plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۵۳۹۷

در انتظار بهترین میهمان‌ها

محمدرضا حیدری*
شورای اسلامی شهر مشهد بر این است که زائران بارگاه نورانی امام هشتم(ع)، همچون میهمانان خانه و کاشانه خودمان هستند و باید در پذیرایی از این فرشتگان زمینی سنگ تمام بگذارند.
در انتظار بهترین میهمان‌ها
مشهد این روزها قبله گاه آمال همه شیفتگانی است که جرعه نوش زمزم بارگاه پر از نور شمس طوس از دور و نزدیک راهی شهر امام رضا(ع) می‌شوند تا در ایام سوگ حضرتش، مویه‌کنان به حزن و اندوه بنشینند. مشهدالرضا(ع) این ساعات نقطه کانونی توجهات میلیون‌ها دل عاشق و شیدایی‌ست که شیفته رضایند و او را واسطه رضای خدا از خود می‌کنند.

تلألوی معرفت امام هشتم(ع)، ژرفایی به عمق انسانیت دارد که هر آلودگی را پاک می‌کند و هزاران زنگار نقش بسته بر لوح دل آدمیان را می‌زداید. امام مهربانی‌ها، امام همه مردمان است؛ ایل و قبیله و شهر و دیار نمی‌شناسد. او رئوف آل محمد(ص) است و رأفتش را هرآنکه با معرفت به زیارتش مشرف شده از نزدیک دیده. باید دلی همچون آینه داشته باشی تا بر سر کویش حاضر شوی و رودررو با او صحبت کنی.

هزاران گام عاشق راهی دیار نورانی سلطان سریر ارتضا شده‌اند و میلیون‌ها نگاه نیز از فرسنگ‌ها دورتر از مشهد، چشم به بارگاه قدسی سلطان خراسان دوخته‌اند. میزبانی باشکوه و حماسی عراقی‌ها در اربعین حسین(ع) به ما می‌آموزد که برای میهمانان ولی‌نعمت خود باید سنگ تمام بگذاریم.

باید خاک پای آنها را توتیای چشمانمان کنیم که بی‌شک آنها میهمانان نور چشمی امام هشتم(ع) هستند. دیگر وقتش رسیده، آوازه میهمان‌نوازی مشهدی‌ها از میهمانان روزهای عزای ولی نعمت‌مان گوش فلک را کر کند و تمامی نگاه‌ها را به این دلدادگی بی‌نظیر معطوف نماید.  

مجاوران حریم قدس رضوی طی سال‌های گذشته در پذیرایی از زائران دهه آخر صفر سنگ تمام گذاشته‌اند. از پیرزنی که بیشتر سرمایه‌اش را به اطعام میهمانان ایام شهادت حضرت خورشید می‌کنند تا نوجوانی که گرد و غبار از کفش‌های زوار حضرتش می‌گیرد تا تاکسیرانی که برای حمل‌ونقل میهمانان رضوی قید کرایه را می‌زند، همه جلوه‌ای از تابلوی زیبای میهمان نوازی مشهدی‌ها از میهمانان این ایام شهرشان است.

طی چند سال اخیر با بستری که مدیریت شهری برای حضور هزاران عاشق خدمت به زائران رضوی فراهم کرده، باب خدمت‌رسانی به زائران شمس‌الشموس بیش از پیش باز شده است و شهروندان مشهدی سامان یافته و هدفمندتر از گذشته از بهترین میهمان‌های خدا پذیرایی می‌کنند.

امسال نیز این بستر برای حضور تمامی دوستداران امام مهربانی‌ها فراهم شده و تاکنون نیز استقبال پرشوری برای حضور در این آوردگاه فرهنگی و معنوی از سوی همشهریان خوبمان به ثبت رسیده است. از طرف دیگر پارلمان شهری مشهد نیز در پنجمین دوره کاری خود نگاه ویژه‌ای در خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به زائران بارگاه قدس رضوی دارد که نمود این اهتمام را می‌توانیم در اقدامات و خدماتی که در دهه آخر صفر توسط مدیریت شهری صورت می‌پذیرد نظاره‌گر باشیم.

شورای اسلامی شهر مشهد بر این است که زائران بارگاه نورانی امام هشتم(ع)، همچون میهمانان خانه و کاشانه خودمان هستند و باید در پذیرایی از این فرشتگان زمینی سنگ تمام بگذارند.

در همین راستا این مجموعه مدیریت شهری با ایجاد سازوکارهای مناسب برای تسهیل در رفت و آمد زائران و همچنین زیرساخت‌های خدماتی همچون ایستگاه‌های استقبال از زائر و تدارک مکان‌هایی برای اسکان موقت این عزیزان، سعی بر آن دارد که بهترین خدمت را در‌ شأن میهمانان رضوی ارائه داده و نام مشهد و میهمان نوازی مشهدی را در تاریخ به یادگار بگذارد.

*رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما