. هرچه كه هست، روز حشر كه سر مي رسد و خانه انسان، خاك بيابان مي شود، همين چيزهاست لابد كه براي ديگران مهمتر مي شود. همين رسوم كه همچنان اصل است و متن است؛ هستند جوانانی که خودشان را جزو خانواده شهدا می دانند و گویی فرزند شهیدی هستند که به دنبال دیدن پدر قدم به گلزار شهدا می گذارند.
در آخرین پنج‌شنبه سال بیشتر مردم برای شهدا و درگذشتگان خود عید می گیرند و بر مزارشان قرآن می‌خوانند و خیرات پخش می‌کنند. می‌گویند تحویل سال را هر طور بگذرانید تمام ایام سال نو شما همان‌طور است.
اگر با شهدا باشیم ... آنان‌که بی‌پروا و عاشقانه جانشان را فدای اسلام و انقلاب کردند تا ما امروز در آرامش و با هزار امید و آرزو سال‌ها را تحویل کنیم. کنار شهدایی باشیم که بی شک اگر ایثارگری و فداکاری آنان نبود، هرگز امنیت، آزادی و آسایشی نبود. بیاییم در عمل با شهیدان و در راه شهیدان باشیم.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما